Hemsedal 11/12

madeleinebrostrom
13 inlägg
madeleinebrostrom 13 inlägg 7 år sedan

vilka kommer bo på såta? smile

MeXii
77 inlägg
MeXii 77 inlägg 7 år sedan | Senast ändrad MeXii (7 år sedan)

MrDekoy :

MeXii :

Ska upp v50 tors-söndag med 6 polare. Vi vill såklart få napp på annat folk och ha galet kul hela vägen fram till småtimmarna.

Till att börja med, finns det ens några ungdomar att få tag på v50? Var ska man hänga? Vi bor på bakken (totten).

Jag kommer upp helgen innan och stannar ett tag, men är absolut ungdom och vore fett om man teamat upp oavsett om det är i pisten eller något annat! Hör av dig om det är något smile

Ah, fan va nice! kanske hör av mig! smile

Andee :

MeXii :

Till att börja med, finns det ens några ungdomar att få tag på v50? Var ska man hänga? Vi bor på bakken (totten).

Bor ni på Bakken kommer ni nog inte ha några større problem att "møta upp" (ragga) andra ungdomar...

Är det så alltså? big_smile

Finns det några feta uteställen v50? Har inbillat mig att folk är där bara för att glida i pisterna så tidigt på säsongen, finns det partyprissar också?

Edit: Ingen som ska bo i backen?

Hysteria
11 inlägg
Hysteria 11 inlägg 7 år sedan

madeleinebrostrom :

Jag kommer att bo på såta smile.

Vilken dag kommer du upp? Jag skall upp den 1:e December från Göteborg

madeleinebrostrom
13 inlägg

okej nice ! jag åker också upp 1dec smile
ska du jobba också jobba på idp?

MrDekoy
0 inlägg
MrDekoy 0 inlägg 7 år sedan

Hur gör vi med julafton? Jag lär köpa med mig köttbullar och sånt. Är någon sugen kan jag nog smälla ihop ett julbord eller ngt liknande. Kör lite intresseanmälan här nu.
Bara säg till om ni är sugna!

madeleinebrostrom
13 inlägg

MrDekoy :

Hur gör vi med julafton? Jag lär köpa med mig köttbullar och sånt. Är någon sugen kan jag nog smälla ihop ett julbord eller ngt liknande. Kör lite intresseanmälan här nu.

jag är på !

MrDekoy
0 inlägg

madeleinebrostrom :

MrDekoy :

jag är på !

GÖTT!
Jag kommer bo på Såta så lite trångt men vi ska nog få plats med några till. Vem kommer?
Julskinka, gröt, köttbullar och sill om man nu önskar det!

0Mattan0
0 inlägg
0Mattan0 0 inlägg 7 år sedan

Nu snöar det naturligt, lätt 7 cm på några timmar bara!!!
och backen är öppen.. Sweet!

SaraAll
8 inlägg
SaraAll 8 inlägg 7 år sedan

fan vad nice! ses på måndag mattan!

oscarlundstrom
5 inlägg
oscarlundstrom 5 inlägg 7 år sedan

Kommer på söndag! Ska jobba som skidlärare, men först skidåkning med världens bästa skola SCoTT!

MrDekoy
0 inlägg

Tänkte bara tipsa er som också kommer bo på såta och inte ha en ugn.
Harald Nyborg har en ugn för husvagn etc. till 449kr enligt katalogen dock hittade jag den idag i deras butik i Löddeköpinge för endast 299kr.

Någon som har lite tips på saker man absolut inte får glömma att ta med sig upp i vinter?

0Mattan0
0 inlägg
0Mattan0 0 inlägg 7 år sedan

Ugnen är svin bra, har samma!! smile

OleK
218 inlägg
OleK 218 inlägg 7 år sedan

Til helgen er det stor skistest i heisen. Alle de store levrandørene er representert nede ved Lodgen!! Kom å test alt av årets modeller!!

Ole-Kr Citera
Emelaia
25 inlägg
Emelaia 25 inlägg 7 år sedan

Hej! Kommer jobba på Skogstad och bo i deras personalboende, någon som vet hur det är? Drar upp om en vecka så vi ses då!

MeXii
77 inlägg
MeXii 77 inlägg 7 år sedan

Någon som har info om hur mycket backar som öppnas till helgen? Har ju kommit mängder med snö så hoppas på att det blir ordentliga åk för mig nu på fredag :-D

Andee
311 inlägg
Andee 311 inlägg 7 år sedan

Mange spør oss om åpne heiser og nedfarter freomover. For øyeblikket snør det tett, og det vi er sikre på å kunne åpne til helga er følgende, det kan bli mer:
Heiser:
A1 Elgen
A2 Gaupa (Nyåpning)
B1 Fjellreven
E Hollvin Ekspress
F Holdeskarheisen
J Skarsnutenheisen (Nyåpning)
K Olaheisen
M Fjellheis 1
N Fjellheis 2 (Nyåpning)
P Ulven.
C Jerven (Rullebånd)

Totalt 10 heiser og 1 rullebånd

Nedfarter:
1 Trolløypa 300 m
2 Begynnerløype 1 140 m
10 Hemsedalløypa 1800 m
11 Turistløypa 4000 m
12 Veslestølløypa 650 m
19 Skogløypa 350 m
20 Tiur løypa 400 m
21 Lialøypa 600
25 Hallinghovd løypa 800 m
33 Blåparken (uten elementer) 900 m
34 Begynnerløype 2 140 m
38 Holdeløypa 250 m

Totalt 12 løyper, 10,3 km, 630 høydemeter. Dette vil være åpent hver dag fra og med fredag.

Vi arbeider kontinuerlig meg å åpne løyper og heiser. Arbeidene foregår på flere steder.
Neste etappe i åpning vil i tillegg til det siste på barneområdet bli Roni, Tinden og Hamaren med tilstøtende nedfarter.
Vi kommer tilbake med mer info i løpet av uken når vi ser hvordan ting utvikler seg.

MeXii
77 inlägg

Andee :

Mange spør oss om åpne heiser og nedfarter freomover. For øyeblikket snør det tett, og det vi er sikre på å kunne åpne til helga er følgende, det kan bli mer:
Heiser:
A1 Elgen
A2 Gaupa (Nyåpning)
B1 Fjellreven
E Hollvin Ekspress
F Holdeskarheisen
J Skarsnutenheisen (Nyåpning)
K Olaheisen
M Fjellheis 1
N Fjellheis 2 (Nyåpning)
P Ulven.
C Jerven (Rullebånd)

Totalt 10 heiser og 1 rullebånd

Nedfarter:
1 Trolløypa 300 m
2 Begynnerløype 1 140 m
10 Hemsedalløypa 1800 m
11 Turistløypa 4000 m
12 Veslestølløypa 650 m
19 Skogløypa 350 m
20 Tiur løypa 400 m
21 Lialøypa 600
25 Hallinghovd løypa 800 m
33 Blåparken (uten elementer) 900 m
34 Begynnerløype 2 140 m
38 Holdeløypa 250 m

Totalt 12 løyper, 10,3 km, 630 høydemeter. Dette vil være åpent hver dag fra og med fredag.

Vi arbeider kontinuerlig meg å åpne løyper og heiser. Arbeidene foregår på flere steder.
Neste etappe i åpning vil i tillegg til det siste på barneområdet bli Roni, Tinden og Hamaren med tilstøtende nedfarter.
Vi kommer tilbake med mer info i løpet av uken når vi ser hvordan ting utvikler seg.

Alltid något, dock betydligt mindre än vad jag hoppats på. Hur kommer det sig att ni princip inte kan öppna hela berget, när det är såpass mycket snö som det faktiskt är?

Jackie
706 inlägg
Jackie 706 inlägg 7 år sedan | Senast ändrad jakenbaken (7 år sedan)

ses i hemsedal, drar dit imorrn!

Jackie
706 inlägg
Jackie 706 inlägg 7 år sedan

madeleinebrostrom :

jag och några polare kommer bo där ett tag smile

Andee
311 inlägg

MeXii :

Alltid något, dock betydligt mindre än vad jag hoppats på. Hur kommer det sig att ni princip inte kan öppna hela berget, när det är såpass mycket snö som det faktiskt är?

Det beror på att det inte är tillräckligt med snö för att pista dessa backar.

emelieeklof
0 inlägg
emelieeklof 0 inlägg 7 år sedan

Någon snäll människa som har tips på hur man billigast och bäst kommer till Sverige vid Jul. Google vägrar samarbeta med oss...

jeppe91
14 inlägg
jeppe91 14 inlägg 7 år sedan

Kolla på nsb.no eller kolla med softresor om dom har plats

emelieeklof
0 inlägg
emelieeklof 0 inlägg 7 år sedan

Tack! smile Softresor hade stängt, men går deras bussar till hela Sverige eller endast till Göteborg?

Andee
311 inlägg

emelieeklof :

Tack! smile Softresor hade stängt, men går deras bussar till hela Sverige eller endast till Göteborg?

Deras bussar går endast till göteborg.
Nsb.no eller fjord1.no och sedan flyg från gardemoen eller tåg/buss från oslo.

MeXii
77 inlägg

Finns det något drag här? Var helt dött igår. Bor på bakken, fick klagomål på musik 22:30... Var hittar man ungdomar?

OleK
218 inlägg

Det beror vel på hvor gamle dere er. De fleste steder i Hemsedal har 20 års grense. Afterski i bakken og på stavkroa kanskje har 18år. Ellers er det i sentrum det skjer og der er det 20 år på alt....

Ole-Kr Citera
brpbrpbrp
96 inlägg
brpbrpbrp 96 inlägg 7 år sedan

varför kan vi inte smacka upp ett ölbord ist för julbord på julafton? hälsningar 131,132,133 cool

MeXii
77 inlägg

Ole-Kr :

Det beror vel på hvor gamle dere er. De fleste steder i Hemsedal har 20 års grense. Afterski i bakken og på stavkroa kanskje har 18år. Ellers er det i sentrum det skjer og der er det 20 år på alt....

Trodde de skulle finnas massa ungdomar på bakken som var lite festsugna, men va helt dött.

På stavkroa var de dött med de få som var där 40+.

Hade tänkt gå till byn men vi fastnade påvägen :-D blev väldigt festdött men var nice ändå, påväg hem i bussen nu. Fredagen var katastrof, lördagen vart trevlig iaf. Men fruktansvärt dött.

Btw, grattis till städarna av 204 i bakken ;-)

OleK
218 inlägg

Er veldig ofte lugnt her oppe siste helga før jul. Har selv skifrobud om dagen,men var en tur på lodgen i går og så at det ver lite folk i bakken og lite biler i Sentrum. Fest drager kommer ikke skikkelig i gang før jul/nyttår og fra neste helg åpner Cafe kjellern med 18års grense så da blir det et tilbud for alle i Hemsedal!! Neste gang er det bare å gå all inn!

Ole-Kr Citera
Andee
311 inlägg

MeXii :

härligt att du berättar vart ni bodde. då kan ni se fram emot en efterfakturering pga dubbel vask.

MeXii
77 inlägg

Andee :

MeXii :

härligt att du berättar vart ni bodde. då kan ni se fram emot en efterfakturering pga dubbel vask.

Vänta nu.. Vi lämnade mängder med sprit, jag menad grattis på riktigt big_smile

OleK
218 inlägg

hahaha Andee bra du skjøter din jobb på riktig!! Får du betalt for å søke etter alle idioter som ikke kan bete seg som gir dere ekstra jobb?? big_smile

Ole-Kr Citera
MeXii
77 inlägg

Om ni skulle höra någon som behöver folk, så hör av er! Är riktigt sugen på att åka upp. Förväntar mig inte att det ska gå såhär lätt, men hör ni något hojta till!

Ge gärna mitt nummer också: +46730774535 (:

Skål!

Plenum
17 inlägg
Plenum 17 inlägg 7 år sedan

Vi är ett gäng som åker till Hemsedal nästa helg. Prognosen är konstant - 30 grader. Går det öht att åka skidor i denna temp? Är ens liftarna öppna?

Andee
311 inlägg

Plenum :

Vi är ett gäng som åker till Hemsedal nästa helg. Prognosen är konstant - 30 grader. Går det öht att åka skidor i denna temp? Är ens liftarna öppna?

Enligt yr.no svar ja... Prognosen är väldigt oklar...enligt storm.no ska det inte alls bli lika kallt.
Förhållandena här är riktigt bra för tillfället så ni har prickat in en bra helg som det ser ut just nu.

MeXii
77 inlägg

Hur är det, finns det big airbag i Hemsedal nu? Har bokat in både v10 och v12 big_smile Förhoppningsvis lite mer öppet då än vad det var i december när jag var där och hälsade på! big_smile

Broddan
178 inlägg
Broddan 178 inlägg 7 år sedan

MeXii :

Hur är det, finns det big airbag i Hemsedal nu? Har bokat in både v10 och v12 big_smile Förhoppningsvis lite mer öppet då än vad det var i december när jag var där och hälsade på! big_smile

Airbagen är igång och även i stort sett alla backar och liftar, vilket det har varit ett ganska bra tag nu.
Går inte att jämföra förhållandena i december och nu idag.

Broddan Citera
MeXii
77 inlägg

Broddan :

MeXii :

Airbagen är igång och även i stort sett alla backar och liftar, vilket det har varit ett ganska bra tag nu.

Låter riktigt bra!

Dock verkst det ju bara 4-5+ grader hela dagarna i basområdet. Känns ju inte lovande. Bör jag vara orolig för framförallt v12?

Broddan
178 inlägg
Broddan 178 inlägg 7 år sedan

MeXii :

Broddan :

MeXii :

Låter riktigt bra!

Dock verkst det ju bara 4-5+ grader hela dagarna i basområdet. Känns ju inte lovande. Bör jag vara orolig för framförallt v12?

Har varit lite mildväder idag men det är så lite så det har inte påverkat särskilt mycket. Och blev kallare nu framåt kvällen så de senaste timmarna har det snöat ganska frekvent.
Tror absolut inte v.12 borde vara något problem. I pisterna ligger det en såpass bra base så de lär klara sig länge och offpisten är trots att det kommer fram lite stubbar och sten på sina ställen ändå fullt ok.
Men allt hänger ju på vädret och det kan vi tyvärr inte styra över. Hör av dig lite närmare in på, innan ni drar upp så ska du få en lägesrapport wink

Broddan Citera
Slogen
83 inlägg
Slogen 83 inlägg 6 år sedan

Hur har det varit dom senaste dagarna? på yr står det at det har varit 6 +. Undrar på att ta turen til helgen men det skall jo bli kallare och orkar inte om det är bulletproof och en jäwla masse danskar big_smile

Logga in för att skriva i forumet
Bli medlem Logga in Logga in med Facebook