Bästa sätt att montera GoPro på hjälmen?

xaedon
24 inlägg
xaedon 24 inlägg 7 år sedan

Tja!

Jag har en fråga till alla er som har monterat en GoPro-kamera på en skidhjälm. Vilket sätt fungerar bäst? När jag köpte kameran (GoPro HD Hero 2) fick jag med ett kit med olika monteringslösningar och vet inte riktigt vilken som generellt sett fungerar bäst (gällande stabilitet och hur väl den sitter fast/inte ramlar av). Den som jag personligen tycker verkar vara bäst är den som man klistrar fast mitt på hjälmen. Dock är jag oerhört orolig över huruvida den lyckas sitta kvar vid en eventuell krasch med kameran på huvudet. Sitter den fast tillräckligt hårt för att man ska kunna lita på den? Kan man i annat fall lösa det på något annat sätt, skruva fast den kanske eller lägga lite silvertejp över?

Man fick även med ett band som man kan använda som liknar bandet till sina googles men den stora nackdelen med den lösningen är ju att jag ej kan slänga upp sina googles där som man brukar göra vid olika tillfällen.

Som sagt, fungerar den med klister bra så känns den som självklar lösning men jag är som sagt tveksam till hur väl den fäster till hjälmen.

Några andra hemmabyggeslösningar kanske?

Tack på förhand!

Svar

HampZz0n
134 inlägg
HampZz0n 134 inlägg 7 år sedan

Hej, jag monterade den lite böjda klister fästet lite framför mitten på hjälmen, jag klistra bara fasten den och den sitter som berget så du behöver inte oroadig att det lossnar.

JajeBule! Citera
blomman67
467 inlägg
blomman67 467 inlägg 7 år sedan

Sitter som berget, men om du är orolig så kan du fästa en fiskelina modell grövre emellan kamerans bygelfäste (om du förstår?) och hjälmen eller googelremmen. Sedan när du vill ta bort fästet så använd en hårtork så lossnar fästet.
Fästet kan användas igen när den svalnat men sitter inte lika bra som första gången : )

TheDawg
2 inlägg
TheDawg 2 inlägg 6 år sedan

Jag satte den lite framför mitten av hjälmen. Efter några smällar av sittlyften när man ska fälla ned och upp bygeln, så lossnade den i sytt lyften. den ramla som tur va inte av, men måste påpeka att jag satte på den typ 5 timmar innan jag skulle använda den.

Logga in för att skriva i forumet
Bli medlem Logga in Logga in med Facebook