Har ni fått tillbaka pengarna?

kSelbekk
209 inlägg
kSelbekk 209 inlägg 7 år sedan

Tja, jag och några kompisar har tänkte nu ett tag på den där alpresan som inte blev av. Hur blev det med er som skulle med, fick ni era pengar tillslut eller?smile

Jag har inga problem med alkoholen, det är utan utan alkoholen jag har problem Citera

Svar

callejo
71 inlägg
callejo 71 inlägg 7 år sedan

En sak är i alla fall säker: om det var Nortlander ni har att göra med så får ni inte ett öre tillbaka!

kSelbekk
209 inlägg
kSelbekk 209 inlägg 7 år sedan

ne men tänkte på det där som "batman" hade hand om, eller steepstore eller vad det var. Det var iaf några år sedan. Skulle väll till österike tror jag.

Jag har inga problem med alkoholen, det är utan utan alkoholen jag har problem Citera
felix
3317 inlägg
felix 3317 inlägg 7 år sedan

Det är alltid lika tyst när man tar upp den här frågan! Man kan ju förstå att Batman ogärna vill uttala sig... men man blir riktigt förvånad när ingen av dom som var med på resan vill skriva av sig:

https://www.freeride.se/forum/thread.php?t=76288
https://www.freeride.se/forum/thread.php?t=58669

Hur många år sedan är det nu egentligen? Jävla konstigt att ingen förklaring dykt upp...

Jeppenator sa en gång att Batman blivit sjuk... frågan kvarstår ju hur pengarna kunde försvinna. Var allt en bluff för att betala hans hjärttransplantation?

psyket söndras som tetris. livsfarligt! Citera
felix
3317 inlägg

...ingen av dom som SKULLE varit med på resan menar jag självklart haha lol

felix
3317 inlägg

Det här är i alla fall ett av mina favoritinlägg i ämnet:

johan :

Vi fick ett mail från ägaren av hotellet som resan var inbokad på:

Hej!
Råkade av en slump komma in på er hemsida och fick se alla insändare om Christer Wermelings resa till Kaprun förra november.
Det är jag som driver hotellet där han hade bokat in gruppen.
Vill bara betona att jag har inte fått ett öre trots att han först bokade av 5 dagar innan han skulle komma.....Så här i Österrike har han inte några pengar låsta......

Hälsningar från Uttendorf
Maj-Inger Altenberger
gasthof[snabel a]stubacherhof.com

Mer information hittar ni i denna tråd (som är låst):
https://www.freeride.se/forum/thread.php?t=58669

Min teori var först att avbokningen skett för sent för att återbetalning skulle gälla men ni ser ju ovan... tog busschaffisen pengarna? Fan så många år jag grubblat på detta. Får ingen frid.

felix
3317 inlägg

Det här är också ett helt lysande inlägg, Jeppenator garanterar er pengarna tillbaka!

Jeppenator :

såhär ligger det till..

*text*

pengarna kommer! det kan jag garantera, jusst nu försöker steepstore reda ut detta och förhoppningsvis dröjer det inte länge innan era pengar är inne på era konton.

Jag själv är inte på något vis involverad i tillbakabetalningen, inte heller steepstore.. utan det är christer som ni ska kontakta!

skriv till min fr mail om ni har frågor angående detta.
Men kontakta heldre "batman" för det är han som har koll på läget!

/jeppe

Ja... jo... det är ju lätt att kontakta "batman" när han gömt sig i sin cave och vägrar ge en förklaring.

somebody
958 inlägg
somebody 958 inlägg 7 år sedan

Jeppenator köpte lite fresh gear för stålarna och skyller allt på batman!

felix
3317 inlägg

Det är min senaste teori! Jeppenator och pizzaaugust delade på pengarna... jeppenator använde dom till marknadsföring av sig själv, medans pizzaaugust köpte... just det... pizza.

somebody
958 inlägg

Och batman som blev plötsligt sjuk trillade helt enkelt av pinn! Fantastisk plan! Jeppenators popularitet bland småkidsen går inte att rasera så han glömdes helt enkelt bort. Lite som om Justin Bieber skulle göra samma grej mot ett gäng småtjejer!

hyllengren
1196 inlägg
hyllengren 1196 inlägg 7 år sedan

Förbannat bra tråd. Dags att reda ut skiten, eller inte reda ut kanske, men det är dags att sanningen kommer fram i ljuset.

Mitt förslag är att vi gemensamt bombar Hjälmebys freeride då jag vill minnas att han skulle med på den resan

magnusericsson
1237 inlägg
magnusericsson 1237 inlägg 7 år sedan

felix :

Det här är också ett helt lysande inlägg, Jeppenator garanterar er pengarna tillbaka!

Jeppenator :

såhär ligger det till..

*text*

pengarna kommer! det kan jag garantera, jusst nu försöker steepstore reda ut detta och förhoppningsvis dröjer det inte länge innan era pengar är inne på era konton.

Jag själv är inte på något vis involverad i tillbakabetalningen, inte heller steepstore.. utan det är christer som ni ska kontakta!

skriv till min fr mail om ni har frågor angående detta.
Men kontakta heldre "batman" för det är han som har koll på läget!

/jeppe

Ja... jo... det är ju lätt att kontakta "batman" när han gömt sig i sin cave och vägrar ge en förklaring.

Jag har aldrig litat på folk som inte kan det Svenska språket ordentligt.

För övrigt en bra tråd, alltid lika tråkigt när sånt här händer!

burääääääääh Citera
felix
3317 inlägg

No answers yet... ska vi gå ett år till innan vi får svar på denna mystiska historia?

somebody
958 inlägg

Någon borde väl veta vad som hänt?

Christian123
72 inlägg
Christian123 72 inlägg 7 år sedan

charles01 :

En sak är i alla fall säker: om det var Nortlander ni har att göra med så får ni inte ett öre tillbaka!

Allt hade du fått tillbaka eftersom att de följer resegarantilagen. Är man osäker på om en arrangör är seriös eller inte så är det första man bör göra att gå in på Kammarkollegiets sida och se om de är registrerade där: http://www.kammarkollegiet.se/resegarantier.

KungMartin
439 inlägg
KungMartin 439 inlägg 7 år sedan

du menar skattepengarna ? tror inte jag får dom förens i augusti, eftersom jag ej deklarerat : D

Logga in för att skriva i forumet
Bli medlem Logga in Logga in med Facebook