Ny parkbräda/bindningar

edvinH
0 inlägg
edvinH 0 inlägg 7 år sedan

Hej letar efter en ny bräda! Jag är en 15 årig kille och väger ca 75-80kg är 184 lång och har kollat lite på 3(4) alternativa parkbrädor/hopp/jibb.

Capita horroscope 155cm: http://boardstore.se/item?brand=38&id=47876

Nitro sub zero 2012 155cm: http://boardstore.se/item?search=sub+zero&id=48050

Gnu street series 2012 154cm/157cm: lyckades inte länka från blue-tomato men den kostar 4113kr.

Jag undrar om 155/154 cm är för kort? eller om 157 är för långt.
Det jag ska ha den till är att åka i parken och raila o köra på boxar och 360s,540s osv.

Har kollat lite på flux rk30 som bindningar men är dem inte lite onödigt dyra?
Kom gärna med tips om bindningar för att jag kan i stort sett inget om sådana.

Tack o hej! svara gärna:)

Svar

LinusOnTheLine
215 inlägg
LinusOnTheLine 215 inlägg 7 år sedan

Har samma kropp som dig och har nyss beställt en Bataleon airobic 157 för parkåkning. Kolla in den! Annars är Indoor survivalen en fin bräda, möjligtvis lite väl styv.

let em haters hate Citera
Thomsson
712 inlägg
Thomsson 712 inlägg 7 år sedan

För jibbing är brädorna du nämnde bra!
Horrorscope är go men har knappt nån pop. Som dem flesta mjuka reversed camber tenderar att inte ha wink

Kolla in Airobic som sagt, står en i mitt vardagsrum och vad jag känt utifrån vardagsrumsflex så är den inte för mjuk och inte för hård.

Bindningar: Flux eller Union. K2 gör fina också.

Foreignboardsco? Citera
alkez
7 inlägg
alkez 7 inlägg 7 år sedan

skate banana 156 och union contact!

Ingoo
225 inlägg
Ingoo 225 inlägg 7 år sedan

Haha får väl stämma in i Airobic-kören, har också en ny 157 i hallen smile
Vill du köra ännu mjukare så finns ju Disastern, finns i 156, o den är riktigt mjuk men funkar ändå bättre i hopp än andra jibrockers för den har camber plus att den är billig. Skate banana eller Gnu park pickle är ju också bra parkalternativ men betydligt dyrare. Men skulle iaf inte välja en supermjuk jibrockers om du vill utvecklas i hopp.

Doughboy
1774 inlägg
Doughboy 1774 inlägg 7 år sedan

Vill du ha ett par Flux RK30 billigt kan du kolla med www://boardlife.se. De har några par kvar från förra året som de säljer till bra pris.

Säljer Smokin Snowboards i Sverige Citera
edvinH
0 inlägg
edvinH 0 inlägg 7 år sedan

Tack för tipsen har kollat på airobic och den verkar nice! men inga tankar om gnu:en? Är den snyggaste enligt mig, kanske inte det viktigaste men för mig är det en stor del i valet faktiskt. Blir nog förmodligen ett par union contact ocksåsmile

Doughboy
1774 inlägg
Doughboy 1774 inlägg 7 år sedan

Gnu Street är en grym bräda. Gnus versoin av Lib-Techs Skate Banana. Lekfull och rolig bräda som man kan använda överallt.

Säljer Smokin Snowboards i Sverige Citera
Ingoo
225 inlägg

Gnu Park Pickle är väl ändå Gnu's variant på skate banana fast med symmetrisk sidcut, annars är det identiska brädor. Inte så konstigt med tanke på att det är samma märke... ehh jag menar fabrik smile Skulle kört på Park Pickle isåfall.

linder
3475 inlägg
linder 3475 inlägg 7 år sedan | Senast ändrad linder (7 år sedan)

Gnu Carbon Credit Series är väl ändå Gnu's variant på skate bananen?

Båda har BTX, Magne-Traction, True twin

Libtech: "Twin All Terrain Freestyle"
GNU: "ALL TERRAIN FREESTYLE FUN BANANA!"

Street verkar vara mer jibb orienterad och park pickle är asymmetrisk tongue

Ingoo
225 inlägg

På Tandådalens testhelgen sa snubben i LibTech tältet att dom är exakt likadana förutom den asymmetriska sidecuten på park picklen, som gjorde att han föredrog den. Även längderna och resten i specifikationerna är identiska så låter ju som i stort sett samma board fast who knows smile

linder
3475 inlägg
linder 3475 inlägg 7 år sedan

Nice att veta big_smile Jag fick höra att CCS'en va skatebanan motsvarighet när jag köpte min på Åre skidsport för 2 år sen smile

Logga in för att skriva i forumet
Bli medlem Logga in Logga in med Facebook