Freestyle ski - Ålder?

Wall-E
102 inlägg
Wall-E 102 inlägg 7 år sedan

Tjenare!
När jag satt och kollade på Winter jam igår så tänkte jag på: När man blir gammal i sporten egentligen? Jag menar i fotboll så är man gammal och lägger av vid ~40 år.
Igår så var det många under 20 år och hur länge håller man på att tävla på professionell nivå? Är karriären så kort som den verkar vara? Jag tror dom sa att Jossi Wells (21 år!) var den äldsta som var med i gårdagens tävling.
Så hur länge tror ni att man håller på att tävla inom freestyle skiing? (slopestyle, big air etc)

Jibber. Det är som gangster fast på skidor. Citera

Svar

Hasse_Lindborg
2926 inlägg
Hasse_Lindborg 2926 inlägg 7 år sedan

Jon är äldre än 21...

jjbertilsson
80 inlägg
jjbertilsson 80 inlägg 7 år sedan

jon olsson va ju med o tävla

Goora
78 inlägg
Goora 78 inlägg 7 år sedan

Ja precis, får väl se när Jon tröttnar. Han som är "gubben" i gänget.

bostrom
125 inlägg
bostrom 125 inlägg 7 år sedan

Jon är född 1982

ohshit Citera
Wall-E
102 inlägg
Wall-E 102 inlägg 7 år sedan

Ah, visst fan. Men om vi bortser från han. Hur länge varar en karriär ungefär? Varför lägger man av tidigt osv?

Jibber. Det är som gangster fast på skidor. Citera
josh
445 inlägg
josh 445 inlägg 7 år sedan

Jag kan ju inte sa mycket om bedomningssporten freeski/Freestyle(ar det samma sport? smile) men om man ser Jon Olssons hopp sa kanns ju onekligen som att han far ett antal extra poang pga sitt namn. De som nu ar i toppen ar unga grabbar, och forsta generationen, som hela sin aktiva skidkarriar bara verkar ha agnat sig at att jibba och hoppa.

Frankfurt Citera
raiklade
0 inlägg
raiklade 0 inlägg 7 år sedan

De sa Inte att jossi var den äldsta utav de som körde, de sa han är äldst utav sina bröder...

JL76
1160 inlägg
JL76 1160 inlägg 7 år sedan

Wall-E :

Ah, visst fan. Men om vi bortser från han. Hur länge varar en karriär ungefär? Varför lägger man av tidigt osv?

Man lägger väl av för att man är trött på skador, att kroppen inte orkar längre, eller kanske bara tröttnar på allt precis som i andra sporter. Skadorna och skaderisken och är ju rätt allvarliga i jibbing/freestyle. Tror inte en kropp håller för det efter 30, men det är bara en ren gissning. Går ju alltid att sadla om och börja åka skidor vid 25 istället och ha ett par år i FWT o liknande.

kunskap är så tråkigt ospontant Citera
FreZz
0 inlägg
FreZz 0 inlägg 7 år sedan

Man lägger väl av då man har fått för många skador och kan inte forsätta

Live Free Die Free Citera
LudvigKleman
84 inlägg
LudvigKleman 84 inlägg 7 år sedan

jacob wester är född 1987

Go Big Or Go Home! Citera

Logga in för att skriva i forumet