Uttalande om Burton ruler strl 9 och fot på 26.5cm

nic0
14 inlägg
nic0 14 inlägg 7 år sedan

Hej alla,

Jag funderar på att beställa ett par Burton ruler i storlek 9 , min största fot mäter 26,4cm med vanliga tunna strumpor och den andra 26,3.
När jag kollar på bl.a stadiums storleksguide så visar den att med en fot på 26,5 så är det storlek 9 som gäller. när jag åker så har jag skidstrumpor som är tjockare än vanliga.

När jag ringde butiken så sa biträdet att han mätte skon och att den var 25cm innuti och att den aldrig skulle passa.
Men jag känner att dom borde det när man kollar i listorna på nätet.

Så min fråga är , om det är någon som har en fot i min storlek och ett par ruler, och då såklart vilken storlek ni kör?

Med vänlig hälsning,
Nicholas

Svar

Snow_flake
724 inlägg
Snow_flake 724 inlägg 7 år sedan | Senast ändrad Snow_flake (7 år sedan)

Hade ett par Ruler förut då i storlek 42,5 med fötter på 27cm och då passade det perfekt. Varför skulle man försöka mäta i skon?, det är väll bara att kolla storlek. Ofta står det till och med på skon hur lång fot den passar. Borde alltså inte vara några som helst problem att få i foten.

En snöflinga gör ingen vinter... Citera
nic0
14 inlägg

Så kände jag med men blev tveksam när expediten sa så i telefon.
Har du kört 42.5 med fot på 27 så borde en 42 sko funka på mig och då är det strl 9 .

Tänkte kört på en 9,5 först som då är c.a 27,5cm men jag har i åtanke att skon ska sitta väldigt tajt och riktigt så har jag inte tänkt innan när jag kört med hyrskor.sist körde jag med 43 och dom kändes verkligen för stora men visst, dom va bekväma.

Snow_flake
724 inlägg
Snow_flake 724 inlägg 7 år sedan | Senast ändrad Snow_flake (7 år sedan)

På mina skor står det att 9 är 42,5 så det skiljer väll lite också.
Sen brukar ju skorna bli lite större också

En snöflinga gör ingen vinter... Citera
pinn
891 inlägg
pinn 891 inlägg 7 år sedan

hej hopp.

us 9 är ca. 27 (27,5 (42,5) i Nikeskor)

mina fötter är 27 och 27,2 cm.. jag kör med us 9 (42) och det sitter helt Perfekt! smile
I mina Burton Grails står det us 9, 27, 42.

om dina fötter är 26,3 så skulle jag tom säga att du skulle ha 8,5 US... men jag gillar när det sitter perfekt.
är du en sån som gillar att ha 7-8mm till godo fram så köp du ett par us 9 smile
jag är väldigt noggrann med att hälen skall sitta fast bra och som jag skrev i min guide.
skon skall ju sitta perfekt när du sitter i dina bindningar och åker, inte sitta perfekt när du går och köper en snickers och en coca cola.

/Pinn

det ordnar sig Citera
nic0
14 inlägg

Tänkte avsluta denna posten med att säga att jag köpte skorna storlek 9/42/27 och de satt på så vis att tårna rörde vid ytterskon fram och skon klämde i sidorna till en början ,hade jag inte läst bl.a Pinn´s guide så hade jag skickat tillbaka dom efter 5 minuter! Efter att ha haft skorna på lite i omgångar under c.a 1veckas tid med olika hård snörning och olika tjocka strumpor för att mjuka upp dom så sitter dom nu perfekt, jag har ännu inte åkt i skorna utan bara testat dom hemma. Men jag anser inte att 10 minuters provande räcker, jag har nog provat dom i 1,5h totalt innan dom kändes 100% men det är ju säkert personligt. Jag har inte provat att värma skorna.

Superlätta och riktigt bra grepp om hälen. Nu är det bara att härda ut sommaren roll , tack för hjälpen.

Logga in för att skriva i forumet
Bli medlem Logga in Logga in med Facebook