chamonix 2011/2012

Quiksilver85
36 inlägg
Quiksilver85 36 inlägg 7 år sedan

Måste fan svida för vissa av er bummare när ni skiter!!!!!!!big_smile
Nån som vill ha en rulle dasspapper?

Eric_W
929 inlägg
Eric_W 929 inlägg 7 år sedan

Någon i Chx som vill köpa sig ett par EHP 186 med STH 16?
Åker hem den 10de och har lite dåligt med plats i bagaget. tongue

Har också ett Le Pass säsongskort (herr) att sälja/hyra ut till bra pris.

PM för mer info!

Rädda träden. ät en bäver Citera
SebastianU
0 inlägg
SebastianU 0 inlägg 7 år sedan

Om det är någon som letar efter jobb i Chamonix söker BigFoot ett par extra städare för säsongen.

Nuovo
36 inlägg
Nuovo 36 inlägg 7 år sedan

Drar ner till helgen med mina polare till slutet av Mars. Har förstått att man ska köpa "Mount blanc unlimited" Har ett csn-kort som gick ut sista november förra året. Tänkte försöka köpa liftkort med det, så man får student/ungdomspris. Finns det något annat sätt man kan få rabatterat liftkort? Kostar ju skjortan annars nästan, tur att jag fick tag på en hyfsat billig lägenhet dock.

Kommer bli sjukt kul och kan knappt vänta för att shredda Pow!

Pce

NicholasP
0 inlägg
NicholasP 0 inlägg 7 år sedan

Tja! Åker bort den 18-23 januari och kommer således att ha ett liftkort som jag kan hyra ut, ett mont blanc unlimited. Priset tar vi via PM.

//Nicholas

redimer
45 inlägg
redimer 45 inlägg 7 år sedan

Hur ser det ut med snön? Ser ju ut som att det har dumpat ordentligt den senaste tiden! Hoppas det fortsätter till v5 big_smile

LudwigNilsson
0 inlägg
LudwigNilsson 0 inlägg 7 år sedan

Tja!

Jag kommer ner till Chamonix runt mitten av februari. Är det någon som har märkt att dem har problem med att betala hyran och behöver en till grabb att dela med till så fixar jag det.

Skicka ett pm om ni har en ledig slaf!

//Ludwig

shreddallday
13 inlägg
shreddallday 13 inlägg 7 år sedan

Hello dudes! jag är sjukt sugen på dra ner till cham i år om någon skön lirare känner för att dela på hyran så är det bara och skriva ett PM till mig så ska jag hjälpa dig/er med det big_smile

callejo
71 inlägg
callejo 71 inlägg 7 år sedan | Senast ändrad charles01 (7 år sedan)

Tjena!

Jag och en polare har en sängplats ledig i en 1,5:a i Chamonix Sud. Det är lite trångt och det finns nästan inget garderobsutrymme, men vill man så går det! Är någon intresserad är det bara att slänga iväg ett pm!

C-F
0 inlägg
C-F 0 inlägg 7 år sedan

Hej!
Jag har ett Chamonix unlimited säsongskort, åker hem kring den 20/2 ifall någon är intresserad av att köpa det... Skicka iså fall ett mail (cf_frimand@hotmail.com).

Ha det fint! /CF

Perra88
73 inlägg
Perra88 73 inlägg 7 år sedan

Tjenare.

Har ett par Look PX 12or till salu nya i kartong. Fins nere i chamonix
PM: om du är intreserad.

Yellow Snow Citera
Palish
50 inlägg
Palish 50 inlägg 7 år sedan

Någon som har listat ut användarnamn och lösenord till SFR WiFi innu?

callejo
71 inlägg

Tja! Är i Chamonix hela säsongen. De jag bor med och hänger med mest har väldigt sällan möjlighet att åka samma tider som mig och därför undrar jag om det finns några man skulle kunna haka på ibland. Åker helst offpist men är bara en glad amatör än så länge. Har inte någon turutrustning, men har transceiver osv. Åker gärna med några likasinnade!

Skicka gärna PM! Ha det!

Erika87
31 inlägg
Erika87 31 inlägg 7 år sedan

Har ett par Völkl Aura 10/11 med look px12 bindning till salu. Längd 163 cm.
Finns i Cham!

lilldogen
77 inlägg
lilldogen 77 inlägg 7 år sedan

God kväll,
Finns det någon i chamonix som vet nån som känner nån som snackat med nån som vill bli av med sitt unlimited liftkort? I slutet av mars till säsongens slut.
betalar bra och gärna med köningsbier.

HOLLA AT ME!

erlendS
0 inlägg
erlendS 0 inlägg 7 år sedan | Senast ändrad erlendS (7 år sedan)

Har ett par Armada AR6 176cm med look px12 bindinger, 4 år gamle til salgs i Chamonix. En binding trenger å repareres. FIN PRIS! Ta kontakt via PM

callejo
71 inlägg
callejo 71 inlägg 7 år sedan

Säljer mina Völkl Bridge från 2007/08. Lite slitna på ovansidan men väldigt bra skick annars. 184 cm, finns i Chamonix

PM om du är intresserad

jakeTheSnowFlake
21 inlägg
jakeTheSnowFlake 21 inlägg 7 år sedan

Tjabba,

kommer tillbaka till dalen för lite skön åkning nästa vecka. tänkte höra om det är någon som vill hyra ut sitt säsongskort till mig? kommer den 27:e och stannar till den 1:e eller 2:e. Alltså 4-5 dagar. skicka ett pm, sms eller ring! +33649087000.

Jake The SnowFlake Citera
lilldogen
77 inlägg
lilldogen 77 inlägg 7 år sedan

lilldogen :

God kväll,
Finns det någon i chamonix som vet nån som känner nån som snackat med nån som vill bli av med sitt unlimited liftkort? I slutet av mars till säsongens slut.
betalar bra och gärna med köningsbier.

HOLLA AT ME!

Söker även ett kvinnligt kort för resten av säsongen. (from ~1 april)
Samma gangtila betalning utlovas!

pm eller mail vi.persson@gmail.com

JeffRoy
50 inlägg
JeffRoy 50 inlägg 7 år sedan

Hej

Kommer spendera Mars månad i chamonix.
Så har ni ett Säsongskort över någongstans hör av er, köper det omg.
Jag befinner mig i Andermatt för tillfället, i CHamonix from 6mars.

+46 704 044724

MVH
Petter

Aalbin
0 inlägg
Aalbin 0 inlägg 7 år sedan

Söker friåkningskompisar i Chamonix! Har snöskor, sändare och sond. Kan inte orten, kom ner för 2 dagar sen och jag har inte mycket lavinkunskap så jag söker någon som vet mer och kan ta med mig. Åker Snowboard, skidåkare som jag träffat sen jag kom gillar att poängtera att det är svårt att skråa med snowboard. Har aldrig testat mina snöskor förut, de är nya. Söker allmäna åkkompisar också för piståkning, men vill helst komma ut i offpisten.

Aalbin
0 inlägg
Aalbin 0 inlägg 7 år sedan | Senast ändrad Aalbin (7 år sedan)

Undrar också om någon vet ett ställe där man kan hyra kameraobjektiv samt tips på den bästa butiken att köpa ett par nya snowboardboots i?

Aalbin
0 inlägg

Önskar också hyra eller köpa ett unlimitedkort. Hyr ett icke unlimited just nu och vill byta upp mig.

bagge_87
173 inlägg
bagge_87 173 inlägg 7 år sedan

säsong 2 av one tree hill sökes

Blide
804 inlägg
Blide 804 inlägg 7 år sedan

bagge_87 :

säsong 2 av one tree hill sökes

Åk skidor istället Jim!
Eller kolla på Sons of anarchy eller nån någorlunda manlig serie i alla fall :-P

Tibben
64 inlägg
Tibben 64 inlägg 7 år sedan

Hej,
Kan någon ge mig en direktrapport om snöläget i Cham?
Ska ju vara riktigt varmt där nere nu men ändå visar snösajterna att det är mycket snö!
Tänkte komma ner 24 mars och vill ta med rätt skidor (badbyxor?)! :-)

Anders

Vi är ju trots allt här för att åka skidor! Citera
callejo
71 inlägg

Är det någon som vet något bra ställe i Chamonix som kan göra rätt omfattande goretex-lagningar? Har en 10 cm lång reva i byxorna som jag inte tror att jag kan laga själv.

Tacksam för snabba svar!

w0llz
0 inlägg
w0llz 0 inlägg 7 år sedan

Tibben :

Hej,
Ska ju vara riktigt varmt där nere nu men ändå visar snösajterna att det är mycket snö!

Anders

Hmm, det blir ganska varmt efter lunch, runt 16-20'C. Dock är nätterna kalla så backarna är bra fram tills 12ish, efter det är det crapo blötsnö. Ingen nysnö since början av mars.

Tibben
64 inlägg
Tibben 64 inlägg 7 år sedan

Tack!
Kommer 31:e, packar vattenskidorna! :-)

Vi är ju trots allt här för att åka skidor! Citera
Aalbin
0 inlägg

Söker unlimited liftkort till salu/uthyrning/bortskänkning. Söker jobb. Söker även åkkompisar, helst för offpist. Har tillgång till ett icke unlimited kort för tillfället och kan eventuellt låna unlimited ibland. Stannar till Maj. Tacksam för all tips och info.

Onlytelemark
488 inlägg
Onlytelemark 488 inlägg 7 år sedan

Tibben :

Hej,

Anders

Snöar i Les Houches just nu,,

Eric_W
929 inlägg
Eric_W 929 inlägg 7 år sedan

Ta det lugnt därnere gott follk.

Avalanche in Vallorcine (Posettes)

Yesterday morning, on the Posettes section of the Vallorcine Balme ski area, a group of four skiers was surprised by a snow slide.A 43 year old skier was caught in the avalanche. He was dragged down the slope over a hundred meters and then jumped a cliff.

Yesterday afternoon, at the intervention of the PGHM Chamonix, the man, Swedish nationality, suffered a pneumothorax and a broken back. The man was transported by helicopter to Sallanches, then transferred to Grenoble.
Source Radio Mont Blanc

Rädda träden. ät en bäver Citera
Swedish-banana
333 inlägg
Swedish-banana 333 inlägg 7 år sedan

Tjena,

Jag funderar på att dra ner nästa säsong men undrar lite hur enkelt/svårt det är att få jobb?
Troligtvis kommer jag åka ner i mitten av januari, så fort höstterminen på universitetet slutar.
Antar att detta gör jobbsökandet ännu svårare?

Crilleee
63 inlägg
Crilleee 63 inlägg 7 år sedan

Det blir svårt med jobb i mitten av Jan Ja!

ctobiasson
23 inlägg
ctobiasson 23 inlägg 7 år sedan

Swedish-banana :

Tjena,

Jag funderar på att dra ner nästa säsong men undrar lite hur enkelt/svårt det är att få jobb?
Troligtvis kommer jag åka ner i mitten av januari, så fort höstterminen på universitetet slutar.

Åk ner i sommar och säkra jobb redan då...

Swedish-banana
333 inlägg

ctobiasson :

Swedish-banana :

Tjena,

Åk ner i sommar och säkra jobb redan då...

Fast jag vill ju inte vara där i sommar.
Det är ju från januari och framåt som säsongen är bra där.

JohanSundstrom
453 inlägg
JohanSundstrom 453 inlägg 7 år sedan

Men han menar nog att du kanske kan "boka" dig ett jobb i Januari, redan i sommar! smile

Swedish-banana
333 inlägg

JohanSundstrom :

Men han menar nog att du kanske kan "boka" dig ett jobb i Januari, redan i sommar! smile

Ahh, jag förstår.
Tack!

Mr-Fist
0 inlägg
Mr-Fist 0 inlägg 6 år sedan

tja smile nån som har et liftkort at hyra ut ?
har en polare som kommer ner idag,och behøver et liftkort.

puss och fist

send en sms! smile
0033 638773175

Logga in för att skriva i forumet
Bli medlem Logga in Logga in med Facebook