Jag redigerar din film!

Ollebolle1g
73 inlägg
Ollebolle1g 73 inlägg 8 år sedan

SNDVLL :

Har tyvärr ingen benkoll på camcorders, men här är lite olika samples från den http://www.vimeo.com/search/videos/sear … t/f253d2af
Ser ju faktiskt bra ut, och specen ser också okej ut. Filmar 50fps i 720p! Annars rekommenderas Canon 550d!

Den kostar ju skjortan tongue

felix
3317 inlägg
felix 3317 inlägg 8 år sedan

Så du redigerar i Movie Maker?

Tycker fortfarande det här luktar illa...

Har du något avtal med Microsoft?

Efter jag har skickat mina klipp till dig... äger du dom eller kan man få tillbaka dom ifall man inte blir nöjd med redigeringen?

psyket söndras som tetris. livsfarligt! Citera
Ollebolle1g
73 inlägg

felix: är du efterbliven? om du läser på andra sidan så ser du att folk försökt trolla likadant som du, fast ingen lyckades smile

Ollebolle1g
73 inlägg

Kan någon frisk skicka klipp, vad som hellst!

ZackariasL
83 inlägg
ZackariasL 83 inlägg 8 år sedan

Ollebolle1g :

ska skicka klipp. vad heter du på skype?

ZackariasL Citera
Ollebolle1g
73 inlägg

ZackariasL :

Ollebolle1g :

ska skicka klipp. vad heter du på skype?

Oliversundstrm, väntar på förfrågan...

v-larsson
1607 inlägg
v-larsson 1607 inlägg 8 år sedan

Det bästa är att snubben sa att han skulle ta över freeride och bli "famous".
Snubben lyckades ju faktiskt mer eller mindre under 5 dagar. Dock som en dum jävla pajas men ändå liksom, anmärkningsvärt. Jävla balls man måste ha om man utan att ens blinka innan man det första man gör lägger upp en CS film och claimar hur jävla grym man är med färger.
Alltså du är en bög och när en CS film läggs upp här då är jag jävligt nära att ta bort mitt konto.
Lägg upp dom på dreamhack.se eller vafan den där datorspelsidan heter.

go big or go to lindvallen Citera
Ollebolle1g
73 inlägg

v-larsson :

Snubben lyckades ju faktiskt mer eller mindre under 5 dagar. Dock som en dum jävla pajas men ändå liksom, anmärkningsvärt. Jävla balls man måste ha om man utan att ens blinka innan man det första man gör lägger upp en CS film och claimar hur jävla grym man är med färger.
Alltså du är en bög och när en CS film läggs upp här då är jag jävligt nära att ta bort mitt konto.

Varför skriver du mer eller mindre om hur dåligt då mår för att jag pwnar freeride? tongue

Anzom
570 inlägg
Anzom 570 inlägg 8 år sedan

Ollebolle1g :

v-larsson :

Varför skriver du mer eller mindre om hur dåligt då mår för att jag pwnar freeride? tongue

Man kan inte pwna freeride genom cs

Den som väntar på något gott.... Citera
Abelin
82 inlägg
Abelin 82 inlägg 8 år sedan

Olle din idé kanske är bra men att kalla folk för efterbliven är inte det bästa sättet to make friends.

Abelin Citera
Ollebolle1g
73 inlägg
Ollebolle1g 73 inlägg 8 år sedan | Senast ändrad Ollebolle1g (8 år sedan)

Abelin :

Olle din idé kanske är bra men att kalla folk för efterbliven är inte det bästa sättet to make friends.

Haha, flippar ju! Nä men...lider utav grov rastlöshet efter 5 dagars väntande på klipp...tongue

SNDVLL
547 inlägg
SNDVLL 547 inlägg 8 år sedan

Ollebolle1g :

Abelin :

Haha, flippar ju! Nä men...lider utav grov rastlöshet efter 5 dagars väntande på klipp...tongue

Så kanske är dags att tona ner sig lite, sluta tjata och hitta en annan sysselsättning tills någon skickar något tongue

martinbjorkqvist
445 inlägg
martinbjorkqvist 445 inlägg 8 år sedan

Ollebolle1g :

v-larsson :

Hahaha! "pwnar freeride? tongue"

Jag vet inte vad jag egentligen skrattar åt. Faktum att du faktiskt uttrycker dig så, eller att freeride spårar åt ett mer Lunarstorm inspirerat forum.

www.croysvideoblog.com Citera
surfinglife
155 inlägg
surfinglife 155 inlägg 8 år sedan

maertin :

Ollebolle1g :

v-larsson :

Jag vet inte vad jag egentligen skrattar åt. Faktum att du faktiskt uttrycker dig så, eller att freeride spårar åt ett mer Lunarstorm inspirerat forum.

Hahaha! Kan inte hålla med mer!

JoelE
49 inlägg
JoelE 49 inlägg 8 år sedan

Okej... Man får aldrig använda ordet "pwnar" på en skidhemsida..

v-larsson
1607 inlägg

surfinglife :

maertin :

Ollebolle1g :

Hahaha! Kan inte hålla med mer!

Förutom på tok för mycket köttbullar och potatismos till middag mår jag ganska bra faktikt. Sjukt tråkig kontring från din sida för övrigt (förstår iof att du skrivit något till mig som inte fick vara kvar på freeride); i vilken del av mitt inlägg antyder jag att jag mår dåligt? Lägg bara ner det här snälla du.

yungkilla
143 inlägg
yungkilla 143 inlägg 8 år sedan | Senast ändrad f3lix (8 år sedan)

Äntligen händer det något kul i forumet! Forumet har varit helt dött sedan typ L-lindh...

linder
3475 inlägg
linder 3475 inlägg 8 år sedan

Ollebolle1g :

Abelin :

Vad trodde du eller? Att folk skulle skicka dig 20000 replays som i cs?

Nä ska man få något bra så får man jobba för det, annars får man "sno" klipp från filmer och göra "fanedits" för att få in foten.

Man kan inte bara komma som ny och tro att man får göra finjobbet första dagen, utan man måste arbeta sig uppåt

Ollebolle1g
73 inlägg

linder :

Ollebolle1g :

Abelin :

Nä ska man få något bra så får man jobba för det, annars får man "sno" klipp från filmer och göra "fanedits" för att få in foten.

Man kan inte bara komma som ny och tro att man får göra finjobbet första dagen, utan man måste arbeta sig uppåt

Så du menar att jag ska slicka röv & suga kuk i 2 år innan nån skickar klipp?

JoelE
49 inlägg
JoelE 49 inlägg 8 år sedan | Senast ändrad JoelE (8 år sedan)

Ollebolle1g :

linder :

Ollebolle1g :

Nä ska man få något bra så får man jobba för det, annars får man \"sno\" klipp från filmer och göra \"fanedits\" för att få in foten.

Antingen det eller så börjar du som vad du är, en "nybörjare", i alla fall inom skidfilmer, sedan jobbar du dig uppåt genom att göra filmer som folk tycker är bra.. Om du har tur så blir du sedd och därefter känd.

Om du slutar använda ordet "pwnar" så blir det säkert bra.(Y)

mrjibbing
87 inlägg
mrjibbing 87 inlägg 8 år sedan

Men gör en "fan edit". att du tar klipp som redan finns i andra edits och gör en edit av det. För jag tror att andledningen som folk inte skickar är för att man inte vet om hur bra det kommer bli. Det är inte så många på freeride som är väldigt insatta i cs ( tror jag iaf) och kan inte relatera till cs edits. Men jag tror att du kan göra en bra edit faktits, baserat på det jag har sett. smile

hahaha felix tongue

linder
3475 inlägg
linder 3475 inlägg 8 år sedan

Ollebolle1g :

linder :

Ollebolle1g :

Nej just dom där finjobben måste du verkligen jobba dig uppåt för att få

Ollebolle1g
73 inlägg

linder :

Ollebolle1g :

linder :

Nej just dom där finjobben måste du verkligen jobba dig uppåt för att få

Ok, ni kommer bli pippade för att inse att jag är en av dom bättre här på freeride, när det gäller redigering osv

John_Te
81 inlägg
John_Te 81 inlägg 8 år sedan

Ollebolle1g :

Ok, ni kommer bli pippade för att inse att jag är en av dom bättre här på freeride, när det gäller redigering osv

Kanske alla borde ha en lite vänligare ton mot varandra. Dock stora ord från någon som hittills inte visat något som imponerar när det gäller redigering. Det enda som jag sett är ett par länkar till CS-edits som knappast räcker speciellt långt när det gäller att visa upp sina kunskaper.
Tror att en ödmjuk attityd och som flera skrivit kanske göra en fan-edit skulle vara en bättre början. Och det där med att chroma är enkelt. "oldest trick in the book" men uppenbarligen svårt att filma bra i praktiken och i många fall jobbigt att få till en bra key.

Ollebolle1g
73 inlägg

John_Te :

Ollebolle1g :

Kanske alla borde ha en lite vänligare ton mot varandra. Dock stora ord från någon som hittills inte visat något som imponerar när det gäller redigering. Det enda som jag sett är ett par länkar till CS-edits som knappast räcker speciellt långt när det gäller att visa upp sina kunskaper.
Tror att en ödmjuk attityd och som flera skrivit kanske göra en fan-edit skulle vara en bättre början. Och det där med att chroma är enkelt. "oldest trick in the book" men uppenbarligen svårt att filma bra i praktiken och i många fall jobbigt att få till en bra key.

Få till en bra key, ok...svårt för dem som inte kan vissenligen, dock så kan jag det.

John_Te
81 inlägg

Jag tror jag slår dina kunskaper med hästlängder. Har jobbat i branchen länge. Började troligen innan du föddes.
Det är en sak att keya. Det är en annan sak att göra det så att det blir helt trovärdigt på tv och film. Tro mig.

De senaste 14 åren har jag jobbat på.

www://cinesite.com/

www://chimney.se

www://fido.se

och jobbar nu på

www://stopp.se

Ollebolle1g
73 inlägg

John_Te :

Jag tror jag slår dina kunskaper med hästlängder. Har jobbat i branchen länge. Började troligen innan du föddes.
Det är en sak att keya. Det är en annan sak att göra det så att det blir helt trovärdigt på tv och film. Tro mig.

och jobbar nu på

Nog.

user93315
626 inlägg
user93315 626 inlägg 8 år sedan | Senast ändrad I3ea (8 år sedan)

Ollebolle1g :

Hahaha ja du är definitivt en av de bättre här på Freeride, själv kan jag inte ett dugg i det mediet. Jag fastnade defenitivt för din ödmjuka presentation i ditt första inlägg och vad du hade att erbjuda. Tänkte att här finns det en som tror på sina färdigheter utifrån hans förutsättningar. Att efter hållit på att redigerat på fritiden i ca 2år och blivit självlärd så finns det självklart stor potential till att du utvecklas med nya uppdrag att redigera videolipp. Sen att för få tar chansen är upp till dem. Om någon söker expertredigering kontaktar man ju någon annan och inte härifrån Freeride.

John_Te :

Tycker att även du John_Te kan börja med att vara lite mer ödmjukare för att visa hur en med lång erfarenhet och som har kännedom från branchen bör kommunicera propert för att få andra att vilja utveckla sig som hobbyredigerare. Du är förmodligen mycket äldre och har mer koll på diverse effekter. Att Ollebolle reagerat negativt och något drygt i sina inlägg beror självklart på att han fick diverse otacksamma påhopp i början av tråden.

Anledningen till att effekten green screen kom på tal i tråden var för att jag frågade om han hade testat det och då fick jag svar att han hade det och kunde hantera det. Han beskrev aldrig på vilken nivå och hur trovärdigt han kunde få till chromakey och den infon var inte viktig för att kunna gå vidare i konversationen.

Om Ollebolle tycker att hans redigeringar blir bra och fina så är ju det sant utifrån hur han värderar vad som är snyggt. Att hålla på att jämföra hela tiden med de som gör på ett annat sätt samt som är ännu mer redigeringsvana är helt onödigt. Är väl bättre att uppmuntra dem som vill bli bättre och utvecklas med nya klipp.

Okej Ollebolle kanske verkar något för mycket självsäker samt bryter mot Jantelagen men att hålla på att dryga sig för det om man inte är intresserad av hans erbjudande är helt enkelt oproffsigt tycker jag.

John_Te :

och jobbar nu på

Förstår inte varför det var så viktigt att hävda dig här John. Ollebolle har väl aldrig påstått att vara mer kvalificerad än dig, mer än att han har en annan syn på användningen av effekten chroma key än vad du verkar ha. neutral

Vad kan förresten du erbjuda här på Freeride? Jag letar nämligen en samarbetspartner till ett marknadsföringsprojekt och har förnärvarande fått kontakt med en som visat potential att skapa något spännande där effekten chromakey är viktig.

Du nämner vart du jobbat innan samt vart du jobbar nu men för mig säger inte det så mycket om hur dina redigeringsklipp blir. Skulle vara kul med några exempel där du visar upp dina videoedits där chroma key effekten är använd på ett dålig sätt alltså där det är uppenbart att det använts samt ett annat där effekten gör att filmen flyter på bra och allt känns självklart och naturligt alltså där det inte syns att effekten finns.

v-larsson
1607 inlägg

Ollebolle1g :

linder :

Ollebolle1g :

Det absolut bästa vore väl om du körde upp ditt huvud i din egen röv. Så jävla nollad din hjärna är efter allt datorspelande lär du inte få några egna klipp heller för ingen lär orka ha dig i närheten när man ska ut och ha kul.
Alltså en fråga bara; du är helt jävla väck i pannan va? Ärligt talat altså.

JoelE
49 inlägg

Kan ingen bara skicka något till honom så det blir tyst på´N..
Efter att han sagt att han piskar hela freeride så ska det bli roligt att kolla på.

felix
3317 inlägg
felix 3317 inlägg 8 år sedan

John_Te :

och jobbar nu på

Nu blev ju du plötsligt skämmigare än hela den här tråden tillsammans...

psyket söndras som tetris. livsfarligt! Citera
JoelE
49 inlägg

hahahahahah...

Ollebolle1g
73 inlägg

JoelE :

hahahahahah...

wink

John_Te
81 inlägg

Ja det må så vara att jag blev det. Det bjuder jag på. Men förslaget att göra en fan-edit var seriöst menad.

För att försöka komma med något konstruktivt i denna filmtråd.
Ta exempelvis Simon Dumondts bidrag i Jon Olssons tävling. Som jag nu glömt namnet på. Då en åkare, fotograf och en filmare skulle efter en vecka presentera en film.
Det var ett väldigt bra bidrag som hade en bra idé och som klippmässigt var väldigt snyggt genomfört. Det allt också en film som i sin nuvarande form bestod av förhållandevis långa klipp. Klippning var enligt vissa långsam, men tycker att bild och musik funkar väldigt bra tillsammans. Med andra ord finns det gott om möjligheter till en kreativ omklippning. Om den nya omklippningen blir bra kommer säker fler än jag bli imponerad. Denna typ av kreativa omklippningar har även vid minst ett tillfälle i slutändan även resulterat i ett riktigt jobb som bland annat klippassistent inom reklam och tv.

Ollebolle1g
73 inlägg

haahaaa

Ollebolle1g
73 inlägg

Skicka klipp? omgggggg

iche
230 inlägg
iche 230 inlägg 8 år sedan

Lås tråden, tack.

https://www.redbull.com/se-en/ Citera
fabiankristoffersson
38 inlägg
fabiankristoffersson 38 inlägg 8 år sedan

om du sattsar på att vara ödmjuk och redigerar en freeride.se inspirerad film så ska du se att klippen kommer!

Mickmock
31 inlägg
Mickmock 31 inlägg 8 år sedan

eftersom att du har lite å göra så kan du ju va med i junkyards redigerings tävling där första pris är 5000kr.

Logga in för att skriva i forumet
Bli medlem Logga in Logga in med Facebook