Börja köra park

Quvipp
85 inlägg
Quvipp 85 inlägg 7 år sedan

Nu till vintern ska jag börja köra park. nåt man ska tänka på? almmäna tiips? vilket trick ska man börja med?

Svar

The_Snarf
0 inlägg
The_Snarf 0 inlägg 7 år sedan

Jag började köra park förra året, började med 180 och har inte satt 360 än. Tror att det är för att jag inte är gymnast eller våghals.

Snarf Snarf Snarf Snarf Snarf Snarf Snarf Snarf Citera
JaroV
319 inlägg
JaroV 319 inlägg 7 år sedan

Börja lära dig att hoppa och få in balansen.
Efter det kan du väll börja med olika grabar...
Sen är det bara att fortsätta, typ börja snurra osv.

Tips: Va aldrig rädd, tveka aldrig, om du ska testa ngt nytt så dra på någon riktig pepp-låt på högsta volym, sen är det också bra ifall du kanske kör med någon polare för då kan ni tagga varandra osv.

Lycka till!

Never promise something you can not promise. Citera
frebaman
41 inlägg
frebaman 41 inlägg 7 år sedan

börja med att få balansen i hoppen så att du inte viftar nåt! när du kan det skulle ja säga att du skall ta och lära dej att hoppa 180(kan vara bra att öva att åka i switch en stund också så går 180 lättare). Öva 180 på marken utan nåt hopp först, sedan när du känner att du kan det bra, försök hoppa 180 på nåt lite mindre hopp. nu e de dags för dej att lära dej grabs och stil, börja sedan att spinna mer och få in feta grabs!

Om du har en trampolin så är det vääällldddiiiggttt bra för balansen och allt att hoppa så ofta du kan ochgöra alla tricks på trampolin först

TVEKA ALDRIG, DU SKADAR DIG MER OM DU TVEKAR!! FUNDERA INTE, GÖR DET BARA!

AlbinCG
0 inlägg
AlbinCG 0 inlägg 7 år sedan

Jag lärde mig 180, sw 180 och 360 på första försöket och de var för att jag aldrig tvekade när jag åkte mot hoppet så jag säger som frebaman "tveka aldrig, du skadar dig bara mer om du tvekar, fundera inte, gör de bara" wink

Logga in för att skriva i forumet
Bli medlem Logga in Logga in med Facebook