Falun - Malmö på longboard

Fabianomne
91 inlägg
Fabianomne 91 inlägg 7 år sedan

Har fått en galen idé, att se sverige på longboard, hur fett vore inte de?
Är det någon som har dragit en cruise genom sverige förr? Och är det någon som har något tips? Jag vill verkligen göra detta och försöker att klura ut hur man på bästa sätt tar sig ner och överlever dagarna. Se bild för att få mer info om hur jag hade tänkt!
https://www.freeride.se/img/photo/normal/4d7f64ffe7caba300f1db552e916901e.jpg

fabbn Citera

Svar

rocknerPR
454 inlägg
rocknerPR 454 inlägg 7 år sedan

Kul idé!

Hade liknande planer fast då från mig(Oskarshamn) till Falun.

Fast du lär behöva en stor ryggsäck och behöva ha med ett extra set med kullager och kanske ett extra set med hjul.

Men det låter som en kul idé, ska vem som helst få vara med eller är det bara du som beskriver dina tankar och idéer om hu du ska göra?

Kan du inte vara bäst, borde du vara episk! Citera
Fabianomne
91 inlägg

rocknerPR :

Kul idé!

Fast du lär behöva en stor ryggsäck och behöva ha med ett extra set med kullager och kanske ett extra set med hjul.

Men det låter som en kul idé, ska vem som helst få vara med eller är det bara du som beskriver dina tankar och idéer om hu du ska göra?

Aafan hjul o kullager känns bra att ha med sig asså.
Vi är ju en grupp i Falun, Falu långbrädor. Jag har lagt upp denna bild där och har väl kanske någon med mig därifrån. Skulle va kul om man kunde få fler anhängare! Dock svårt om man liftar då det kanske inte finns plats för 10 pers i en bil haha. Men det kan man väl säkert lösa!

fabbn Citera
rocknerPR
454 inlägg
rocknerPR 454 inlägg 7 år sedan

Fabianomne :

rocknerPR :

Kul idé!

Aafan hjul o kullager känns bra att ha med sig asså.
Vi är ju en grupp i Falun, Falu långbrädor. Jag har lagt upp denna bild där och har väl kanske någon med mig därifrån. Skulle va kul om man kunde få fler anhängare! Dock svårt om man liftar då det kanske inte finns plats för 10 pers i en bil haha. Men det kan man väl säkert lösa!

Soft smile

Kanske ha någon som kör en minibuss efter åkarna så slipper man lifta och riskera att man blir våldtagen av en bergsget ^^

Kan du inte vara bäst, borde du vara episk! Citera
Linoos
Online 65 inlägg
Linoos 65 inlägg 7 år sedan

lär åka genom Nora för att göra resan möjlig

Johanflorell död ?! Citera
koehler
178 inlägg
koehler 178 inlägg 7 år sedan

nedförsbacke hela vägen iaf så de kan nog bli riktigt soft!

Brattis
209 inlägg
Brattis 209 inlägg 7 år sedan

Linoos :

lär åka genom Nora för att göra resan möjlig

plus karlstad annars så får man inte ut något av resan liksom!

Var är snön ?? Citera
linder
3475 inlägg
linder 3475 inlägg 7 år sedan

Vill du veta mer om långdistansåkning så kan du ju snacka med mrjim på longboard.nu

http://www.longboard.nu/longboard_phpBB … ilit=mrjim <- hans senaste tråd

Samt kolla igenom longtrekk filmerna och läsa det colton skrivit på hans hemsida om det ;D

Longboardresan
0 inlägg
Longboardresan 0 inlägg 7 år sedan

Fabianomne :

Är det någon som har dragit en cruise genom sverige förr? Och är det någon som har något tips? Jag vill verkligen göra detta och försöker att klura ut hur man på bästa sätt tar sig ner och överlever dagarna. Se bild för att få mer info om hur jag hade tänkt!
https://www.freeride.se/img/photo/norma … 16901e.jpg

Ett tips är att du åker längs västkusten, finns en led där som heter ginstleden.
Det är en cykelbana som lite oregelbundet sträcker sig längs västkusten. Jag själv har åkt mellan Varberg och Malmö (ca 25mil) det tog oss ca 5dagar.

Vi kör endast med en bräda och ryggsäck som innehåller ett tält i som man delar på 3 personer.

Vi kommer i år göra om vår resa fast nu med flera åkare och sponsorer! kolla gärna in www://longboardresan.com !
Ni kanske kan haka på oss när ni börjar närma er västkusten! wink

jeppenator
7780 inlägg
jeppenator 7780 inlägg 7 år sedan

låter som en sjuukt soft ide, hoppas det blir sol åt dig så du slipper åka i regnet..
FOTA OCH FILMA om detta igenomförst och lägg upp en freerideblogg så man kan följa äventyret!

Ill be back Citera
maxi4ever
0 inlägg
maxi4ever 0 inlägg 7 år sedan

Skulle den här brädan rekommenderas att ha med påenlång åkning? smile

Bräda: Dr Longboard Odin,42,5x10,2.

Truckar: DRL Trucks 180 mm eller Randal R2 180 mm

Hjul: DRL All around wheels 70mm

Kullager: Slipstream Bearings abec 5

Å hare gott på landsresan dalabroder! smile

(längtar efter sköna videos och foton från resan) smile

somebody
958 inlägg
somebody 958 inlägg 7 år sedan

maxi4ever :

Skulle den här brädan rekommenderas att ha med påenlång åkning? smile

Bräda: Dr Longboard Odin,42,5x10,2.

Truckar: DRL Trucks 180 mm eller Randal R2 180 mm

Hjul: DRL All around wheels 70mm

Kullager: Slipstream Bearings abec 5

Å hare gott på landsresan dalabroder! smile

(längtar efter sköna videos och foton från resan) smile

70 mil med wcave. Skönt!

Fabianomne
91 inlägg

Longboardresan :

Fabianomne :

https://www.freeride.se/img/photo/norma … 16901e.jpg

Ett tips är att du åker längs västkusten, finns en led där som heter ginstleden.
Det är en cykelbana som lite oregelbundet sträcker sig längs västkusten. Jag själv har åkt mellan Varberg och Malmö (ca 25mil) det tog oss ca 5dagar.

Vi kör endast med en bräda och ryggsäck som innehåller ett tält i som man delar på 3 personer.

Vi kommer i år göra om vår resa fast nu med flera åkare och sponsorer! kolla gärna in www://longboardresan.com !
Ni kanske kan haka på oss när ni börjar närma er västkusten! wink

Aah kung! Vi tänkte typ köra längs sverigeleden mellan stockholm - malmö. Den trippen blir det och enligt kartorna på sverigeleden ser det faktiskt ut som att man åker längs kusten i stort sett hela vägen. Skulle va fett o hooka upp nånstans på vägen! Dock så tänkte vi inte hetsåka igenom skiten, utan typ chilla genom trippen och bara leva livet på en longboard! Är detta ni kanske btw?

fabbn Citera
Longboardresan
0 inlägg
Longboardresan 0 inlägg 7 år sedan

Aah kung! Vi tänkte typ köra längs sverigeleden mellan stockholm - malmö. Den trippen blir det och enligt kartorna på sverigeleden ser det faktiskt ut som att man åker längs kusten i stort sett hela vägen. Skulle va fett o hooka upp nånstans på vägen! Dock så tänkte vi inte hetsåka igenom skiten, utan typ chilla genom trippen och bara leva livet på en longboard! Är detta ni kanske btw? ja det stämmer! Det var andra gången vi åkte! Väldigt flumig film!
Första gången vi skulle åka sträckan vurpade jag i Hallandsåsen! Så vi fick ställa in halvvägs.
Nu i år (tredje gången) styr vi ihop \"Longboardresan\" och bjuder med lite fler folk och försöker få tag i lite sponsorer

Troop
0 inlägg
Troop 0 inlägg 7 år sedan

shit brix det skulle vart awesome

bor i lund, dock 13 bast õ.õ

Have you hit 50mph? Citera
MarkusO
1018 inlägg
MarkusO 1018 inlägg 7 år sedan

Nåt säger mig att det här kommer vara en rullande festival med typ tusen pers om några år... :-)

- Hel och ren? - Citera
maxi4ever
0 inlägg
maxi4ever 0 inlägg 7 år sedan

Har svårt att bestämma mig.... Ska man ta
Avenger Complete
SKU AV-COMP Vikt 9.00 lbs
Trucks: Randal RII 180mm 42degree truck (Raw); Wheels: Abec 11 Classic Flashbacks 70mm - 75a [Add US$43.00]; Grip Tape: Vicious Grip Tape Clear; Bearings: Abec 5 eller Dr Longboard Thor med samma hjul osv. Vilken verkar bäst? bara ca 500 i prisskillnad smile

Longboardresan
0 inlägg
Longboardresan 0 inlägg 6 år sedan

Här har ni våran film från Longboardresan 2012!
Se och njut! Sprid den gärna ifall ni gillar den!

Logga in för att skriva i forumet
Bli medlem Logga in Logga in med Facebook