köpa nya begagnade pjäxor

Axel-br
226 inlägg
Axel-br 226 inlägg 7 år sedan

Hej i stugan!
Nu när det börjar bli vinter på riktigt så ska jag köpa nya pjäxor och jag hittade dessa som verkade vara riktigt cleana. https://www.freeride.se/admarket/ad.php?id=86216
Kan det verkligen stämma att detta är Dumonts gamla? Ryktas även om att han hade på sig dessa när han höll på att dö i det där monsterhoppet, kan det var sant?
Nu till pjäxorna- någon som har åkt med samma modell och har några kommentarer om dessa? är dom skön? Jag vill ha rätt hård flex och har dom här det? Är priser bra för dom här?

Är som sagt ganska noob inom pjäxor till jibb så behöver era tips!!
God Jul & Gott Nytt År!

M.V.H Axel

Svar

LITEFORTARE
105 inlägg
LITEFORTARE 105 inlägg 7 år sedan | Senast ändrad LITEFORTARE (7 år sedan)

Vad är det för storlek på dom?
SPK Kaos Kostade 3500:- 2007/8.

Keep it real Citera
Lima-ko
1605 inlägg
Lima-ko 1605 inlägg 7 år sedan

Om det är de pjuken du hade tänkt köpa innan, och inga större modifieringar har gjorts med de kan man självklart köpa begagnade pjäxor. Men 4500, skämtar han, jag vet inte med er men jag tycker då inte att Dumont är så pass stor att saker han kört med ökar i värde, men det kanske bara är jag?

Wall-E
102 inlägg
Wall-E 102 inlägg 7 år sedan

Hmm, jag är lite skeptiskt med just begagnade pjäxor. Vill man inte prova och få dom som passar ens fot exakt? Jag tycker inte det är så trevligt med att åka runt i någon annans nersvättade pjäxor tongue
Sen tycker jag att det är överpris för ett par begagnade pjäxor.
Men, men. Har inga egna erfarenheter av pjäxan för övrigt.

Jibber. Det är som gangster fast på skidor. Citera
Lellearonsson
3 inlägg
Lellearonsson 3 inlägg 7 år sedan

köp dom inte.!!

bygga vattenhopp skider Citera
Axel-br
226 inlägg

Okej, Tack för tipsen! Jag kommer förmodligen inte köpa dessa.

Hörde från en polare som berättade om något "proffs" som hade modifierat om snowboardboots så dom passade bindningarna till ett på skidor så det gjorde mindre ont i smalbena. Kan detta stämma? (har haft en del smärtor i smalbena).. Varför är det inte fler som har gjort detta?

För skojs skull, tror ni på att detta är Simon Dumonts pjäxor?

The_Snarf
0 inlägg
The_Snarf 0 inlägg 7 år sedan

Axel-br :

Okej, Tack för tipsen! Jag kommer förmodligen inte köpa dessa.

Hörde från en polare som berättade om något "proffs" som hade modifierat om snowboardboots så dom passade bindningarna till ett på skidor så det gjorde mindre ont i smalbena. Kan detta stämma? (har haft en del smärtor i smalbena).. Varför är det inte fler som har gjort detta?

För skojs skull, tror ni på att detta är Simon Dumonts pjäxor?

Jag tror inte att det är dumonts gammla.

Snarf Snarf Snarf Snarf Snarf Snarf Snarf Snarf Citera
felix
3314 inlägg
felix 3314 inlägg 7 år sedan

alltså killen som lagt ut dom borde skämmas, vilket rikspucko... han tror typ dumont är elvis

psyket söndras som tetris. livsfarligt! Citera
The_Snarf
0 inlägg

felix :

alltså killen som lagt ut dom borde skämmas, vilket rikspucko... han tror typ dumont är elvis

Jag tror iaf att dumont inte kommer dö av en överdos på dass :S

Lima-ko
1605 inlägg
Lima-ko 1605 inlägg 7 år sedan

Axel-br :

Jag hörde från min brorsas polares syrras killes pappa att skidåkning ställer helt andra krav på stöd från pjäxan, kanske därför?

Axel-br
226 inlägg

Lima-ko :

Axel-br :

Jag hörde från min brorsas polares syrras killes pappa att skidåkning ställer helt andra krav på stöd från pjäxan, kanske därför?

Okej, kanske därför... men om man gör om snowboardbootsen då? skulle inte det funkar?

Lima-ko
1605 inlägg
Lima-ko 1605 inlägg 7 år sedan | Senast ändrad Lima-ko (7 år sedan)

Eller varför inte bara köra med ett par pjäxor som sitter riktigt bra på din fot och inte ger en ont i smalbenen?

AdamClaeson
317 inlägg
AdamClaeson 317 inlägg 7 år sedan

What The F***k!!!

The_Snarf
0 inlägg

Lima-ko :

Eller varför inte bara köra med ett par pjäxor som sitter riktigt bra på din fot och inte ger en ont i smalbenen?

+1 (Egentligen får man inte svara med ett ord, Jag fick en varning för att jag +1:ade en kille...)

AdamClaeson
317 inlägg
AdamClaeson 317 inlägg 7 år sedan | Senast ändrad AdamClaeson (7 år sedan)

1. 4500 kr för ett par 6 år gamla pjäxor vars årets modell kostar 3995 kr.
2. Skall du ha dom på väggen eller åka i dom? Vem fan bryr sig om det är Dumonts pjäxor. OM det nu skulle vara hans pjäxor och han gjorde sin monsterkrasch i dom så LÄR dom vara hyffsat utnötta.
3. Köp aldrig begagnade pjäxor!

Luktar troll...

AdamClaeson
317 inlägg

Kebabmannen :

felix :

Jag tror iaf att dumont inte kommer dö av en överdos på dass :S

Var inte så säker på det... wink

AdamClaeson
317 inlägg

Axel-br :

Lima-ko :

Axel-br :

Okej, kanske därför... men om man gör om snowboardbootsen då? skulle inte det funkar?

Svar NEJ!

Axel-br
226 inlägg

AdamClaeson :

Axel-br :

Lima-ko :

Svar NEJ!

Okej, tack för det svaret iaf!!
Har nu lärt mig att jag inte ska köpa begagnade pjäxor, får nog tjäna ihop lite stålar och köpa ett par riktigt bra pjäxor istället.. någon som har ett tips på bra/sköna pjäxor?

MattiasJohansson
444 inlägg
MattiasJohansson 444 inlägg 7 år sedan

dalbello gör sjukt bra pjäxor! kolla in dom

SiouX
371 inlägg
SiouX 371 inlägg 7 år sedan

troll rakt igenom

Ultimate Punch Citera
The_Snarf
0 inlägg

Kolla på full tilt, eller nej dom passar bara vissa fötter...
Köp ett par Alpina pjäxor sköna och stenhårda i dämpningen!

Axel-br
226 inlägg

MattiasJohansson :

Tack för ett seriöst svar, har hört mycket bra om dessa pjäxor.. Ska kolla på dom

Axel-br
226 inlägg

Kebabmannen :

Kolla på full tilt, eller nej dom passar bara vissa fötter...
Köp ett par Alpina pjäxor sköna och stenhårda i dämpningen!

Är du seriös nu? har svårt att tro det eftersom alpina pjäxor är till för alpint och jibb för jibb?

sebastianbusck
53 inlägg
sebastianbusck 53 inlägg 7 år sedan

MattiasJohansson :

Dock är dalbello svin dyra, runt 6-7000 lökar... jag har just dem pjäxorna som han i annonsen har. Jag tycker dem är helt ok, inte mitt första val direkt, men jag köpte dem för 500 begagnade, men dem var använda en dag så jag är ganska nöjd med dem. Som du vill är dem rätt styva, också en häldämpning på 0,5 cm om jag inte har fel.

Logga in för att skriva i forumet
Bli medlem Logga in Logga in med Facebook