Säsonga i Whistler 2012/13

kajsaramsing
7 inlägg
kajsaramsing 7 inlägg 6 år sedan

Jag har fått arbetsvisumet så jag behöver inte stressa hem;) Jag tänkte mer på hur man väljer hemresa utan datum på typ aircanda..

PNyberg
4251 inlägg
PNyberg 4251 inlägg 6 år sedan

kajsaramsing :

Jag har fått arbetsvisumet så jag behöver inte stressa hem;) Jag tänkte mer på hur man väljer hemresa utan datum på typ aircanda..

Tror du kan hitta svaret i den här tråden..alternativt ta kontakt med trådskaparen (LindaIEC)

Generiskt citat som alla gillar! Citera
Lowdin93
4 inlägg
Lowdin93 4 inlägg 6 år sedan | Senast ändrad Lowdin93 (6 år sedan)

Vi är två killar på 19 bast som ska åka och planerat att åka till Whistler nu i Oktober. Det är jag och Erik(BananklyvarN), vi har ett boende på g i squamish men inget bestämt. Så ifall någon har ett boende eller är sugen på att hitta något med oss så släng ett PM eller ett Mail på kristoffer_lowdin@hotmail.com. Vårat mål med resan är att åka så mycket skidor som möjligt men vi ska även jobba och festa!.

Så hör av er peace!

kajsaramsing
7 inlägg
kajsaramsing 7 inlägg 6 år sedan

PNyberg :

kajsaramsing :

Tror du kan hitta svaret i den här tråden..alternativt ta kontakt med trådskaparen (LindaIEC)

Tackar!smile

CaliP
26 inlägg
CaliP 26 inlägg 6 år sedan

Tycker att alla här ska gå med i gruppen "TWHC - Whistler 2012/2013" på facebook!!big_smile

TTs
0 inlägg
TTs 0 inlägg 6 år sedan

Hej alla. Jag och en kompis ska till whistler i december men vi har inget boende och paniken växer.
Såå.. Är det nån vänlig skäl som har två sov/golvplatser över i ett mysigt hus? Allt funkar, asså vi snackar luftmadrass typ.

Vi är snälla och söta och väluppfostrade, åker bräda och skidor, tycker om att dansa på borden till living on a prayer och har en tidigare säsong i alperna i bagaget.

Puss och hej

nBERNARDI
12 inlägg
nBERNARDI 12 inlägg 6 år sedan

TTs :

Hej alla. Jag och en kompis ska till whistler i december men vi har inget boende och paniken växer.
Såå.. Är det nån vänlig skäl som har två sov/golvplatser över i ett mysigt hus? Allt funkar, asså vi snackar luftmadrass typ.

Vi är snälla och söta och väluppfostrade, åker bräda och skidor, tycker om att dansa på borden till living on a prayer och har en tidigare säsong i alperna i bagaget.

Puss och hej

Fråga denna Snubben

Ses där!

c92
0 inlägg
c92 0 inlägg 6 år sedan

Hejhopp!

Jag och två tjejkompisar håller på för fullt och letar boende i Whistler. Om det finns någon som har boende på gång och har platser över, hör av er till oss vettja! Eller är i samma situation och vill hitta något tillsammans med oss och dela. Vi vill gärna försöka hitta något i närheten av byn. White gold, alta vista, brio etc. smilesmile

Freeridefrede
0 inlägg
Freeridefrede 0 inlägg 6 år sedan

Hey, vi har pladser tilbage! Skriv en PM så kan jeg sende lidt detaljer smile

gustafsson_patrik
4 inlägg
gustafsson_patrik 4 inlägg 6 år sedan

Tjena Tjena är en ensam kille som letar boende i Whistler skulle vara kul att bo med ett skönt gäng.. Är en skön spontan grabb i mina bästa år som åker både skidor, snowboard å spark. Har också en försmak för ställa några ÖL någon kväll då och då wink min första plan är att jag åker över till Vancouver i början av december för träffa på min syster sen tänkte jag leta mig upp mot Whistler för en galen säsong .. har sökt visum så har ingen direkt brådska hem.. Men som sagt skulle vara fint med ett schyst gäng att va med och ett tak över huvet. Har inget plan bokat så kan eventuellt sticka tidigare om det skulle vara så!!
Skriv gärna ett pm så kan sicka mitt nummer eller skype.

Larrybanjo
0 inlägg
Larrybanjo 0 inlägg 6 år sedan

Lo! Har besökt Whistler en gång tidigare för flera år sedan. Är nu rejält pepp på dra över en sväng igen.
Har väll egentligen hamnat i lite fel tråd, då det inte kommer finnas möjlighet för mig och min "rese-kompanjon" att kunna stanna hela säsongen ut pga av en massa anledningar... Men en kortare period är ju, trotts allt, bättre än inget. Vi har tänkt dra över jul/nyår och förhoppningsvis Januari ut.

Av ekonomiska skäl så är hotell bara att glömma. Undrar därför om det är någon som har en större "bosättning" som är i behov av short-term roomies under den nämnda perioden. Eller vet någon som kan tänkas hyra ut ett rum. Alternativt andra som är intresserade att åka över under samma period och kan tänka sig att dela boende med en 21 respektive 22 åring som bara vill åka skidor/snowboard, träffa folk å dricka pilsner. Hör gärna av er, Jaaadå!

P-to-the-G
37 inlägg
P-to-the-G 37 inlägg 6 år sedan

Tjenare! Är nu i Whistler och söker jobb och boende för fullt! Jag undrade om det är någon I tråden som har tips på vart man lättast skaffar jobb? Eller kanske någon som redan har kirat boende och behöver en till house mate? Jag är också väldigt glad i att ta en pitcher eller två med några gemensamma svenskar som är i Whistler! Ha det gött! big_smile

danne Citera
nBERNARDI
12 inlägg
nBERNARDI 12 inlägg 6 år sedan | Senast ändrad nBERNARDI (6 år sedan)

Jag är också där nu och tänkte ta en runda någon dag snart och söka allt jobb som går typ. Nu på söndag så är det en job fair hos Merlins för bar- och restaurangmedarbetare. 2 och 3 november så har "berget" en job fair också men den är full tyvärr och den missade man ju att söka till så jävla seg som man är. Vi får ju köra nån svensk get together när säsongen dragit igång sen! Är det några fler svenskar här som fått jobb än?

Läs mer om job fairsen här.

CaliP
26 inlägg

Åker den 9e nov! ni får uppdatera om hur det går med jobbsökandet och ta en öl eller något när jag kommer ner/upp!

Hellmer
3 inlägg
Hellmer 3 inlägg 6 år sedan

Hallå där!

Jag gör en utbytes-termin i Bellingham som ligger precis på gränsen till Canada i Washington State. Planerar att dra upp till Whistler med några pluggpolare runt Thanksgiving då de brukar öppna.
Planerar senare att spendera en månad i Whistler mellan 12dec till 10jan!

Hur går det för alla med boende och likande? Är det hårt tryck på lägenheter eller hur ser det ut?

Jag gjorde en säsong i Whistler 2010 under OS och det var helt underbart! Kan starkt rekommenderas! Har velat åka tillbaka dit sedan dess!

Hoppas kunna träffa alla sköna svenskar senare i vinter!!!

Ha de gött så länge

// Johan

gustafsson_patrik
4 inlägg
gustafsson_patrik 4 inlägg 6 år sedan

Hur går det för er folk över i Whistler? hittar ni något boende eller jobb? jag sticker över den 10 december med mitt visum i högsta hugg.. tänkte bara lite så här i förhand så man inte är helt lost och ensam där borta!!

CaliP
26 inlägg

Jodå, finemang! Kom några cm snö igår även nere i byn. Verkar vara ett jävla tryck på boendet just nu. a

nBERNARDI
12 inlägg
nBERNARDI 12 inlägg 6 år sedan | Senast ändrad nBERNARDI (6 år sedan)

Gubbar!! Och tjejer.. Det verkar som att paret jag bor hos har lite problemas och har bett mig kolla efter nytt boende. Hur går det för alla? Var bor ni? Vad betalar ni? Är det någon som har plats åt en sjukt trevlig kille vars största passion efter snowboard är städning? Vill ju fan inte bo på gatan eller sticka hem redan innan backen öppnar (som för övrigt är på lördag, 5 dagar tidigare än planerat!!!!!!!!!!).

Peace

Adam_Ph
0 inlägg
Adam_Ph 0 inlägg 6 år sedan

nBERNARDI :

Gubbar!! Och tjejer.. Det verkar som att paret jag bor hos har lite problemas och har bett mig kolla efter nytt boende. Hur går det för alla? Var bor ni? Vad betalar ni? Är det någon som har plats åt en sjukt trevlig kille vars största passion efter snowboard är städning? Vill ju fan inte bo på gatan eller sticka hem redan innan backen öppnar (som för övrigt är på lördag, 5 dagar tidigare än planerat!!!!!!!!!!).

Peace

Tråkigt att höra. Jag och 2 kompisar är också här och letar för fullt efter jobb. Någon som vet hur man fixar jobb där det ingår liftkort? Vore sjukt sooft om det ingår med jobbet smile

nBERNARDI
12 inlägg

Med många arbetsgivare kan man köpa spirit pass. Kostar 1250 och är ett säsongskort. Enda du behöver göra är att närvara på en två timmar lång utbildning. Har man redan köpt liftkort får man mellanskillnaden tillbaka, rätt soft.

LinneaOlsson
0 inlägg
LinneaOlsson 0 inlägg 6 år sedan

nBERNARDI :

Med många arbetsgivare kan man köpa spirit pass. Kostar 1250 och är ett säsongskort. Enda du behöver göra är att närvara på en två timmar lång utbildning. Har man redan köpt liftkort får man mellanskillnaden tillbaka, rätt soft.

Jag har hört om dessa utbildningarna tidigare, hörde dock att de var sju timmar långa, haha! Så det är arbetsgivarna som fixar dem? Hade ju varit extremt nice!

nBERNARDI
12 inlägg

LinneaOlsson :

Jag har hört om dessa utbildningarna tidigare, hörde dock att de var sju timmar långa, haha! Så det är arbetsgivarna som fixar dem? Hade ju varit extremt nice!

Det är två timmar och man får välja på lite olika datum och tider när man vill göra det. Man bokar tid själv, fråga din erbetsgivare om dom är med i spirit programmet. Här är länken till sidan.

Jag köpte early bird-pass för typ 1450 eller vad det nu kostade och spirit pass kostar typ 1250 så jag sparar bara 200 dollar cirka, men fortfarande jävligt bra timpeng, 100 dollar timmen för att gå en kurs i gästbemötande eller vad det nu är. Köpte man dock passet för fullpris så är denna kurs ännu mer värd, 300 dollar timmen!

Adam_Ph
0 inlägg

nBERNARDI :

LinneaOlsson :

Det är två timmar och man får välja på lite olika datum och tider när man vill göra det. Man bokar tid själv, fråga din erbetsgivare om dom är med i spirit programmet. Här är länken till sidan.

Jag köpte early bird-pass för typ 1450 eller vad det nu kostade och spirit pass kostar typ 1250 så jag sparar bara 200 dollar cirka, men fortfarande jävligt bra timpeng, 100 dollar timmen för att gå en kurs i gästbemötande eller vad det nu är. Köpte man dock passet för fullpris så är denna kurs ännu mer värd, 300 dollar timmen!

Måste man ha ett jobb för att göra detta? Eller kan man bara boka in sig på en dag och ända få rabatt?

Adam_Ph
0 inlägg

tjena!
Vi e 4 killar och 2 tjejer som har en lya på g i Whistler och behöver 2 st sköna personer att dela den med!
lyan ligger centralt i Creekside. Endast några minuter till liften, bussen och centrum!

Huset är ett 4br - 1800ft², vilket innebär att ni får ett eget sovrum att dela!

Månadshyran ligger på 4800 kr/person vilket är ett extremt bra pris för ett så pass stort och fräscht hus i ett så bra läge!

Hör av er för bilder och mer info!

// samuel, niclas och adam

0046766264046
0046762217111

Adam_Ph
0 inlägg

Adam_Ph :

tjena!
Vi e 4 killar och 2 tjejer som har en lya på g i Whistler och behöver 2 st sköna personer att dela den med!
lyan ligger centralt i Creekside. Endast några minuter till liften, bussen och centrum!

Huset är ett 4br - 1800ft², vilket innebär att ni får ett eget sovrum att dela!

Månadshyran ligger på 4800 kr/person vilket är ett extremt bra pris för ett så pass stort och fräscht hus i ett så bra läge!

Hör av er för bilder och mer info!

// samuel, niclas och adam

0046766264046
0046762217111

Vi söker ytterliggare 2 sköna, alltså 4!

AxelSundqvist
0 inlägg
AxelSundqvist 0 inlägg 6 år sedan | Senast ändrad AxelSundqvist (6 år sedan)

Tjenare,

Jag och min bror Erik skall dra till Whistler mellan datumen 20:e januari till 10:e mars och letar efter två lediga sängar. Vi är två goa gubbar som framför allt vill dra och pumpa lite puder och festa. Om någon vet något bra boende eller känner någon som vill dela med oss hade det varit riktigt soft. Skicka ett Pm för facebook och skype.

// axel och erik

OliverRobsahm
2 inlägg
OliverRobsahm 2 inlägg 2 år sedan

Hej allihopa! Är väldigt sent ute på den här tråden, men läste runt lite vad folk har skrivit och det verkar som att många säsongade för länge sen. Men jag är väldigt intresserad av att sticka till just Whistler BC och tänkte höra med er om någon av er som stuckit dit kan dela med er om hur det var? Är det värt det att sticka dit en säsong? Hur mycket beräknas man behöva ha med sig i cash, svårt att få tag i boende, och arbetsvisum? Skulle uppskatta svar!

Logga in för att skriva i forumet
Bli medlem Logga in Logga in med Facebook