Bästa Croque Monsieur i Chamonix?

PeAC
177 inlägg
PeAC 177 inlägg 7 år sedan

Som sagt, letar efter den bästa Croque Monsieur som serveras i Chamonix.

Andra bra restaurangtips tas tacksamt emot. Dock med motivering varför just den är så bra vore kanon!

Klippor lär dig Citera

Svar

FF
2068 inlägg
FF 2068 inlägg 7 år sedan | Senast ändrad FF (6 år sedan)

Ät

- Burgare på MBC alla dagar, och/eller chickenwings för halva priser på måndagar http://www.mbchx.com. Har hemmabrygd öl.
- Pizza på Casa Valerio http://www.casavalerio.net om du vill ha "fräsch" italiensk pizza. Vin: valpolicella för 25€.
- Pizza på Paradiso i cham süd om du vill käka mer svullig men ändå bra turkpizza.
- Grillad macka med kyckling till afterskiölen på Elevation tvärs över från Chambre
- Fine dining på: Hotell Eden, bakfickan till tvåstjärniga Albert Premier vars namn jag inte minns, Atmosphere eller Munchies.
- Bästa kaffet i stan på trevliga vinbaren Lapin Agile.

Ät inte

- Pissdyr medioker sushi.
- Midnight Express eller Poco Loco. Gå hellre till Beluga 200m längs med gatan, eller köp en galette kebab i hörnan i süd om du är bakis IMHO.

PeAC
177 inlägg
PeAC 177 inlägg 7 år sedan

Grymt!

Precis vad jag letade efter smile

Fler som har såna tips?

Klippor lär dig Citera
ctobiasson
23 inlägg
ctobiasson 23 inlägg 6 år sedan

- La Petite Kitchen: Grym frukost, bland annat klassisk engelsk frukost, amerikanska pannkakor, smoothies, färskpressad juice.
- Munchie: Middag när den är som bäst och när man är trött på fransk mat och att bara äta ost. Lite högre priser men det är det helt klart värt de goda och stora portionerna.
- Le Chaudron: Fransk familjeägd restaurang precis bredvid Munchie på Rue des Moulins. Underbar familj som äger stället och maten är grymt god! Sist jag var där bjöd de oss på deras hemgjorda Genepi.
- La Cabanne: Ligger lite utanför Chamonix, i Les Praz vid Flegere-liften. Oslagbar atmosfär - restaurangen är i ett stort lyxigt chalet och maten är superb. Lite åt det dyrare hållet dock...

Logga in för att skriva i forumet
Bli medlem Logga in Logga in med Facebook