Butters/tailpresses hjälp

Andre-97
0 inlägg
Andre-97 0 inlägg 7 år sedan

Tjenare freeride, nu är det så att jag vill lära mig att göra butters eller nose/tail pressar.. När jag försöker luta mig fram så löses bindningarna upp ifall jag tar i.. Så alla tips uppskattar jag.. Och jag har K2 Domain skidor så dom ska vara väldigt mjuka och väldigt lätta att göra butters med så skidan är det inget fel på.. smile

Svar

RLUNDBORG
14 inlägg
RLUNDBORG 14 inlägg 7 år sedan

har du rätt vikt på bindningarna?

Andre-97
0 inlägg

Ja, det skulle jag väl tro.. Vet inte hur man kollar det, kollat lite runt på mina Marker bindningar fast hittar inte. Men när jag beställde skidorna på lannasport.se så skrev jag 51 kg och det är min normala vikt.. Fast med ytterjacka och täckisar på så väger jag 53.. Så jag skrev dit i meddelandefältet att jag ska ha mittmonterade bindningar samt att jag skrev min normala vikt utan jacka/täckisar samt med täckisar och jacka, sen så skrev jag att ni vet ju vilken vikt det då ska vara.

Matiasaros
26 inlägg
Matiasaros 26 inlägg 7 år sedan

dra upp vikten så kommer det nog inte släppa lika lätt!

Andre-97
0 inlägg

Hur?

Andre-97
0 inlägg

Asså nu har jag inte testat att buttra med dessa skidor så mkt, så dom har inte löst upp sig på dom här nya skidorna, fick dom igår.. Jag vill lära mig å buttra inte veta vilken vikt man ska ha.. smile Jag är rädd att bindingarna pajjar ifall jag lutar mig alldeles för mkt fram.. smile Fast dom har ju löst upp sig på mina förra skidor, fast dom var ju 3 år gammla också.

JonasMadson
54 inlägg
JonasMadson 54 inlägg 7 år sedan

Ingen risk att dina skidor går sönder. Buttra på du! Är det så att bindningarna löser ut så ber du någon kunnig att skruva upp DIN-skalan lite.

Andre-97
0 inlägg

Okejtack, vad är DIN? smile

FBacklund
478 inlägg
FBacklund 478 inlägg 7 år sedan

bouncee :

Ja, det skulle jag väl tro.. Vet inte hur man kollar det, kollat lite runt på mina Marker bindningar fast hittar inte. Men när jag beställde skidorna på lannasport.se så skrev jag 51 kg och det är min normala vikt.. Fast med ytterjacka och täckisar på så väger jag 53.. Så jag skrev dit i meddelandefältet att jag ska ha mittmonterade bindningar samt att jag skrev min normala vikt utan jacka/täckisar samt med täckisar och jacka, sen så skrev jag att ni vet ju vilken vikt det då ska vara.

de ställer in (din vikt delat på 10) minus 1, eftersom det är standard. sen ska man skruva upp så mycket man behöver...
när jag beställde därifrån förut kunde jag sparka av skidorna när jag testade dem hemma innan jag ställde om vikten på dem...

Aa fast nä... Citera
Bjo-rnR
365 inlägg
Bjo-rnR 365 inlägg 7 år sedan

Kan vara förspänningen. Mixtra inte med bindningen om du inte har någon aning om vad du gör. Lämna in till någon som vet.

Andre-97
0 inlägg

KIKO94 :

bouncee :

de ställer in (din vikt delat på 10) minus 1, eftersom det är standard. sen ska man skruva upp så mycket man behöver...
när jag beställde därifrån förut kunde jag sparka av skidorna när jag testade dem hemma innan jag ställde om vikten på dem...

Oj, så känns det då inte för mig :s Känns bra tycker jag, fast ska jag trycka hårt när jag ska försöka tailpressa?/Buttra? Eftersom jag tkr att det är ganska svårt iaf, och jag ska ha en väldigt mjuk skida, K2 Domain.. Ska testa lite grann ute, så ser jag om bindningarna lossnar.. smile Fast gör det först imorrrn smile

Logga in för att skriva i forumet
Bli medlem Logga in Logga in med Facebook