Köpråd - Första skidpaketet

iamjonas
0 inlägg
iamjonas 0 inlägg 7 år sedan | Senast ändrad iamjonas (7 år sedan)

Hallå alla åkare!

Har ett litet dilemma, jag är ute efter ett komplett skidpaket, skidor pjäxor och stavar! Jag har åkt ca 14-20 dagar om året i 21 års tid med en snowboard paus mellan 11-18 års ålder, men har sedan 7 år tillbaka hyrt skidor vilket har fungerat. Men nu vill jag ha eget då jag åker allt mer och hyran blir dyr.

Jag anser mig själv som en duktig åkare. Åker mest "freeride" i pist och utanför pisten men även lite park som jag vill bli bättre på.

Det som jag kikat in än så länge är följande.

-Armada AR7
-Salomon shogun

Samt stavar vilket inte har någon större betydelse.

Vad är för/nackdelar med dessa skidor och pjäxor, är det en bra kombo, för detta pris?

Om ingen har invändningar så slår jag till på detta ikväll eller imorgon.

Svar

iamjonas
0 inlägg
iamjonas 0 inlägg 7 år sedan

Har fortfarande beslutsångest, ingen som kan berätta något om dessa skidor och pjäxor?

raassmus
79 inlägg
raassmus 79 inlägg 7 år sedan | Senast ändrad raassmus (7 år sedan)

har ingen jätte koll på armada skidor men ger ett försök, efter en sökning på freeride kommer det upp lite mixade känslor ang skidan om den är mjuk eller hård, vissa säger för hård och andra för mjuk, det jag dock anser om skidan är att den kommer bli för smal om du ska söka dig utanför pisten.

hur lång och vad väger du?

HampZz0n
134 inlägg
HampZz0n 134 inlägg 7 år sedan

du har inte kollat något på salomon twenty twelve ?

HÄR! kan du kolla info om skidorna och även min recension lite längre ner. som ett torn tongue

JajeBule! Citera
HampZz0n
134 inlägg
HampZz0n 134 inlägg 7 år sedan | Senast ändrad HampZz0n (7 år sedan)

Styrkor: *reagerar bra i pisten och fladdrar inte i höga farter
*rolig skida i parken som trots sin 91 mm midja är väldigt lekfull och lätta att snurra med
*roliga puderlagg som flyter galet bra i all sorts puder
Svagheter: Inga svagheter hittade...
Sammanfattning: förbannat rolig allround skida som flyter på bra i både park,puder och pist väldigt lekfulla om du gillar att göra butters eller leka runt på gupp och andra saker du hittar i pisten.helt klart en prisvärd allround skida

10/10 i betyg.
Åkstil: park-puder-pist

den bästa allround skidan enligt mig och väldigt privärd 5000 Kr

JajeBule! Citera
JohanSundstrom
458 inlägg
JohanSundstrom 458 inlägg 7 år sedan

jag kör på ett bar solomon Shogun som allroundpjäxa. Grymt sköna, men tycker ändå att man får tillräckligt med känsla för att kunna åka RIKTIGT fort.

Jag kan rekommendera denna pjäxa!

Logga in för att skriva i forumet
Bli medlem Logga in Logga in med Facebook