kan ej bestämma mig ... duck lr vanlig ?

KungMartin
439 inlägg
KungMartin 439 inlägg 6 år sedan

som några redan vet kör jag skate banana ... tänkte precis sätta fast mina bindningar, men kan inte bestämma mig om jag ska ha duck stance lr vanlig stance ? har hört en del rekommendera duck stance på bananen, men jag kör ju inte ju inte bara park. jag kör nästan mer i pist o offpist.

isf antar jag vanligt funkar bra ?

och hur ska vanligt sitta ? 0/15 lr ? har nämligen aldrig satt fast en bindning själv förut.

Svar

krilleee
232 inlägg
krilleee 232 inlägg 6 år sedan

Ingen kommer kunna säga till dig hur du trivs bäst med stancen.. Testa dig fram och se hur du tycker det är bekvämt. Jag personligen kör alltid lite duck även om jag knappt spenderar nån tid alls i parken då jag tycker det känns mer naturligt. Dessutom blir det lättare att åka switch om du kör duck. Sök på forumet så får du upp massa trådar som handlar om Duckstance

SNÖ Citera
combatspenat
624 inlägg
combatspenat 624 inlägg 6 år sedan

Vanligt?! Det är helt upp till var och en hur man tycker. Burtons egna "snowboardskola" LTR har alltid brädorna satta på +6 -6 för nybörjare så det kan vara bra att utgå ifrån. Efter som att det är en Truetwin bräda du köpt så tycker jag nog att du ska ha duck. Jag kör själv duckstance och jag kör över hela berget.

The iguana never did get the sunglasses.... Citera
KungMartin
439 inlägg

ok ... är inte nybörjare men ... har aldrig kört på duck stance förut.

är det ok med 15/-15 ?

Snow_flake
724 inlägg
Snow_flake 724 inlägg 6 år sedan

KungMartin skrev:

ok ... är inte nybörjare men ... har aldrig kört på duck stance förut.

är det ok med 15/-15 ?

Om det känns bra så, JA
Kör själv på 18/-18, funkar för mig.

En snöflinga gör ingen vinter... Citera
KungMartin
439 inlägg

k jag kör på 15 till o börja med.

tack för er hjälp smile

linder
3460 inlägg
linder 3460 inlägg 6 år sedan

Jag kör på ca 10/-10 så det är väldigt personligt hur mycket vinkel man vill ha men det är ju bara prova dig fram smile

Lika så är det ju jäkligt personligt med stancewidth smile

KungMartin
439 inlägg

^ jag kör på axellängd just nu ..

KungMartin
439 inlägg
KungMartin 439 inlägg 6 år sedan | Senast ändrad KungMartin (6 år sedan)

så här ser resultatet ut, har fortfarande inte riktig ordnat de här med ajustering av bindnigarna, så spännena kan sitta lite knas runt själva bootsen som det ser ut just nu. får ordna de senare pallar ej nu, e trött som satan : p

Viktoor
81 inlägg
Viktoor 81 inlägg 6 år sedan | Senast ändrad Viktoor (6 år sedan)

Det blir nog bra det där, längre ner/fram med tåstrapen bara. Och kolla att bootsen är centrerade på brädan.
Kolla in denna om du inte redan gjort det.

KungMartin
439 inlägg

^nej faktist inte

tack för d, hjälpte faktist en hel del !

en sak ja hade missat va o dra fram toe strappen underifrån längst fram, för tänker nog köra me "cup strap" lr vafan han kallade d för tongue

Carolajner
81 inlägg
Carolajner 81 inlägg 6 år sedan

KungMartin skrev:

^nej faktist inte

tack för d, hjälpte faktist en hel del !

en sak ja hade missat va o dra fram toe strappen underifrån längst fram, för tänker nog köra me "cup strap" lr vafan han kallade d för tongue

cap strap heter det (när den "kurvar sig" runt tårna) smile

Max_Faktor
332 inlägg
Max_Faktor 332 inlägg 6 år sedan

Viktoor skrev:

Det blir nog bra det där, längre ner/fram med tåstrapen bara. Och kolla att bootsen är centrerade på brädan.
Kolla in denna om du inte redan gjort det.

video!

Logga in för att skriva i forumet
Bli medlem Logga in Logga in med Facebook