Thom8 onykter?

Axel-br
226 inlägg
Axel-br 226 inlägg 8 år sedan

Hej!

hittade nyss denna video på Thom8 och undrar om det är vanligt att jibbar kändisar är på festivaler och dricker sig berusade? jag vet ej om thom8 är onykter på denna video men det borde man vara om man hoppar runt och sjunger på en sån där låt. Är det samma sak med jibbproffs (enligt mig är inte Thom8 ett proffs) att dem festar och dricker sig redlösa?
Jag undrar om det är många jibbare här på freeride som brukar vara på festivaler eftersom Tom väggisch var på någon festival i sverige och vilka jibbare kan man tänka sig få träffa där?
Min några år äldre bror säger att det är mycket droger på festivaler och jag har fått en känsla av att många jibbare tar droger (fick det intrycket av min tråd om godis), stämmer detta att många jibbare festar mycket och knarka?

/Axel Br

Svar

FilleJ
930 inlägg
FilleJ 930 inlägg 8 år sedan

Ja

Mustaschlife Citera
rrens
19 inlägg
rrens 19 inlägg 8 år sedan

jag ska till Qlimax och Defcon!

Kiliam
354 inlägg
Kiliam 354 inlägg 8 år sedan

Jag personligen ser inte problemet!

eliasstenberg
11 inlägg
eliasstenberg 11 inlägg 8 år sedan

Ey! Freeridetrollning är min uppgift!!!

AnderZone
35 inlägg
AnderZone 35 inlägg 8 år sedan

Skidåkare åker skidor, inget annat!

Axel-br
226 inlägg

Men är det verkligen så bra att jibbar kändisar och proffs festar och knarkar? dem ska väl vara bra föredöme för de mindre jibbarna?

iche
230 inlägg
iche 230 inlägg 8 år sedan | Senast ändrad IsakHemmingsson (8 år sedan)

Nån som vet vad låten heter? Sjukt bra!! Liknar "Say Na Say Na'' och "Mundiya Tu Bach Ke".

EDIT: Låten heter "Bahoz - Su Getir"

https://www.redbull.com/se-en/ Citera
Jhenriksson
15 inlägg
Jhenriksson 15 inlägg 8 år sedan

bahoz - su getir

heter låten tror ja

kSelbekk
209 inlägg
kSelbekk 209 inlägg 8 år sedan

är ju inte ovanligt att man dricker när man är över 18?! och bara för man är "känd" behöver man ju inte va nykterist.

Jag har inga problem med alkoholen, det är utan utan alkoholen jag har problem Citera
eliasstenberg
11 inlägg

Proffesionella skidåkare är några av väldigt få idrottare som inte tål alkohol. Om man hoppar i ett stort hopp så tar sen knäna emot de mesta av landnings stöten, och i knäna så finns nerver som leder till magen. Dom nerverna blir mycket utnötta efter ett tag, och då blir även magens alkoholförsvar utnött. Det är därför jibb proffs inte kan dricka. (det var igentligen så C.R Johnson dog, efter det lärde sig världen att jibbare inte kan dricka)
Dom hära nerv-leden går också till tårna nere på foten, då balletdansörer har samma problem.

I detta fall så måste thom8 ha fastat i en 4 dagars period innan han drack alkoholen, att fasta stärker alkoholförsvaret i några dagar, och det är därför han har kunnat fått i sig så pass mycket alkohol att bli onykter och de kan ha resulterat att en jibbare fått ligga, och det är sällsynt.

/Elias-Stenberg

Axel-br
226 inlägg

eliasstenberg :

Proffesionella skidåkare är några av väldigt få idrottare som inte tål alkohol. Om man hoppar i ett stort hopp så tar sen knäna emot de mesta av landnings stöten, och i knäna så finns nerver som leder till magen. Dom nerverna blir mycket utnötta efter ett tag, och då blir även magens alkoholförsvar utnött. Det är därför jibb proffs inte kan dricka. (det var igentligen så C.R Johnson dog, efter det lärde sig världen att jibbare inte kan dricka)
Dom hära nerv-leden går också till tårna nere på foten, då balletdansörer har samma problem.

I detta fall så måste thom8 ha fastat i en 4 dagars period innan han drack alkoholen, att fasta stärker alkoholförsvaret i några dagar, och det är därför han har kunnat fått i sig så pass mycket alkohol att bli onykter och de kan ha resulterat att en jibbare fått ligga, och det är sällsynt.

/Elias-Stenberg

Oj, det hade jag inte en aning om.... "man lär sig något varje dag", som mamma alltid brukade säga.
Men alltså märks det direkt på knäna om man har festat en eller två gånger eller måste man ha varit alkoholberoende i 5 år innan man märker att knäna är försvagade?

fellkan
123 inlägg
fellkan 123 inlägg 8 år sedan

vad jag har sett/hört från säkra källor så brukar fester med skid pros gå villt till, dvs mycket ö,l sprit, vin och röka mm. men det kanske bara är jag

eliasstenberg
11 inlägg

Axel-br :

eliasstenberg :

/Elias-Stenberg

Oj, det hade jag inte en aning om.... "man lär sig något varje dag", som mamma alltid brukade säga.
Men alltså märks det direkt på knäna om man har festat en eller två gånger eller måste man ha varit alkoholberoende i 5 år innan man märker att knäna är försvagade?

Ja du ska alltid lyssna på mor din smile

Du förstod fel, det är skidåkning som gör att knäna blir svag, och på så sätt blir magen svag.
Så det är hur mycket man åkt skidor som räknas.

Men du kan tänka såhär, tror detta stämmer rätt bra.

Ingen skidåkning = tål myyyycket.
1års skidåkning= tål ca 4 lättöl innan magen sväller.
2års skidåkning= tål ca 2 lättöl innan magen sväller.
3års skidåkning= tål ca 1 lättöl innan magen sväller.
4års skidåkning= tål några klunkar innan magen sväller.
5års skidåkning och över= tål ingenting.

Och när magen sväller kan de orsaka död om man inte får behandlingen fort.

Axel-br
226 inlägg

kSelbekk :

är ju inte ovanligt att man dricker när man är över 18?! och bara för man är "känd" behöver man ju inte va nykterist.

Självklart är det inte ovanligt att människor över 18år dricker alkoholhaltiga drycker, men om man är "känd" och har ögonen på sig bör man tänka efter innan man super sig helt redlös, eller är det bara jag som tycker det? Om t.ex Kungen skulle supa sig redlös skulle en stor del av Sveriges befolkning tycka att det var högst olämpligt gjort av honom. Och helst det där med drogerna, tänk om det kom fram att typ Tom Wallisch eller Jon Olsson knarkade då skulle ju alla mindre/yngre jibbare också börja göra det... Det skulle inte vara så bra för det "jibbande samhället"

Axel-br
226 inlägg

fellkan :

vad jag har sett/hört från säkra källor så brukar fester med skid pros gå villt till, dvs mycket ö,l sprit, vin och röka mm. men det kanske bara är jag

Röka, innebär det droger man röker? eller enbart tobak? för jag tror att det skulle bli mycket skriverier om någon kändisfotograf såg t.ex Jon Olsson med en "spliff" (visst heter det så?) i munnen. Och som jag sa, många yngre skulle nog också börja knarka då

iche
230 inlägg
iche 230 inlägg 8 år sedan

Axel-br :

kSelbekk :

Självklart är det inte ovanligt att människor över 18år dricker alkoholhaltiga drycker, men om man är "känd" och har ögonen på sig bör man tänka efter innan man super sig helt redlös, eller är det bara jag som tycker det? Om t.ex Kungen skulle supa sig redlös skulle en stor del av Sveriges befolkning tycka att det var högst olämpligt gjort av honom. Och helst det där med drogerna, tänk om det kom fram att typ Tom Wallisch eller Jon Olsson knarkade då skulle ju alla mindre/yngre jibbare också börja göra det... Det skulle inte vara så bra för det "jibbande samhället"

Men sen tog Candide Thovex och Tanner Hall droger, am I right? Ser inte många ungdomar inom sporten som tar speciellt mycket droger...

https://www.redbull.com/se-en/ Citera
AFTERBANG
339 inlägg
AFTERBANG 339 inlägg 8 år sedan

jävla troll.

A F T E R B A N G Citera
Vattendroppe
3049 inlägg
Vattendroppe 3049 inlägg 8 år sedan

Var är felix när man behöver honom? target="_blank" rel="nofollow">Battle of the tr0lls!

www.randoscando.com || @rando_scando Citera
eliasstenberg
11 inlägg
eliasstenberg 11 inlägg 8 år sedan | Senast ändrad eliasstenberg (8 år sedan)

IsakHemmingsson :

Axel-br :

kSelbekk :

Men sen tog Candide Thovex och Tanner Hall droger, am I right? Ser inte många ungdomar inom sporten som tar speciellt mycket droger...

Tanner Hall och Candide Thovex tog droger innan de började med skidåkning, om någon som åkt skidor i en lång tid tar droger kan man få HIV, och i värsta fall AIDS.
Samma med alkoholen, det var som sagt där C.R Johnson gjorde ett misstag, det är därför han inte är med oss idag.

Om du vet att dom fortfarande tar droger, och jag gissar att det är mariuana om de gör det, så måste de i sånnafall befinna sig i länder i Afrika med Rastafari som landsreligion när dom röker det.
För där hjälper atmosfären och rastafari känslan en att klara sig utan de dödliga könsjukdomarna.
(hur man kan få HIV/AIDS av droger är för att många som odlar cannabis brukar komma på plantorna då och då, vet ej varför)

eliasstenberg
11 inlägg

Så de tog alltså inte drogerna under sin proffesionella tid, om de rökte i Rastafari länder så gills de inte.
hästar finns inte

eHogstrom
1836 inlägg
eHogstrom 1836 inlägg 8 år sedan

Jävla sommarlov.
Om ni ska trolla gör iaf något roligt

I ride fat twins. LÅ LÅ LÅ Citera
HampZz0n
134 inlägg
HampZz0n 134 inlägg 8 år sedan | Senast ändrad HampZz0n (8 år sedan)

haha gammal, förresten nån mer än jag som ska på peace and love 2011 ? ses imorn isåfall big_smile

JajeBule! Citera
spacepope
1042 inlägg
spacepope 1042 inlägg 8 år sedan

trolla på freeride är fan tråkigt

Axel-br
226 inlägg

Jekub :

trolla på freeride är fan tråkigt

Kan du förklara vad du menar med trolla?

J-Litfeldt
151 inlägg
J-Litfeldt 151 inlägg 8 år sedan

Själv tycker jag att Laurent Favre inte festar alls..

http://i1087.photobucket.com/albums/j474/jlitfeldt/trollface.jpg

Go Big Or Go Home Citera
PNyberg
4251 inlägg
PNyberg 4251 inlägg 8 år sedan

eliasstenberg :

IsakHemmingsson :

Axel-br :

Tanner Hall och Candide Thovex tog droger innan de började med skidåkning, om någon som åkt skidor i en lång tid tar droger kan man få HIV, och i värsta fall AIDS.
Samma med alkoholen, det var som sagt där C.R Johnson gjorde ett misstag, det är därför han inte är med oss idag.

Om du vet att dom fortfarande tar droger, och jag gissar att det är mariuana om de gör det, så måste de i sånnafall befinna sig i länder i Afrika med Rastafari som landsreligion när dom röker det.
För där hjälper atmosfären och rastafari känslan en att klara sig utan de dödliga könsjukdomarna.
(hur man kan få HIV/AIDS av droger är för att många som odlar cannabis brukar komma på plantorna då och då, vet ej varför)

Troll eller inte så tycker jag att du ska sluta att hänvisa till CRs död. Jävligt respektlöst!

Generiskt citat som alla gillar! Citera
Brattis
209 inlägg
Brattis 209 inlägg 8 år sedan

Axel-br :

Men är det verkligen så bra att jibbar kändisar och proffs festar och knarkar? dem ska väl vara bra föredöme för de mindre jibbarna?

Är han verkligen sånt jibbar proffs då ??

Var är snön ?? Citera
magnusericsson
1237 inlägg
magnusericsson 1237 inlägg 8 år sedan | Senast ändrad magnusericsson (8 år sedan)

Ja folk som är runt 18 år och åker på festivaler är i stor utsträckning berusade/redlösa.
Droger finns det gott om om du vill stöta på dem. Jag personligen vet många som har tagit droger, läs;cannabis osv, på festivaler men de gångerna jag har varit på hultsfred och liknande så har jag aldrig stött på droger!
Och ett konkret svar till dig Axel, när snoppen börjar växa och håret börjar ta sig så kommer de alkoholhaltiga dryckerna hitta till dina händer också!

burääääääääh Citera
Axel-br
226 inlägg

Brattis :

Axel-br :

Är han verkligen sånt jibbar proffs då ??

Om du menar Thom8 så nej det är han inte, men han är väl ändå känd som jag skrev? eller? i mina ögon är han lite av en jibbarkändis, lika så jeppenator

Axel-br
226 inlägg

magnusericsson :

Ja folk som är runt 18 år och åker på festivaler är i stor utsträckning berusade/redlösa.
Droger finns det gott om om du vill stöta på dem. Jag personligen vet många som har tagit droger, läs;cannabis osv, på festivaler men de gångerna jag har varit på hultsfred och liknande så har jag aldrig stött på droger!
Och ett konkret svar till dig Axel, när snoppen börjar växa och håret börjar ta sig så kommer de alkoholhaltiga dryckerna hitta till dina händer också!

K

Axel-br
226 inlägg

eliasstenberg :

IsakHemmingsson :

Axel-br :

Att dom kommer på plantorna tror jag inte. Som det verkar så är det många jibbproffs som tar droger (eller?) och då om man skulle gå efter din fakta så har alltså många jibbproffs HIV/AIDS? Det tror jag inte på! även om dom knarkar så hoppas jag att dom inte har några av dessa sjukdomar

Flerkz-J-K
226 inlägg
Flerkz-J-K 226 inlägg 7 år sedan

Skidåkning är ju en säsongs sport så man måste ju ha något att göra på sommaren!
Då brukar dom flesta ladda upp inför vintern med några flak öl...

FLERKZ! Citera
Axel-br
226 inlägg
Axel-br 226 inlägg 7 år sedan

Flerkz-J-K :

Skidåkning är ju en säsongs sport så man måste ju ha något att göra på sommaren!

Jag tycker att det låter väldigt dumt och osunt. Är det inte bättre att ladda upp med fysträning och studsmatta, det gör iaf jag under sommaren. Men godis är gott det också wink

magnusericsson
1237 inlägg
magnusericsson 1237 inlägg 7 år sedan

Axel-br :

Flerkz-J-K :

Jag tycker att det låter väldigt dumt och osunt. Är det inte bättre att ladda upp med fysträning och studsmatta, det gör iaf jag under sommaren. Men godis är gott det också wink

Som jag tidigare sa, när det börjar växa hår på hemska ställen på din kropp och din röst blir förvrängd så kommer du också att upptäcka det fina med några kalla öl ute i solskenet!

burääääääääh Citera
ekebom
329 inlägg
ekebom 329 inlägg 7 år sedan

Kan nån döda axel-br för att han trollar så dåligt? Bara en vanlig fråga liksom..

Life is an everyday struggle Citera
SimonWalterss0on
51 inlägg
SimonWalterss0on 51 inlägg 7 år sedan

ekebom :

Kan nån döda axel-br för att han trollar så dåligt? Bara en vanlig fråga liksom..

Lugnt jag tar han med glocken ja wink

Simon W Citera
Flerkz-J-K
226 inlägg
Flerkz-J-K 226 inlägg 7 år sedan

Axel-br :

Är det samma sak med jibbproffs (enligt mig är inte Thom8 ett proffs)
/Axel Br

Vad menar du med det?

FLERKZ! Citera
jeppenator
7780 inlägg
jeppenator 7780 inlägg 7 år sedan

Ryktas om att Thom8 snart ska iväg på en festsemester utomland där det även kommer att finnas tjejer.. bådar inte gott, hoppas på en videouppdatering från honom så att vi får se att han sköter sig där nere!

Ill be back Citera
magnusericsson
1237 inlägg
magnusericsson 1237 inlägg 7 år sedan

Use a condom! Vi vill ju inte ha en thom9!

burääääääääh Citera
OWester
785 inlägg
OWester 785 inlägg 7 år sedan

SimonWalterss0on :

ekebom :

Lugnt jag tar han med glocken ja wink

nej nej jag tar han!

And justice for all... Citera

Logga in för att skriva i forumet
Bli medlem Logga in Logga in med Facebook