Hjälp med val av snowboard!

Geson
7 inlägg
Geson 7 inlägg 7 år sedan

Hej jag sitter just nu och letar efter en bräda för vintern. Är ganska så färsk på bräda men har under mina två senaste säsonger åkt lite strödagar på brädor jag lånat av kompisar. Är 185 cm lång väger 85 kg och vill ha en bräda som funkar bra överallt. Skall försöka lära mig att parka och åka off-pist bättre. Hittills har det mest blivit pist. Hittade en bräda som heter Nitro Magnum Blackout 10/11 på sport conrad i längder mellan 159 och 168. Skulle denna kunna vara något för mig och i så fall vilken längd? Bindning behöver jag också hjälp med, har 44 i skostorlek och ingen aning om vad man kollar på när det gäller val av bindning.

Svar

alkez
7 inlägg
alkez 7 inlägg 7 år sedan

libtech skate banana 156, union contact/force eller flux tt-30 size L. bättre setup är svår att hitta.

alkez
7 inlägg
alkez 7 inlägg 7 år sedan

men förih*lvete, se till att lägga bra med pengar på ett par bra boots. Boots är A och O

combatspenat
637 inlägg
combatspenat 637 inlägg 7 år sedan

Köp inte en Skate banana 156 den är för liten, den skulle passa om du bara skulle köra boxar. Men vill du ha en lite mer allround bräda så ska du inte välja den. Du ska självklart ha en Wide eller midwide bräda. Nitro Magnum är en ganska bra klassisk bräda med camber... den är ju inte optimal i varken puder eller park, men det är inga problem att åka i något av dem.

The iguana never did get the sunglasses.... Citera
Geson
7 inlägg
Geson 7 inlägg 7 år sedan

Lutar mot Magnum Balckouten, men vilken längd tror ni att jag skall ha? 161 cm?

Bejnan
160 inlägg
Bejnan 160 inlägg 7 år sedan | Senast ändrad Bejnan (7 år sedan)

Låter som en lämplig allround längd för dig. Kolla även in Nitro Team Gullwing som är en riktigt bra allround bräda med schysst flyt i puder. Finns i både wide och vanlig, men har relativt bred midja standard så tror inte du behöver en wide med 44or. Framförallt inte om du har ett par nyare boots med mindre skal..

http://www.blue-tomato.com/sv/Freestyle … =300442647

Logga in för att skriva i forumet
Bli medlem Logga in Logga in med Facebook