Boende i Whistler till nästa säsong!?

Dennis70
25 inlägg
Dennis70 25 inlägg 8 år sedan

Tja! Har läst runt lite över internet om att det kan vara
svårt att hitta boende i Whistler om man skulle stanna där några månader?
Någon med erfarenhet som vet? Kanske någon skulle vara sugen på att åka
till Whistler i November och dela ett boende?

Och kanske någon med erfarenhet som har något roligt att berätta om
Whistler utöver skidåkningen? Uteliv? "fredagsmys" ? wink

Mvh Denk

Dennis Citera

Svar

iamabbe
9 inlägg
iamabbe 9 inlägg 7 år sedan

Tjena. Jag och en polare har planer på att åka till whistler i vinter, dock i slutet av december eller i början av januari. Vi letar efter boende också, kan vara bra att vara tidigt ute.

Joanna
3 inlägg
Joanna 3 inlägg 7 år sedan

Tja Denk. Jag och en till tjejkompis planerar att åka över i slutet av okt/sept (om man vill ha juste jobb måste man vara där senast i början av nov) och tänkte börja kolla på boende. Vore kung att bli ett gäng så att hyran blir bättre. Har ni hittat något än? Några kompisar till mig var där i fjol och bodde mitt i smeten i en fet lägenhet med jacuzzi och grejer (de delade fyra pers), betalade ca 5 000 SEK per pers i månaden. Något sådant känns ju helt ok. Hör av dig!

Mvh Joanna

Dennis70
25 inlägg
Dennis70 25 inlägg 7 år sedan

Joanna: Låter superkul! Vi tänkte samma sak, och roligare blir det ju fler man är!
Har inte hittat något boende ännu, har dock kollat på workandtravels hemsida, och
dom verkar ändå ha ett schysst erbjudande och då tänker jag på: Deluxe-paketet,
du kan ju kika in där om du får tid:

http://www.worktravelcompany.se/country … try=Kanada

annars 5000 :- är ingenting för att bo i ett skidparadis! Men om ni hittar något boende för
4 stycken exempelvis vet ni att vi är med till 100 %! big_smile

Dennis Citera
Clockwork
45 inlägg
Clockwork 45 inlägg 7 år sedan

Joanna :

Tja Denk. Jag och en till tjejkompis planerar att åka över i slutet av okt/sept (om man vill ha juste jobb måste man vara där senast i början av nov) och tänkte börja kolla på boende. Vore kung att bli ett gäng så att hyran blir bättre. Har ni hittat något än? Några kompisar till mig var där i fjol och bodde mitt i smeten i en fet lägenhet med jacuzzi och grejer (de delade fyra pers), betalade ca 5 000 SEK per pers i månaden. Något sådant känns ju helt ok. Hör av dig!

Mvh Joanna

Jacuzzi?? Bangar ej på det liksom... wink

Sign me up på boende! Åker solo och vore riktigt schysst att dela med fler sköna människor! Har inte kollat upp så mycket info själv än, tänkte djupdyka i det här den kommande tiden.

Twoz
5 inlägg
Twoz 5 inlägg 7 år sedan

Vi är två som säkerligen är sugna på att fixa ett boende med några i november!

hoflund
1 inlägg
hoflund 1 inlägg 7 år sedan

Jag och en kompis åker ner i slutet av november och är intresserade av att dela boende i Whistler.

Hulteen
0 inlägg
Hulteen 0 inlägg 7 år sedan

Tjo ! Ska dit i Januari ! Åker själv, ingen som har något boende man kan hyra in sig på eller tips om liknade ? !

/Erik

if6was9
0 inlägg
if6was9 0 inlägg 7 år sedan | Senast ändrad if6was9 (6 år sedan)

.

if6was9
0 inlägg
if6was9 0 inlägg 7 år sedan | Senast ändrad if6was9 (6 år sedan)

.

master_vimon
0 inlägg
master_vimon 0 inlägg 7 år sedan

Tjenare!

Passar på att sänga in en kommentar här.
Vi är två killar som landar i Vancouver den 6e januari, köper utrustning och drar mot Whistler. Det vi behöver är lite folk att dela boende med så om någon har två platser över är vi på på på på.
Eftersom det nu är bokat och klart så känns det bra att kunna säga ett datum när vi med säkerhet kommer och kan flytta in så bara hör av er så kommer vi smile

/Simon o Martin

StinaS
2 inlägg
StinaS 2 inlägg 7 år sedan

Hej!
Jag är också inne på Whistler i vinter om jag får igenom min önskade tjänstledighet..
Har visa så tänkte väl arbeta om det råkar finnas något kul jobb kvar...
Joanna kanske har något tips framöver tex smile
Kommer garanterat vara sugen på att dela boende!!

/Stina

Logga in för att skriva i forumet
Bli medlem Logga in Logga in med Facebook