Jibb pjäxor

Oskarrn
0 inlägg
Oskarrn 0 inlägg 7 år sedan

Förra året så köpte jag ny skidutrustning (head Apple-orange) (pjäxor head edge 9.5) , har åkt skidor typ så länge jag kan minnas , men upptäckte hur kul det var att köra park förra året . Skidorna är park/ pipe och mittenbindningar . Men pjäxorna är allmountain, och nu undrar jag hur stor skillnad det är på all muntan och Jibb och priser osv big_smile
Är 14 år

Finns nog säkert redan en tråd men gjorde en ny istället :p

Svar

v-larsson
1607 inlägg
v-larsson 1607 inlägg 7 år sedan

Jag åkte på dom headpjäxorna först och jag dödade mina benhinnor. Skaffade salomon spk och har nästan aldrig ont i benhinnorna längre. Jibb pjäxorna är ofta dämpade på utsatta ställen som tex plösen och hälar. Dom är också oftast ganska mjuka.

go big or go to lindvallen Citera
Oskarrn
0 inlägg

Så du tycker jag borde byta? wink vad kostade salomon pjäxorna förresten? :p

Oskarrn
0 inlägg

v-larsson :

Jag åkte på dom headpjäxorna först och jag dödade mina benhinnor. Skaffade salomon spk och har nästan aldrig ont i benhinnorna längre. Jibb pjäxorna är ofta dämpade på utsatta ställen som tex plösen och hälar. Dom är också oftast ganska mjuka.

Så jag borde alltså byta till Jibb pjäxor? smile och vad kostade salomon pjäxorna?

LarssonMax
113 inlägg
LarssonMax 113 inlägg 7 år sedan

Alltså de funkar ju med allmountin, men det blir en mycket skönare känsla om du köper jibb, som sagt de är oftast lättare och mjukare, jag tyckte de var värt att byta smile

Oskarrn
0 inlägg

MaxLarsson :

Alltså de funkar ju med allmountin, men det blir en mycket skönare känsla om du köper jibb, som sagt de är oftast lättare och mjukare, jag tyckte de var värt att byta smile

Jo ska nog göra det , vad tror du jag får för head pjäxorna?

v-larsson
1607 inlägg
v-larsson 1607 inlägg 7 år sedan

Jag tyckte det var värt det. Jag köpte mina för typ knappt 2 år sen och då var det en äldre modell så jag betalade 2000 spänn för mina. Dock tror jag inte att du får många kronor för dina begagnade pjäxor.

go big or go to lindvallen Citera
Oskarrn
0 inlägg

v-larsson :

Jag tyckte det var värt det. Jag köpte mina för typ knappt 2 år sen och då var det en äldre modell så jag betalade 2000 spänn för mina. Dock tror jag inte att du får många kronor för dina begagnade pjäxor.

Okey smile

Anton-Lind
228 inlägg
Anton-Lind 228 inlägg 7 år sedan

Jag köpte Salomon spk PRO årets modell för nån månad sen och är sjukt nöjd över dem:)
Hade benhinne problem tidigare men nu är det löst! smile

Anton Lind Citera
Oskarrn
0 inlägg

v-larsson :

Men tror du jag skulle kunna få runt 1000kr iaf? Nypris 3.2 tror jag det var , använts få gånger

HampZz0n
134 inlägg
HampZz0n 134 inlägg 7 år sedan | Senast ändrad HampZz0n (7 år sedan)

jag kör med head edge pjäxor och får aldrig ont i varken fötter eller ben hinnor ,ett tips är att åka in till närmaste shop och pröva vilka pjäxor som passar dina fötter bäst, göra inga förhastiga pjäx köp bara för att folk säger att den pjäxan är bra det är inte säkert den passar dig.

JajeBule! Citera

Logga in för att skriva i forumet
Bli medlem Logga in Logga in med Facebook