Bitter på Skistar, vad kan man kräva?

MackeN
56 inlägg
MackeN 56 inlägg 7 år sedan

Har äntligen köpt oss en stuga på Vemdalsskalet.
19 kvm med uteskita samt vatten från bäcken utanför. Duschar med campingdusch utomhus.
Har inte råd med bättre som vanlig knegare då priserna är hutlösa i övrigt.
Men vafaan, ska ju åka skidor och inte sitta och skryta om marmor från grekland eller så.
Köpte här för att det är nära Sundsvall så man kan åka upp över helger utan att bli pank...

Då börjas det, tar ju semester för att få en måndag i backen utan trängsel och lite längre helg och kommer ner till Pass Express som är stängd. Tilläggas bör att den gick i helgen. Kan ju ta parkliften och åka nedre Pers eller Skals som dock stakas för träningsläger så vi vänder och åker upp till Hovde och Turisten. Mellanliften går och vi börjar med Turisten, som är så jävla ojämt pistad att det är stört omöjligt att ha lite fart med sig. Köpte pistmissiler men det hjälper inte då det är betong och varje spår från pistmaskinen är olika djupa.

Faan, åker hem efter ett enda åk och tjurar med kokkaffe.

Har mailat Skistar för att höra deras syn på saken, men som köpare av säsongskort är ju frågan vad man kan begära?

Skruvar jag upp en lysrörsarmatur snett får jag ta ner den och göra om, kunden har ju köpt en fackmannamässig installation....

Macke Citera

Svar

Perkal
879 inlägg
Perkal 879 inlägg 7 år sedan

Jag förstår inte? Du har bara haft otur? Finns ju inget att klaga på förutom att det so far är dåligt med snö.

Det som inte dödar det härdar. Citera
Swedish-banana
333 inlägg
Swedish-banana 333 inlägg 7 år sedan

Vissa dagar är bra andra dåliga. Ett säsongskort garanterar inte att du får perfekta skiddagar varje dag du är på berget.

MackeN
56 inlägg
MackeN 56 inlägg 7 år sedan

Förlåt att jag är så gnällig i ämnesraden.

Nej, det är inte bara otur. Jag och min fru har ju faktiskt tur i sammanhanget.
Vi kan ju faktiskt sälja vår stuga med vinst om vi tröttnar, värre är det väl för dem som hyr boende och utrustning m.m.
Ska man betala resa och hyra allt blir det en del pengar, då är väl en åkbar pist det minsta att förvänta?
Visst är det dåligt med snö, men då bör man väl vara rädd om det som kan användas och försöka göra det bästa av situationen.
Nu ska jag inte vara pubertal och vräka ur mig skit, utan vill väcka tanken hos andra åkare att ge anläggningsägarna feedback. Får se vad vi får för svar.

Måtte det ramla ner mera snö nu bara:)

Macke Citera
Mountain_Man
4119 inlägg
Mountain_Man 4119 inlägg 7 år sedan | Senast ändrad Mountain_Man (7 år sedan)

Bäste MackeN!

Du har säkert hört ryktet att Skistar är ett multinationellt börsnoterat bolag som fokuserar på att tillfredsställa ägarnas förväntningar. Låt oss anta att det ligger någon liten sanning i detta.

Det gäller då i stort att minimera kostnaderna och maximera intäkterna. Dvs. hela konceptet går ut på att pressa ur veckoturismen hela semesterkassa så att kreditkorten ligger som veckogamla potatisskal i botten på börsen när det är dags att åka hem. Fokus ligger då i första hand på Sportlov och Påsklov när storstadsborna äntligen får chansen att lufta sina SUVar. Dvs. fokuset ligger på vecka 6 och framåt (punkt). Då ska backarna vara perfekta, personalen stå i givakt och kontokortsterminalerna vara nysmörjda.

Fram till dess (vecka 6) gäller det att säkerställa att alla backar och liftar är körbara och göra det med så lite personal och övriga resurser som möjligt. Du måste ju förstå att det inte går för de tre som arbetar i backarna på försäsongen att både hinna med att spruta snö, pista och köra lift ...

Men det här är ju möjligtvis bara en skröna ... och kanske är det ändå så att Skistar är genuint intresserade av att erbjuda alla gäster bästa möjliga service och det i grunden finns ett stort varmt hjärta som brinner för snösport i alla dess former?

That´s all kids!
MM

Går det att missförstå ... så är jag på! Citera
IngemarH79
699 inlägg
IngemarH79 699 inlägg 7 år sedan | Senast ändrad IngemarH79 (6 år sedan)

-

Flux är tydligen religion på FR och jag religiös Citera
Korsbandet
54 inlägg
Korsbandet 54 inlägg 7 år sedan

Om man driver ett företag inom nischen upplevelse måste man rimligen inse att man är beroende av kundernas positiva upplevelser från det man säljer. Missnöjda kunder ger många negativa följdeffekter, positiva är omvänt bästa tänkbara reklam för verksamheten. I Skistars fall har man ju näst intill monopol på liftanläggningar så det gör ju att kundernas feedback inte är av lika stor betydelse. Tyvärr. Generellt tycker jag att anläggningarna är urusla på att kompensera kunderna när de levererar tunt. Fullt pris i alla lägen! Tror inte att det rör sig om så himla många kunder som man skulle behöva kompensera. Men vad vet jag. Som kund blir man ju inte jätteimponerad i varje fall.

jjosefsson
295 inlägg
jjosefsson 295 inlägg 7 år sedan

Vemdalen har ingen snögaranti före 18 dec

Magngan
238 inlägg
Magngan 238 inlägg 7 år sedan

Korsbandet :

Generellt tycker jag att anläggningarna är urusla på att kompensera kunderna när de levererar tunt. Fullt pris i alla lägen! Tror inte att det rör sig om så himla många kunder som man skulle behöva kompensera. Men vad vet jag. Som kund blir man ju inte jätteimponerad i varje fall.

I skistars fall är jag fullständigt enig
. Var i Sälen förra vintern och fick ingen respons eller kompensation då jag påpekade att det satt ett element i duchen som gav en riktiga stötar om man duchade.... Vi får kolla upp det var allt som sades!!
En positiv överaskning kom dock i Idre, där vi klagade på den obefintligt städade stugan förra vintern... När årets stuga bokades drogs det av både slutstädet och 10% på priset (och det gör ju inget när det gäller en av dom största stugorna över nyår) all heder till Idrefjäll!!

tompelompe
166 inlägg
tompelompe 166 inlägg 7 år sedan

Magngan :

Korsbandet :

Generellt tycker jag att anläggningarna är urusla på att kompensera kunderna när de levererar tunt. Fullt pris i alla lägen! Tror inte att det rör sig om så himla många kunder som man skulle behöva kompensera. Men vad vet jag. Som kund blir man ju inte jätteimponerad i varje fall.

I skistars fall är jag fullständigt enig
. Var i Sälen förra vintern och fick ingen respons eller kompensation då jag påpekade att det satt ett element i duchen som gav en riktiga stötar om man duchade.... Vi får kolla upp det var allt som sades!!
En positiv överaskning kom dock i Idre, där vi klagade på den obefintligt städade stugan förra vintern... När årets stuga bokades drogs det av både slutstädet och 10% på priset (och det gör ju inget när det gäller en av dom största stugorna över nyår) all heder till Idrefjäll!!

Du är beviset på att den bästa kund man kan ha, är en kund med ett problem, som dessutom påpekar problemet och får det åtgärdat, då finns det en möjlighet att kunden återkommer igen, får kunden en kompensation så ökar chansen att kunden blir en ambassadör och sprider det glada budskapet vidare till andra, som i ditt fall, Idre är minsann ett schyst företag som tar hand om sina kunder.

Magngan
238 inlägg
Magngan 238 inlägg 7 år sedan

tompelompe :

Du är beviset på att den bästa kund man kan ha, är en kund med ett problem, som dessutom påpekar problemet och får det åtgärdat, då finns det en möjlighet att kunden återkommer igen, får kunden en kompensation så ökar chansen att kunden blir en ambassadör och sprider det glada budskapet vidare till andra, som i ditt fall, Idre är minsann ett schyst företag som tar hand om sina kunder.

Full koll på Kottler, jag har också massor med högskolepoäng innom marknadsföring......

tompelompe
166 inlägg

Magngan :

tompelompe :

Full koll på Kottler, jag har också massor med högskolepoäng innom marknadsföring......

20 år sen men det sitter kvar

ALPINBUTIK
829 inlägg
ALPINBUTIK 829 inlägg 7 år sedan

Nu har vi på 700 m.ö.h. dryga 30 cm snö. Och det ser riktigt vintrigt ut. Vemdalsskalet och Klövsjö/Storhognas längdspår är preparerade och fina. Från kommande fredag kör vi alla liftar och backar. Med hänsyn naturligtvis till snöläget. Det återstår en hel del snökanonarbete. Vemdalsskalet kommer bl.a. att öppna Skalet Express och nedfarterna Hildings och Passet. Klövsjö startar Dal och Mellanliften. Björnrike öppnar Björnliften och Grizzly Express.
Vi jobbar även med Parkerna så att under nästa vecka kommer delar av dem att öppna. Det börjar arta sig riktigt bra.
På torsdag kommer en mera detaljerad rapport om vad som kommer igång.

Ser ju lite bättre ut till helgen

www.alpinbutik.com Citera
Tancoll
433 inlägg
Tancoll 433 inlägg 7 år sedan

tompelompe :

Idre är minsann ett schyst företag som tar hand om sina kunder.

Där har du fel.
Idre är inget vinstdrivande företag utan en stiftelse.
Sedan att Idre tar väldigt bra hand om kunden är det inget snack om, kanske sveriges bästa skidanläggning på den delen.

PontusJohnsson
22 inlägg
PontusJohnsson 22 inlägg 7 år sedan

Saxat från Skistarshemsida:
Gällande Vemdalen:
Under perioden 18 december 2011 - 22 april 2012 garanterar vi våra gäster minst 26 öppna nedfarter samt minst 300 fallhöjdsmeter i ett åk.

Med tanke på att det är 13/12 idag så finns det ingen garanti att det ska finnas snö överhuvudtaget i ens en backe. Att det sedan finns snö och att du kan åka innan dess bör väl ändå bara ses som en plus för dig? Att du sedan väljer att köpa ett säsongskort är ju upp till dig. Som jag skrev ovan finns ingen garanti att det finns snö överhuvudtaget i backarna.

Du åkte upp vid fel tillfälle helt enkelt. Åker du upp efter 18/12 och Vemdalen inte uppfyller de krav som ställs på dom av sig Skistar, då har du rätt att klaga.

tompelompe
166 inlägg

Tancoll :

tompelompe :

Idre är minsann ett schyst företag som tar hand om sina kunder.

Där har du fel.
Idre är inget vinstdrivande företag utan en stiftelse.
Sedan att Idre tar väldigt bra hand om kunden är det inget snack om, kanske sveriges bästa skidanläggning på den delen.

Hoppas poängen gick fram ändåsmile

Logga in för att skriva i forumet
Bli medlem Logga in Logga in med Facebook