Vilka Pjäxor?

Olle-99
0 inlägg
Olle-99 0 inlägg 7 år sedan

Hej Jag undrar lite om vad för pjäxor jag ska köpa, jag kommer köpa ett par nästa vinter och kommer då att ha skostorlek ca 43. jag kommer att använda pjäxorna till ett par Völkl ledge med bindningarna Marker Squire (kanske inte den bästa bindningen men jag väger 40kg så den ska nog funka). Jag är nybörjare i parken och kan inget om pjäxor.
Vill ha ett par ganska billiga par som funkar i park men även lite i pist. Jag är 162 lång om det spelar någon roll. Så kom gärna med flera förslag så kan jag kolla och jämföra.

Svar

fredric84
0 inlägg
fredric84 0 inlägg 7 år sedan

43 = 27,5 ,Hur vet du vilken storlek du kommer att ha nästa vinter.Antar att du är 13 år

koehler
178 inlägg
koehler 178 inlägg 7 år sedan

Väldigt svårt att svara på med tanke på vikt då de flesta här väger nog runt 70 och uppåt och dessutom om dina fötter växer..
Tycker att du ska leta upp en bra skidbutik och snacka med dom så hjälper dom dig!
Ett tips du kan göra nästa vinter är att hyra lite pjäxor och testa ut några som du tycker känns bra att åka med och så har du nåt att gå efter, gillar du dom så kan du även köpa hyrpjäxorna eller motsvarande fast nya!
Du vill inte köpa pjäxor hux-flux som sen visar sig vara skit, därför är det även grymt svårt för någon här att veta vad du ska ha då ingen te.x vet hur Dina fötter ser ut och alla pjäxor är olika, vissa passar smala fötter, vissa breda osv så testa lite olika så att du inte blir missnöjd!
Lycka till!

Olle-99
0 inlägg

fredric83 :

43 = 27,5 ,Hur vet du vilken storlek du kommer att ha nästa vinter.Antar att du är 13 år

Ja, det är omöjligt att veta exakt hur mycket fötterna kommer växa men det var på ett ungefär.

Bjo-rnR
365 inlägg
Bjo-rnR 365 inlägg 7 år sedan

Du kan inte gå på skostorlek då man alltid har 1-2 storlekar för stora skor.

SirTM
192 inlägg
SirTM 192 inlägg 7 år sedan

Läs först den här och gå sedan in till en SERIÖS skidaffär så kommer allt att lösa sig smile

https://www.freeride.se/content/4640/

Snö är roligt! Citera
Olle-99
0 inlägg

Har läst den, men vet inte om det finns något skidaffär i närheten. bor i västmanland så det är stadium som finns, duger det?

mmarcus
508 inlägg
mmarcus 508 inlägg 7 år sedan

Olle-99 :

Har läst den, men vet inte om det finns något skidaffär i närheten. bor i västmanland så det är stadium som finns, duger det?

Kom in till oss på Intersport Erikslund så hjälper vi dig smile

Primary
221 inlägg
Primary 221 inlägg 7 år sedan

Jag köpte ett par Nordica ace of spades på stadium för 1500, bra/dåligt köp? Jag åker kanske mesta dela pist just nu men ska gå över till mer park och offpist. Så en allround pjäxa, åker relativt hårt, har ganska breda fötter och testade ett par FT mened var lite för smala! Helt ny på egen ägda pjäxor, så undrar vad man kan göra för att få bästa komfort.

Logga in för att skriva i forumet
Bli medlem Logga in Logga in med Facebook