Chamonix i sommar?

Dennis70
25 inlägg
Dennis70 25 inlägg 7 år sedan

Hejhej! Jag är en kille på 22 år som inte vill åka hem till Sverige i sommar.. Öppen för alla förslag!
Har suttit och funderat på Chamonix en sommar, någon som varit där och vet hur möjligheten är att
skaffa jobb och boende?
Tacksam för svar!

Mvh Dennis

Dennis Citera

Svar

ctobiasson
23 inlägg
ctobiasson 23 inlägg 6 år sedan

Hej!
Rekommenderar verkligen att göra en sommarsäsong i Chamonix! Själv har jag bott här i två år nu och det blir min tredje sommar i år.

Min första sommar jobbade jag som au pair för en familj och i somras som servitris på en restaurang. Är mycket lättare att få jobb på sommaren än på vintern eftersom det inte är lika många som säsongar utan de som bor här på sommaren har redan fast jobb och bor året runt. Dock är det bra om man är där redan i maj eller så och söker jobb då vinterbummarna åker hem och de behöver personal!

Vi ses i Cham!

Dennis70
25 inlägg
Dennis70 25 inlägg 6 år sedan

Tack för infot! Jo det är det jag har funderat på jag med, men måste nog åka dit någon dag framöver och kolla läget, så är man iallafall ute i god tid smile

Tackar!

Dennis Citera
ctobiasson
23 inlägg
ctobiasson 23 inlägg 6 år sedan

Om du har några mer frågor så är det bara att skicka ett pm eller mail. Ett tips på transfer när du ska ta dig från Geneves flygplats till Chamonix är Haute Transfers som ger 10% rabatt om man uppger koden CT02.
Ha de toppen!

JaroV
319 inlägg
JaroV 319 inlägg 6 år sedan

Vad gör man i Chamonix på sommaren?

Never promise something you can not promise. Citera
Vattendroppe
Online 3029 inlägg
Vattendroppe 3029 inlägg 6 år sedan

JaroV :

Vad gör man i Chamonix på sommaren?

Klättrar.

www.randoscando.com || @rando_scando Citera
Swedish-banana
333 inlägg
Swedish-banana 333 inlägg 6 år sedan

Man kan även cykla mountainbike.
Ska tydligen finnas mycket single track.

Chamcham
8 inlägg
Chamcham 8 inlägg 6 år sedan

Om ni letar boeande i sommar i Cham sa hyr jag ut min lagenhet smile

www://stayincentralchamonix.com

Logga in för att skriva i forumet
Bli medlem Logga in Logga in med Facebook