Seadoo! Man kan ha kul på vattnet med ;)

Vattendroppe
3049 inlägg
Vattendroppe 3049 inlägg 7 år sedan

Börja segla era jävla motorbåtsfjollor, där har ni en riktig sport.

</troll>

www.randoscando.com || @rando_scando Citera
Rmojo
79 inlägg
Rmojo 79 inlägg 7 år sedan

Sveda_och_verk :

Vet inte om din vattenleksak skulle slå 6,5 meters 26graders v-botten med en 250xs... Vid vilken sjögång somhelst.
Däremot en liten vassare skoter har jag nog svårt att ta när det är lite lugnare.

Får ut runt 280 hästar ur min skoter, och på det så väger den 400kg, så tror jag piskar den rätt ordentligt smile
Alla vet att båtar är för feta gubbar som inte har fysiken att hålla sig kvar på en skoter wink

Blades is for little fat kids Citera
Nojlas
3047 inlägg
Nojlas 3047 inlägg 7 år sedan

Massor med hästkrafter, 26 graders v-botten, snabba segelbåtar, min grej är snabbare än din... - ni är allihopa riktigt awesome...

...men här har vi en video som kan liknas vid min awesomeness:

känn på den! cool

www.dpsskis.com Citera
Jarle
3975 inlägg
Jarle 3975 inlägg 7 år sedan

Nojlas :

Massor med hästkrafter, 26 graders v-botten, snabba segelbåtar, min grej är snabbare än din... - ni är allihopa riktigt awesome...

...men här har vi en video som kan liknas vid min awesomeness:

känn på den! cool

Höjer din Dolphan med

http://roflrazzi.files.wordpress.com/2008/10/chuck-norris-guns-carry-him.jpg?w=398&h=600

skistore.se/mtbstore.se Citera
felix
3317 inlägg
felix 3317 inlägg 7 år sedan

Hahaha det här är ju sanslöst! Måste uppenbarligen rensa min gästbok också... kan man köpa bra gästboksinlägg här på freeride? Alltså likadant som att man kan köpa "likes" till sin facebookpage.

Nädu, vattenskoter är lika töntigt som dom som börjat köra 4-hjuling på B-kort med full crossmundering mitt i stan... skulle tro att man ledsnar ungefär lika snabbt också. Tacka vet jag min kajak, den ger nog mig garanterat mer träning än din löjliga vattenskoter där hästarna faktiskt gör jobbet.

http://i50.tinypic.com/35cqs12.jpg

psyket söndras som tetris. livsfarligt! Citera
Antonjb123
29 inlägg
Antonjb123 29 inlägg 7 år sedan

felix :

Hahaha det här är ju sanslöst! Måste uppenbarligen rensa min gästbok också... kan man köpa bra gästboksinlägg här på freeride? Alltså likadant som att man kan köpa "likes" till sin facebookpage.

Nädu, vattenskoter är lika töntigt som dom som börjat köra 4-hjuling på B-kort med full crossmundering mitt i stan... skulle tro att man ledsnar ungefär lika snabbt också. Tacka vet jag min kajak, den ger nog mig garanterat mer träning än din löjliga vattenskoter där hästarna faktiskt gör jobbet.

http://i50.tinypic.com/35cqs12.jpg

Haha. rolig snubbe.
det är väll en smakfråga ändå? körde min vattenskoter 90 timmar förra sommarn utan att tröttna i alla fall!

Sveda
905 inlägg
Sveda 905 inlägg 7 år sedan | Senast ändrad Sveda_och_verk (7 år sedan)

Rmojo :

Sveda_och_verk :

Vet inte om din vattenleksak skulle slå 6,5 meters 26graders v-botten med en 250xs... Vid vilken sjögång somhelst.
Däremot en liten vassare skoter har jag nog svårt att ta när det är lite lugnare.

Får ut runt 280 hästar ur min skoter, och på det så väger den 400kg, så tror jag piskar den rätt ordentligt smile
Alla vet att båtar är för feta gubbar som inte har fysiken att hålla sig kvar på en skoter wink

Propeller vs vattenjet

edit hahah sopa... tom skovelhjul tar jetdrift..

Det såg jättebra ut innan du ramlade Citera
ThomOhlin
62 inlägg
ThomOhlin 62 inlägg 7 år sedan

Rmojo :

somebody :

Rmojo :

Jag har inte varit aktiv på detta forumet på många månader.
Men tack för att ni påminde mig igen om varför jag slutade.
Ursäkta språket men, om ni inte trollar så är ni nog dom ibland dom dummaste idioterna som lagt en kommentar på detta forumet smile

Men för att svara på frågan..
Nej det är inte svårt att köra rakt fram och svänga. Men det är svårt att hålla sig kvar på en skoter som färdas i över 60 knop på korsande vågor (Vågor ifrån vinden & vågor ifrån skotern)

"Ok" Det kan vara svårt att sticka också men det gör sig ungefär lika dåligt på film som när någon kör runt runt på en vattenskoter.

Har man inget intresse för sporten så förstår jag helt!

HonkiJ :

Hade vart nice med bilder från en båt eller liknande så man förstår hur fort det går, och lite andra vinklar på skotern.

Håller med dig helt! smile
Jag har inte hunnit samla så mycket bra material än, har mest varit skitväder.
Och häromdagen så blev min skoter mer eller mindre ramad av en annan skoter i nästan 100 knutar.
Men senare fram i sommar blir det mer material!

Har fixat fäste på hjälmen, bak på skotern för att filma svallet. Sidan osv smile

Du verkar vara en klassisk tribals och linne svartbyggare som köpt en skoter och beter sig som en idiot på sjön, är din skoter gjort av titanal som överlevde en 100 km / h kollision?

Rmojo
79 inlägg

Sveda_och_verk :

Rmojo :

Sveda_och_verk :

Propeller vs vattenjet

edit hahah sopa... tom skovelhjul tar jetdrift..
det v nog ibland det mest bonniga jag sett i hela mina 24 år!
Jetdrift? JA! Få proppbåtar som slår 0-80 på 2,8 sekunder

Och nej jag har varken tribaler eller hjärnsläpp smile
Det är farligare att flyga av en skoter i 100 knyck än på en motorcykel.
På en MC har du åtminstone chansen att glida på asfalten, medan på vattnet studsar du tills dess att du saktar ner och ytspänningen försvinner.

Fiberteknologi
1937 inlägg
Fiberteknologi 1937 inlägg 7 år sedan

Sjukt att du är seriös med den vinkeln hela tiden

Rmojo
79 inlägg

Svårt att byta vinkel medan man åker! Och redigeringen är inte på topp än smile

nonnereif
74 inlägg
nonnereif 74 inlägg 7 år sedan

Rmojo :

Det är farligare att flyga av en skoter i 100 knyck än på en motorcykel.
På en MC har du åtminstone chansen att glida på asfalten, medan på vattnet studsar du tills dess att du saktar ner och ytspänningen försvinner.

helt klart det dummaste påståendet jag någonsin sett på internet

Rmojo
79 inlägg
Rmojo 79 inlägg 7 år sedan | Senast ändrad Rmojo (7 år sedan)

Det är inget påstående? utan fakta!
Har lagt mig ner med hojen ett par gånger, och är det inget hinder som vägräcke/andra bilar du åker in i, så glider du bara på asfalten. Tro fan du slår dig med!
Men inte på samma sätt som vattenytan, har du missat skolan eller?

Det som händer när du har en hög hastighet och åker i vattnet är att molekylerna hinner inte klyvas, istället trycks dom ihop. Summa summarum, ytan blir stenhård och du studsar på vattnet.

Jag var som sagt med om en olycka häromdagen, flög i vattnet i hög fart.
Efteråt så fick jag kommentaren av en kompis "Tur att det var vatten då smile Det är ju mjukt att landa i"
Herregud......

Nojlas
3047 inlägg
Nojlas 3047 inlägg 7 år sedan

Rmojo :

...har du missat skolan eller?...

Det som händer när du har en hög hastighet och åker i vattnet är att molekylerna hinner inte klyvas...

https://devcentral.f5.com/weblogs/images/devcentral_f5_com/weblogs/macvittie/WindowsLiveWriter/UsersuseApplications.ApplicationsuseClo_372A/DoubleFacePalm_thumb.jpg

Rmojo :

Jag citerar min far
"Har man ingen kunskap inom ett visst område så bör man istället hålla sig borta ifrån en djupare diskussion i ämnet"

Så jag ber dig vänligen
Tyst smile

http://forum.encyclopediadramatica.se/attachments/9162-triple-facepalm_f-jpg.5765/

www.dpsskis.com Citera
Rmojo
79 inlägg

Hinner inte sära på sig
Orka märka ord? wink

Vattendroppe
3049 inlägg

Nojlas :

Rmojo :

Det som händer när du har en hög hastighet och åker i vattnet är att molekylerna hinner inte klyvas...

https://devcentral.f5.com/weblogs/image … _thumb.jpg

Rmojo :

Jag citerar min far
"Har man ingen kunskap inom ett visst område så bör man istället hålla sig borta ifrån en djupare diskussion i ämnet"

Så jag ber dig vänligen
Tyst smile

http://forum.encyclopediadramatica.se/a … -jpg.5765/

Best. Post. Ever.

Sveda
905 inlägg
Sveda 905 inlägg 7 år sedan

Uj uj uj, bästa tråden i hele våre liv.

Rmojo
79 inlägg
Rmojo 79 inlägg 7 år sedan | Senast ändrad Rmojo (7 år sedan)

Snälla motbevisa mig smile lätt att vara kaxig utan fakta.
Man behöver inte vara en raketforskare för att förstå att desto högre hastighet du färdas i (Horisontalt eller vertikalt spelar ingen roll) desto starkare blir ytspänningen.
Och eftersom att vattnet är betydligt ojämnare än asfalt p.g.a vind & strömmar så gör det att du INTE KAN glida som du ALLTID gör om du lägger dig ner med en motorcykel.
Självklart är det annorlunda om du krockar med en bil eller kör in i ett mitträcke, men då förändras alla variabler för en vattenskoter med smile
Nu har jag försökt förklara så detaljerat jag kan och därför går jag nu ur denna diskussionen..

Jag förstår att några av er inte syftade på min fakta utan hela påståendet och tjatet. Ingen tvekan om att det här har spårat ur.
Men till t.e.x dig Felix smile
Tycker verkligen synd om dig.. Du måste ha varit under medel i skolan, och dina föräldrar skulle nog skämmas över dig om dom läste det här...
Eller är det som folk säger? "Man brås på sina föräldrar"

Allt för mig! smile

Mods kan låsa denna tråden om så behagas!

"MIT Lecture Notes on Surface Tension, lecture 5" (PDF). Massachusetts Institute of Technology. Retrieved April 1, 2007.

The cohesive forces among liquid molecules are responsible for the phenomenon of surface tension. In the bulk of the liquid, each molecule is pulled equally in every direction by neighboring liquid molecules, resulting in a net force of zero. The molecules at the surface do not have other molecules on all sides of them and therefore are pulled inwards. This creates some internal pressure and forces liquid surfaces to contract to the minimal area.

Surface tension is responsible for the shape of liquid droplets. Although easily deformed, droplets of water tend to be pulled into a spherical shape by the cohesive forces of the surface layer. In the absence of other forces, including gravity, drops of virtually all liquids would be perfectly spherical. The spherical shape minimizes the necessary "wall tension" of the surface layer according to Laplace's law.

Another way to view surface tension is in terms of energy. A molecule in contact with a neighbor is in a lower state of energy than if it were alone (not in contact with a neighbor). The interior molecules have as many neighbors as they can possibly have, but the boundary molecules are missing neighbors (compared to interior molecules) and therefore have a higher energy. For the liquid to minimize its energy state, the number of higher energy boundary molecules must be minimized. The minimized quantity of boundary molecules results in a minimized surface area.[1]

As a result of surface area minimization, a surface will assume the smoothest shape it can (mathematical proof that "smooth" shapes minimize surface area relies on use of the Euler–Lagrange equation). Since any curvature in the surface shape results in greater area, a higher energy will also result. Consequently the surface will push back against any curvature in much the same way as a ball pushed uphill will push back to minimize its gravitational potential energy.

Vattendroppe
3049 inlägg

Rmojo :

Man behöver inte vara en raketforskare för att förstå att desto högre hastighet du färdas i (Horisontalt eller vertikalt spelar ingen roll) desto starkare blir ytspänningen.

Stämmer inte. Kraften som ytspänningen ger upphov till kommer öka, men själva värdet på ytspänningen är konstant.

Rmojo
79 inlägg

Resultatet blir det samma.
Desto högre hastighet du har desto längre studsar du och desto längre tid tar det för dig att bryta igenom ytan.

rocknerPR
454 inlägg
rocknerPR 454 inlägg 7 år sedan | Senast ändrad rocknerPR (7 år sedan)

Rmojo :

A lesson on "shit on the internet"

Everything sounds important in english!

Pär Rockner - En rolig forum tråd 2012

Kan du inte vara bäst, borde du vara episk! Citera
Rmojo
79 inlägg

rocknerPR :

Rmojo :

A lesson on "shit on the internet"

Everything sounds important in english!

Pär Rockner - En rolig forum tråd 2012

Antar att du inte kan läsa Engelska?

Jag bifogar ännu en länk till dom som har svårt med detta.

http://translate.google.se/

Vattendroppe
3049 inlägg

Rmojo :

Resultatet blir det samma.
Desto högre hastighet du har desto längre studsar du och desto längre tid tar det för dig att bryta igenom ytan.

Eh, nej. Resultatet blir inte detsamma.

Rmojo
79 inlägg

Snälla tvinga mig inte att leta reda på mer källor.
Du kan omöjligt vara så inkompetent att du tror att du går igenom ytan lika enkelt vid 50 kmh som 150...
Som jag skriv tidigare så lämnade jag Freeride pga nivån & snittåldern på medlemmarna.

Men såhär skrattretande minns jag inte att ni var smile

Hej då

Snow_flake
724 inlägg
Snow_flake 724 inlägg 7 år sedan

nealsson :

Haha, sjukt kul läsning ^^,

Hoppas det inte är slut nu.

En snöflinga gör ingen vinter... Citera
nonnereif
74 inlägg
nonnereif 74 inlägg 7 år sedan

Nojlas :

Rmojo :

https://devcentral.f5.com/weblogs/image … _thumb.jpg

Rmojo :

Jag citerar min far

Så jag ber dig vänligen
Tyst smile

http://forum.encyclopediadramatica.se/a … -jpg.5765/

f.ö en underbar post, kudos... kudos indeed

Vattendroppe
3049 inlägg

Rmojo :

Snälla tvinga mig inte att leta reda på mer källor.
Du kan omöjligt vara så inkompetent att du tror att du går igenom ytan lika enkelt vid 50 kmh som 150...
Som jag skriv tidigare så lämnade jag Freeride pga nivån & snittåldern på medlemmarna.

Men såhär skrattretande minns jag inte att ni var smile

Hej då

Självklart inte, jag har inte påstått något sådant. Däremot är det så att ytspänningen - det vill säga kraften mellan molekylerna - påverkas inte av vilken hastighet en inkommande projektil har.

Att det är "hårdare" (det vill säga att du får större normalkrafter) när du slår i en vätskeyta beror på att vätskan har en viskositet. Det innebär att vätskan är trög (jämför med gaser, som man brukar approximera att ha viskositet 0), vilket gör att den inte kommer hinna flytta på sig om du påverkar den med en utomstående kraft tillräckligt plötsligt.

Så ja, jag har svårt att tänka mig att "snittnivån" på freeride medlemmars sänktes efter att du lämnade freeride. Möjligen snittåldern.

Daweee
65 inlägg
Daweee 65 inlägg 7 år sedan

Väldigt trevlig tråd! glida vatten skoter är stört kul och jobbigt.. kul att folk argumenterar emot när snubben har rätt på alla håll! men för övrigt väldigt underhållande! keep it up!

Sveda
905 inlägg
Sveda 905 inlägg 7 år sedan

Rmojo :

Det som händer när du har en hög hastighet och åker i vattnet är att molekylerna hinner inte klyvas, istället trycks dom ihop. Summa summarum, ytan blir stenhård och du studsar på vattnet.

Herregud......

Nu undrar jag vem det är som trollar egentligen.

lol

Jarle
3975 inlägg
Jarle 3975 inlägg 7 år sedan

Rmojo :

Och eftersom att vattnet är betydligt ojämnare än asfalt p.g.a vind & strömmar så gör det att du INTE KAN glida som du ALLTID gör om du lägger dig ner med en motorcykel.
Självklart är det annorlunda om du krockar med en bil eller kör in i ett mitträcke, men då förändras alla variabler för en vattenskoter med smile

Ett av problemen med mc är väl just det att det sällan är en parkering man går omkull på, där det finns utrymme för att glida i evigheter. Skulle ju iofs kunna gå omkull på en raka i färdriktningen men det känns lite långsökt.

Här finns varken räcken eller trafik att träffa wink

Därmed inte sagt att det är dumt att falla av en vattenskoter i hög hastighet men det finns i regel alltid saker runt en väg att flyga in i.

Summa sumarum, ge fan i att krascha, oavsett fordon.

skistore.se/mtbstore.se Citera
Charlee
117 inlägg
Charlee 117 inlägg 7 år sedan

Sveda_och_verk :

Uj uj uj, bästa tråden i hele våre liv.

hahaha kung big_smile

men softa då... Citera
keith
59 inlägg
keith 59 inlägg 7 år sedan

Vattendroppe :

Börja segla era jävla motorbåtsfjollor, där har ni en riktig sport.

</troll>

LIKE!!!!!

felix
3317 inlägg

ThomOhlin :

Du verkar vara en klassisk tribals och linne svartbyggare som köpt en skoter och beter sig som en idiot på sjön, är din skoter gjort av titanal som överlevde en 100 km / h kollision?

Trodde du skämtade men efter att ha kollat på den här helt otroligt roliga videon upptäckte jag att det faktiskt är ett tribalmongo vi har att göra med!

http://i48.tinypic.com/2j0gpz6.png

felix
3317 inlägg

Hahaha vadfan har du valt för låt i den här videon? Hade det varit någon annan hade jag tagit det för ett skämt men nu vettefan alltså yikes

richie_sthlm
181 inlägg
richie_sthlm 181 inlägg 7 år sedan

Underbar tråd!

Rmojo
79 inlägg

Fan där fick du mig!
Älskar sån musik vettu!

Angående tatueringen så gick jag till vår lokala präst och frågade om det vad tillåtet att tatuera sig själv.
Tribal? Nej
Inslag av en tribal? Lite grann
Fråga vilken tatuerare som helst smile

Segling är störtkul! Seglat mycket E-jolle, optimist & hobbiecat (katamaran) i mina yngre år smile har även kappseglat för GKSS.
Tyvärr så är det sällan riktigt bra segelväder här på Västkusten.

keith
59 inlägg
keith 59 inlägg 7 år sedan

haha västkusten e ju ett av de bättre platserna att segla på tongue

magnusericsson
1237 inlägg
magnusericsson 1237 inlägg 7 år sedan

"Det som händer när du har en hög hastighet och åker i vattnet är att molekylerna hinner inte klyvas, istället trycks dom ihop. Summa summarum, ytan blir stenhård och du studsar på vattnet."

Du motsäger dig själv när du säger att ytan blir "stenhård" och menar att asfalt inte skulle vara det!

burääääääääh Citera
Rmojo
79 inlägg

Asfalt är hårdare än vatten, men många verkar inte förstå att vatten blir riktigt hårt det med..

Ja det vet jag väll, men betydligt roligare att segla om man är ute på öppna havet.

Felixus
296 inlägg
Felixus 296 inlägg 7 år sedan

Rmojo :

Ja det vet jag väll, men betydligt roligare att segla om man är ute på öppna havet.

Vad jag vet finns det ganksa mycket öppet vatten, det är ju ändå ett hav vi talar om.

felixwindolf.tumblr.com Citera

Logga in för att skriva i forumet
Bli medlem Logga in Logga in med Facebook