Freeride-get-to-gether i Riksgränsen under NM?

Heinz_p
999 inlägg
Heinz_p 999 inlägg 7 år sedan | Senast ändrad Heinz_p (7 år sedan)

När man börjar bli en inbiten forumräv så lägger man märke till att det finns en hel del vettiga och ovettiga människor som hänger här, under pseudonym som exempelvis Jibberish, Jarle och P_Nyberg. Men vilka är dessa människor egentligen? Kan dom åka skidor eller föra sig bland vanligt folk?

Därför tänkte jag att det kunde varit trevligt att mötas upp, snacka skidpryleri, dumma danskar och sjuka åk. Finns något bättre tillfälle att göra detta än under NM i gränsen?

Så, vilka kommer vara i gränsen antingen för att antingen köra eller heja på och är sugna på någon typ av aktivitet? - förslag mottages gärna!

Yours truly
Heinz_p

Utter for president! Citera

Svar

Jarle
3975 inlägg
Jarle 3975 inlägg 7 år sedan | Senast ändrad Jarle (7 år sedan)

Jag är på en öl... Anmäld men vettetusan om jag kan köra, magnetkamera på onsdag, får se vad fabrorn i vitt säger. Kommer nog att åka upp hur som haver.

Purr kommer inte, han har blivit lusekofta på heltid och fått för sig att Norska nationaldagen är viktigare...

Ewla, du kommer hoppas jag?

Prylnörderi över 13/14 säsongens prylar skulle vara en bra aktivitet?

skistore.se/mtbstore.se Citera
jeppenator
7780 inlägg
jeppenator 7780 inlägg 7 år sedan

var snack om något liknande för många år sedan, men det blev aldrig av! vore en grym ide med lite freeride häng fast på riktigt!

Ill be back Citera
Heinz_p
999 inlägg
Heinz_p 999 inlägg 7 år sedan | Senast ändrad Heinz_p (7 år sedan)

Men smooth! Pilsner på grönan? Kanske Freeride genom Melin eller Johan kan boka biljardbordet på grönan i egenskap av mediepartner till eventet, är det möjligt måntro:)?

Haha, Nyberg. Hur tänkte han där? Han måste ju visa att han verkligen kan ställa bindningen på något högre än 6 big_smile

Jarle
3975 inlägg
Jarle 3975 inlägg 7 år sedan

Heinz_p :

Haha, Nyberg. Hur tänkte han där? Han måste ju visa att han verkligen kan ställa bindningen på något högre än 6 big_smile

Ryktena säger att Per bytt ut fjädrarna i sina P18 din marker m11 för att se fränare ut på after skin

Lee-nus
2682 inlägg
Lee-nus 2682 inlägg 7 år sedan

Jag är också trasig och kommer inte köra, men hoppas på och räknar med att kunna vara där.
Kan även gå i god för att Robert gör sig bäst så långt ifrån annat folk som möjligt.

Nojlas
3047 inlägg
Nojlas 3047 inlägg 7 år sedan

YES! Bra idé! En freeride-gettogether!
Jag kan se det framför mig...
Typ såhär:

Förslagsvis tar Mr Melin och styr upp det här... ?

www.dpsskis.com Citera
LudvigKleman
84 inlägg
LudvigKleman 84 inlägg 7 år sedan

Nojlas :

YES! Bra idé! En freeride-gettogether!
Jag kan se det framför mig...
Typ såhär:

+1 precis min tanke!

Go Big Or Go Home! Citera
OlaMelin
875 inlägg
OlaMelin 875 inlägg 7 år sedan

Trevligt initiativ. Det här borde vi försöka få till!

Nojlas :

Var inte på det klara om jag, och även du Nojlas, var välkomna till följd av:

Heinz_p :

Därför tänkte jag att det kunde varit trevligt att mötas upp, snacka skidpryleri, dumma danskar och sjuka åk.

Men om dansk- och nordtysklandsskämten inte är riktade mot oss, och att vi kan skratta MED er nordbor (läs; boende ovanför Växjö) så är jag på smile

Så; vad vill vi ska hända? Hoppborg? Cricket? Öl? Skidfilm? Biljard? Jag antar att prylonanin kommer som ett brev på posten?

Jarle
3975 inlägg
Jarle 3975 inlägg 7 år sedan | Senast ändrad Jarle (7 år sedan)

OlaMelin :

Trevligt initiativ. Det här borde vi försöka få till!

Nojlas :

Var inte på det klara om jag, och även du Nojlas, var välkomna till följd av:

Heinz_p :

Därför tänkte jag att det kunde varit trevligt att mötas upp, snacka skidpryleri, dumma danskar och sjuka åk.

Men om dansk- och nordtysklandsskämten inte är riktade mot oss, och att vi kan skratta MED er nordbor (läs; boende ovanför Växjö) så är jag på smile

Så; vad vill vi ska hända? Hoppborg? Cricket? Öl? Skidfilm? Biljard? Jag antar att prylonanin kommer som ett brev på posten?

Jag anser att ni faktiskt borde få bli nordiska medborgare, klubbat?

Hoppborgscricket tycker jag låter intressant

Lee-nus :

Kan även gå i god för att Robert gör sig bäst så långt ifrån annat folk som möjligt.

Jag håller med dig Linus, det är därför jag ska umgås med er, tar du med Japansk rom?

Nojlas
3047 inlägg
Nojlas 3047 inlägg 7 år sedan

Jag tror vi alla är välkomna! Oavsett dialekt, nationalitet, mängd gogglebränna och grad av prylnörderi. (Så länge man inte kör Rax dvs...)

OlaMelin :

Reserverat långbord och afterski på grönan med tillhörande snack om näst-näst-nästa-års prylar, ljugerier och kvalificierat skitsnack? (...sedemera fylla och slutgiltligen total dekadens.) big_smile

Föreslår även att det utsedda (och måhända ofrivilliga) värden (Ola/Freeride) anordnar någon form av tävling/lek för att lätta upp stämningen. Lämpligtvis en tävlingsform där det finns goda möjligheter till fusk, kan utföras i pjäxor SAMT med en öl i handen, och som lämpar sig relativt väl i krogmiljö.

www.dpsskis.com Citera
The_Snarf
0 inlägg
The_Snarf 0 inlägg 7 år sedan | Senast ändrad Yo_Han (7 år sedan)

Och detta lämpar sig inte för 12 åriga norrlänska grabbar?

Snarf Snarf Snarf Snarf Snarf Snarf Snarf Snarf Citera
jeffa
985 inlägg
jeffa 985 inlägg 7 år sedan

Det skönaste vore ju om ni kunde typ spela in när ni läser upp gamla klassiska trådar där varje mening läses av rösten bakom nicket.

Skulle kunna bli riktigt episkt. Tänk att få HÖRA sina favorittrådar upplästa med orginalrösterna. Melin får styra upp så att Freeride fixar ljud/bildupptagningsutrustning samt styra upp en omröstning om vilka trådar som ska återskapas så får de vinnande bidragen utgöra en sorts Freeride Greatest Hits. Ner med skiten på en CD-Skiva och tryck ut den med tv-kampanj på Åhlens i jul. Kommer garanterat vara med och slåss om årets julklapp.

Utdrag från tv-reklamen:

Nu är den här. Freeride har samlat alla dina favorittrådar på en och samma skiva. Med klassiker som Pricecheck, formerly known as "Vad i helvete?" och "Pinsamt, Åka Skidor!". (ljudklipp av valfritt tjafs i tråden)
Och vem kan glömma "RaxSki from Austria, the most controversial ski". (ljudklipp av Raxski-representant i försvarsställning). Ta chansen och återupplev dina favorittrådar i ett helt nytt medium.

Nu uppläst av orginalrösterna!

Här har Freeride chansen att göra sig en slant... Förväntar mig någon sorts kickback på vinsten!

Senast redigerat av HasseMyt Citera
Heinz_p
999 inlägg
Heinz_p 999 inlägg 7 år sedan

Hahaha Jeffa!

Jepen
0 inlägg
Jepen 0 inlägg 7 år sedan

jeffa :

Det skönaste vore ju om ni kunde typ spela in när ni läser upp gamla klassiska trådar där varje mening läses av rösten bakom nicket.

Skulle kunna bli riktigt episkt. Tänk att få HÖRA sina favorittrådar upplästa med orginalrösterna. Melin får styra upp så att Freeride fixar ljud/bildupptagningsutrustning samt styra upp en omröstning om vilka trådar som ska återskapas så får de vinnande bidragen utgöra en sorts Freeride Greatest Hits. Ner med skiten på en CD-Skiva och tryck ut den med tv-kampanj på Åhlens i jul. Kommer garanterat vara med och slåss om årets julklapp.

Utdrag från tv-reklamen:

Nu är den här. Freeride har samlat alla dina favorittrådar på en och samma skiva. Med klassiker som Pricecheck, formerly known as "Vad i helvete?" och "Pinsamt, Åka Skidor!". (ljudklipp av valfritt tjafs i tråden)
Och vem kan glömma "RaxSki from Austria, the most controversial ski". (ljudklipp av Raxski-representant i försvarsställning). Ta chansen och återupplev dina favorittrådar i ett helt nytt medium.

Nu uppläst av orginalrösterna!

Här har Freeride chansen att göra sig en slant... Förväntar mig någon sorts kickback på vinsten!

Haha, glöm inte den här tråden bara! https://www.freeride.se/forum/thread.php?t=2606&p=1

Perkal
879 inlägg
Perkal 879 inlägg 7 år sedan | Senast ändrad Perkal (7 år sedan)

jeffa :

All hail Jeffas kungliga förslag. Citerar Jeffa: "Skulle kunna bli riktigt episkt".
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/f/f3/Kung_ol.jpg/300px-Kung_ol.jpg
Bilden är helt oväsentlig, första google resultatet på just kung.

Det som inte dödar det härdar. Citera
Corin
1178 inlägg
Corin 1178 inlägg 7 år sedan

Vore riktigt trevligt! Öl blir det nog ingen, det får vänta till nästa år. Men biljard/häng/goggle-bränna uppvisning vore skitkul! Prat om nästa säsongs prylar är ju givet, jag har nog med mig ett par lagg i alla fall!

livet är en semester Citera
Carled
3588 inlägg
Carled 3588 inlägg 7 år sedan

Fan, inlämning på kandidatuppsatsen den 14:e... Man kanske ska göra ett försök att ha lite kul innan opponeringarna drar igång.
"Vilka är fullast? Vilka är åker aggressivast? Freeride-gänget!"

Cause my life is dope and I do dope shit. Citera
felix
3317 inlägg
felix 3317 inlägg 7 år sedan

jeffa :

Hahaha, dör när jag tänker på det... lol

psyket söndras som tetris. livsfarligt! Citera
Lee-nus
2682 inlägg

jeffa :

enastående bra förslag! smile

Lee-nus
2682 inlägg

Ola, jag litar på att du styr upp nåt i klass med detta:

http://www.snowmenu.com/ski-snowboard-w … the-world/

Heinz_p
999 inlägg

Nå!? Hur blir det herr Melin?

PNyberg
4251 inlägg
PNyberg 4251 inlägg 7 år sedan

Hoppas på att detta blir en årligt återkommande event. Förslagsvis så avslutar man allt med ett jääääävla stort snöbollskrig.

Generiskt citat som alla gillar! Citera
Hasse_Lindborg
2928 inlägg
Hasse_Lindborg 2928 inlägg 7 år sedan

Som typ -96/98 då?

The_Snarf
0 inlägg
The_Snarf 0 inlägg 7 år sedan

PNyberg :

ett jääääävla stort snöbollskrig

Med pjäxor på?

Snarf Snarf Snarf Snarf Snarf Snarf Snarf Snarf Citera
LawndartGustav
1098 inlägg
LawndartGustav 1098 inlägg 7 år sedan

Någon som har plats i boende över?

Åk mer jobba mindre! Citera
Heinz_p
999 inlägg

Hasse_Lindborg :

Som typ -96/98 då?

Som typ -11.

Hasse_Lindborg
2928 inlägg
Hasse_Lindborg 2928 inlägg 7 år sedan

Heinz_p :

Hasse_Lindborg :

Som typ -96/98 då?

Som typ -11.

Nja snöbollskrig var mer 96/98 och efter fest på Lappis med Red Bull i taket efteråt....

PNyberg
4251 inlägg
PNyberg 4251 inlägg 7 år sedan

Hasse_Lindborg :

Heinz_p :

Hasse_Lindborg :

Som typ -96/98 då?

Som typ -11.

Nja snöbollskrig var mer 96/98 och efter fest på Lappis med Red Bull i taket efteråt....

Var ett fint ett 2011. Vill minnas en viss Heinz stå på taket och götta sig efter att, med precision, prickat nyllet på en intet ont anande flicka.

Kan själv tycka att någon borde ha informerat om att man skulle värma upp sin kast-arm innan man gav sig in i striden. Axelpain from hell dagen efter.

Generiskt citat som alla gillar! Citera
Tompan14
1129 inlägg
Tompan14 1129 inlägg 7 år sedan

Tror inte jag har möjlighet att komma, fullt upp nu ett tag framöver men bara för säkerhets skull så frågar jag: Dresscode bergsskägg&partyhatt förmodar jag?

Passa er jag kör jävligt aggressivt! Citera
Ashtraymofucku
635 inlägg
Ashtraymofucku 635 inlägg 7 år sedan

Om det blir någon "best of freeride.se" så måste ju denna tråd med: https://www.freeride.se/forum/thread.php?t=86582

Jarle
3975 inlägg
Jarle 3975 inlägg 7 år sedan

Jag kan inte komma längre... sad

LawndartGustav
1098 inlägg
LawndartGustav 1098 inlägg 7 år sedan | Senast ändrad LawndartGustav (7 år sedan)

‎
2 platser i bil Östersund - Riksgränsen lördag den 12e maj, hem fredag den 18e maj
0739229442

eller plats i bil sökes för en eller två personer smile

Heinz_p
999 inlägg

LawndartGustav :

‎
2 platser i bil Östersund - Riksgränsen lördag den 12e maj, hem fredag den 18e maj
0739229442

eller plats i bil sökes för en eller två personer smile

Reine, Erik/Dan kommer väl köra upp från området. Hör med dom?

LawndartGustav
1098 inlägg
LawndartGustav 1098 inlägg 7 år sedan

Tack men Reines bil är full och Eriks bil är liten smile

Logga in för att skriva i forumet
Bli medlem Logga in Logga in med Facebook