tan tien vs apex

boardarn
8 inlägg
boardarn 8 inlägg 8 år sedan

tjena bara undra vilken utav apex och tan tien som är bäst för freeride och cruising ?? smile

Svar

ChRizyBoOy
176 inlägg
ChRizyBoOy 176 inlägg 8 år sedan

Om du har en apex med original truckar (s8) så är det en faantastiskt cruiser iallafall;)

linder
3475 inlägg
linder 3475 inlägg 8 år sedan

Beror på hur mycket av varje du ska göra.

Skulle definitivt köpt paristruckar före s8 pga att du skrev freeride.
Ska du trixa så är tan tienen bättre pga bättre tail/nos/konkav.
Angående resten så har jag ingen direkt åsikt.

ErikGranli
58 inlägg
ErikGranli 58 inlägg 8 år sedan

Tycker hela apex setupen med s8 truckarna känns väldigt sketchy, det är antingen inget sväng eller holyshitomg 180 sväng på 1 sek. Men det är ju bara jag.

Jag skulle lätt tagit en tan tien över apex. Men jag tycker dock att bägge två är för korta för freeride. Jag vill gärna ha lite längre.

Btw: Du kan cruisa på alla brädor.

Gavva
130 inlägg
Gavva 130 inlägg 8 år sedan

Lätt Tan Tien!
Har provat båda brädorna och kan säga att Tan Tien'en är väääldigt mycket skönare bräda.
Ska du endast cruisa så fungerar ju såklart båda men när det kommer till freeride/tricks så är Tan Tien'en bättre i mitt tyckte, dels för att den är konkav och dels för att dess kicktails är sjukligt mycket bättre än Apexens.

Oskarsorman
71 inlägg
Oskarsorman 71 inlägg 8 år sedan

Jag har en Tan Tien och är sjukt nöjd med den! Har alltid tänkt att jag skulle köpa en apex tills jag provade en. Det är en helt annan longboard känsla att köra en apex med s8 truckar, men smaken är som baken! Prova båda på www://boardlife.se dom har så du kan prova!

maxekholm
48 inlägg
maxekholm 48 inlägg 7 år sedan

Apex med s8 truckar är sjukt stabil om de är hårt åtspända! Helt underbar bräda!!

ErikGranli
58 inlägg
ErikGranli 58 inlägg 7 år sedan

Hojaja :

Apex med s8 truckar är sjukt stabil om de är hårt åtspända! Helt underbar bräda!!

Stabil för vad?

nutrilainen
139 inlägg
nutrilainen 139 inlägg 7 år sedan

Räcker så här: Boardlife.

Nutrilainen Citera
ErikGranli
58 inlägg
ErikGranli 58 inlägg 7 år sedan

nutrilainen :

Sluta länka till boardlife. Dom tar överpris på saker man kan hitta på vilken annan sida som hellst!

jsundgren
21 inlägg
jsundgren 21 inlägg 7 år sedan

ErikGranli :

nutrilainen :

Sluta länka till boardlife. Dom tar överpris på saker man kan hitta på vilken annan sida som hellst!

+1
Två mina kompisar som beställde därifrån fick fel grejer, den ena beställde en Landyachtz The switch och fick en Landyachtz drop carve, den andra beställde Sector 9:s keramiska kullager för 899kr och fick deras vanliga för 350kr..

Cookies.. Om nom nom Citera

Logga in för att skriva i forumet
Bli medlem Logga in Logga in med Facebook