Länkade produkter
4FRNT EHP
3 recensioner, betyg 4,3
Down Skis CountDown 4
K2 SideStash
11 recensioner, betyg 4,4
Skilogik Howitzer
6 recensioner, betyg 5

Vilka är det 3:e paret?

Karlleo
44 inlägg
Karlleo 44 inlägg 7 år sedan

https://www.freeride.se/img/photo/normal/74997721c4a9b99d68737106ec3ec9df.jpg

Tänkte komplettera med ett par för att gå kortare turer, uteslutande i Sverige, har kikat på K2 sidestash.
Det kommer att sitta Dukes på dem då jag har ett par i gömmorna hemma. Skidan skall var 180-190 lång, runt 110 i midja, inte för mjuk och gärna lätt.

Så upplys mig nu om jag är på rätt spår när jag tänker sidestash 188 cm eller kom med förslag.

Är 187 lång, 85 kg och har en oskolad fladdrig åkstil på en hyfsad nivå.

Drop cliffs not bombs. Citera

Svar

Blidee
788 inlägg
Blidee 788 inlägg 7 år sedan

jag är väldigt nöjd med mina sidestash med barons på. Är 191cm lång och väger något kilo mer än dig, går att stå på riktigt bra på dem utan fladder och väger inte orimligt mycket. För kortare turer där vikt inte spelar så stor roll tror jag de funkar finfint!

www.protectourwinters.org Citera
A-Pow
128 inlägg
A-Pow 128 inlägg 7 år sedan

Röstar på Sidestashen, Riktigt bra skida för sverigeåkning, med lite turande enl mig!

oscarmodigh
40 inlägg
oscarmodigh 40 inlägg 7 år sedan | Senast ändrad oscarmodigh (7 år sedan)

Ta en titt på Ski Logik Howitzer 186! En skida med 110 i midja och inte så mjuka! Relativt lätt och har fått riktigt bra recensioner! Jag har köpt ett par till denna säsong och väntar med spänning på att få prova dom!

Jarle
3975 inlägg
Jarle 3975 inlägg 7 år sedan

Vad ska du ha skidorna till/hur vill du åka?

skistore.se/mtbstore.se Citera
Karlleo
44 inlägg
Karlleo 44 inlägg 7 år sedan | Senast ändrad Leosan (7 år sedan)

Jarle :

Vad ska du ha skidorna till/hur vill du åka?

De skall duga till dagsturande/knata från lift i Sverige. Hopp och drop är inget jag tar mig för dagligen. Vill ha en hyfsat hård skida som flyter bra. Har även sneglat lite på EHP men den blir kanske för lik renegaden.

Har SFB´n som lekskida och Renegaden till vad den duger till smile Finns även ett par Dynastar pistskidor i arsenalen.

Drop cliffs not bombs. Citera
peert
19 inlägg
peert 19 inlägg 7 år sedan | Senast ändrad peert (7 år sedan)

Kör två år gamla Sidestash 188 med Duke och K2 "precut skins". Bara gjort ett par korta turer, men funkar prima tycker jag. Offpist tycker jag Sidestash är en dröm (och med mer rocker i årets modell kanske ännu bättre), flera klasser upp från de Mojo 90 jag hade innan. Bär mina +100 kg utan knorr, och käkar fulsnö med god aptit.

Tycker den funkar bra i pist också, är faktiskt förvånad över klippet i kortsvängar i fall-linjen. Inget att jämföra med mina Racetiger SL, men för att vara bred offpistskida funkar den förvånansvärt bra. I stor sväng känns den lite svårövertalad vid ingång i sväng, kräver rätt mycket tryck fram för att gå in ordentligt. Kan vara att jag jämför med Racetiger, men tycker den känns mer motsträvig än mina gamla Mojo 90. Aggressiv piståkning funkar bra, men det tog en stund innan "cruisingsvängarna" i eftermiddagssolen kom lika naturligt och avslappnat som med mina tidigare Mojo 90. Men årets modell med mer rocker kan vara bättre här. Och ... vill man ha en viloskida för lata dagar i solen finns det nog bättre val. Sidestash är kanske inte lika mycket järnvägsräls som de Atomic Sugar Daddy Pro jag testade för ett par år sedan, men de vill nog gärna ha en rätt tung och/eller aggresiv åkare, i alla fall i pist. Än så länge är det jag som bangar ur, inte skidan. Det gillar jag.

Utter
3104 inlägg
Utter 3104 inlägg 7 år sedan

Slänger in ett wildcard, Armada TST. Kändes rätt bra när jag testade den i Åre. Mycket lätta och kändes som en bra Sverigeskida. Inte jättehårda men verkade stabila för sin vikt.

Revolutionrock1
52 inlägg
Revolutionrock1 52 inlägg 7 år sedan

Jag är riktigt nöjd med mina sidestash, så lägger min röst på sidestash!

Logga in för att skriva i forumet
Bli medlem Logga in Logga in med Facebook