En björk om dagen

Vattendroppe
3036 inlägg
Vattendroppe 3036 inlägg 4 år sedan

Bud66 :

Va faan.

Är ni flackåkare eller vad?
Varför står inte mitt namn högst upp på listan av medåkare?
Jag ser mig själv som överstyrman (i en rosa 80-tals mysdress/uniform, tight som faan givetvis) på denna skuta.
Det borde ni också göra.

@Jarle: Vissla är inget man behöver kunna. Det finns redan visselblåsare. Även om det behövs några mer.
@Jibberisch: Jag hade väntat mig mer av dig. Mycket mer. Ta med massor av socker och jäst så är allt glömt.
@Heddious: Du tar med malt och humle. Massor. Jättemycket massor.
@Vattendroppe: Du tar med en kokare. En bra kokare. Det är viktigt att vi kan hålla 78,2 grader i toppen av kolonnen.

Stenkol för rening bryter vi dit vi kommer. Jag är helt övertygad att Baggen klarar detta utan problem.
Och här kommer vi få användning av träden som avverkas.
De ska bli tunnor nämligen. För det blir inte så god smak på avkoket om vi förvarar detta i plastdunkar.

I helvete heller, 200 benböj och marsch i säng är sången vi sjunger!

www.randoscando.com || @rando_scando Citera
Jarle
3975 inlägg
Jarle 3975 inlägg 4 år sedan

Vattendroppe :

Bud66 :

Va faan.

Är ni flackåkare eller vad?
Varför står inte mitt namn högst upp på listan av medåkare?
Jag ser mig själv som överstyrman (i en rosa 80-tals mysdress/uniform, tight som faan givetvis) på denna skuta.
Det borde ni också göra.

@Jarle: Vissla är inget man behöver kunna. Det finns redan visselblåsare. Även om det behövs några mer.
@Jibberisch: Jag hade väntat mig mer av dig. Mycket mer. Ta med massor av socker och jäst så är allt glömt.
@Heddious: Du tar med malt och humle. Massor. Jättemycket massor.
@Vattendroppe: Du tar med en kokare. En bra kokare. Det är viktigt att vi kan hålla 78,2 grader i toppen av kolonnen.

Stenkol för rening bryter vi dit vi kommer. Jag är helt övertygad att Baggen klarar detta utan problem.
Och här kommer vi få användning av träden som avverkas.
De ska bli tunnor nämligen. För det blir inte så god smak på avkoket om vi förvarar detta i plastdunkar.

I helvete heller, 200 benböj och marsch i säng är sången vi sjunger!

Det heter knäböj! Ingen ska göra 200 knäböj. Ingen orkar lyfta tungt så många gånger. Kanske Obelix, men han får inte följa med.

skistore.se/mtbstore.se Citera
Vattendroppe
3036 inlägg

G-arle :

Det heter knäböj! Ingen ska göra 200 knäböj. Ingen orkar lyfta tungt så många gånger. Kanske Obelix, men han får inte följa med.

Menar du att du böjer på knäna? Låter jävligt vekt tycker jag.

Jibberisch
1540 inlägg
Jibberisch 1540 inlägg 4 år sedan

Alla som inte curlar i smithmaskinen sitter löst till.

#MOTDETMODERNASKIDPEPPET Citera
Jarle
3975 inlägg

Vattendroppe :

G-arle :

Jag har inte påstått att jag är stark. Däremot vet jag att @Jibberisch har för (o)vana att böja på benen, funkar sådär om man ska lyssna på honom.

Alla redskap är till för att curlas med Jibberisch!
Referens:

Jibberisch
1540 inlägg

G-arle :

Vattendroppe :

G-arle :

Jag har inte påstått att jag är stark. Däremot vet jag att @Jibberisch har för (o)vana att böja på benen, funkar sådär om man ska lyssna på honom.

Alla redskap är till för att curlas med Jibberisch!
Referens:
på ben är överskattat, som fan.

Vad gäller videon - agreedz

Bud66
144 inlägg
Bud66 144 inlägg 4 år sedan

Gymma???
Vad är det för trams?

Skulle det inte skidåkas dagarna i ända?
Då får man de muskler som behövs.

Armmusklerna justerar vi med storlek på sejdlarna.

100% Ateist Citera
limegreen
283 inlägg
limegreen 283 inlägg 4 år sedan

Jag trodde att det som var sagt och gällde var just EN björk om dagen. Hm, tacka f**n för att man blir besviken!

Heddious
Online 1781 inlägg
Heddious 1781 inlägg 4 år sedan

limegreen :

Jag trodde att det som var sagt och gällde var just EN björk om dagen. Hm, tacka f**n för att man blir besviken!

tillbaka till rötterna!!

bummarbloggen.com | jag förstår inte ironi Citera
Jibberisch
1540 inlägg

@limegreen
Evolution?!

Jarle
3975 inlägg

@Bud66 Jag behöver lyfta saker för att inte vara en tjackad ekorre på vilodagar. Dessutom är det väldigt tillfredställande att lyfta något tungt och lägga ner det igen.

@Limegreen Vi hittade en plats utan björkar. Inga björkar, inga problem. Inte heller någon ansträngning.

limegreen
283 inlägg

Ja jag antar att jag ska be om ursäkt för mitt senaste inlägg. Kanske inte det smartaste jag kläckt ur mig på länge. Hade laddat på surfpotten i mobilen och kände helt sonika för lite mänsklig värme. Ska bättra mig, en dag i taget!

Jibberisch
1540 inlägg

@limegreen
På baggen finns alltid en axel att luta sig mot, en axel att luta sig mot och mark att odla.

limegreen
283 inlägg
limegreen 283 inlägg 4 år sedan | Senast ändrad limegreen (4 år sedan)

@Jibberisch
Baggar ger o dem tar - jag är skeptisk.

Just to get a rep - Gang Starr

@G-arle
Ja att Du vet vad du talar om, det betvivlar jag icke!

White Lines - Grandmaster Flash

Jibberisch
1540 inlägg

Efter empirisk efterforskning i min verklighet just nu är mörkläggningsgardiner och en rejäl jävla luftkonditionering två måsten.

Det gamla skämtet: "Jag väntar bara på att två Hobbitar ska glida förbi och kasta in en ring i mitt rum." - känns inte långt borta just nu.

Det är orimligt varmt i Sverige just nu. Vilket leder till att mitt Facebook-flöde är olidigt positivt. Något som i sin tur blir otäckt.

Heddious
Online 1781 inlägg

http://shirtoid.com/wp-content/uploads/2010/09/ski-hoth.jpg
@Jibberisch du får fan ta tag i det här nu. jag har bränt pannan. min övre halva av ansiktet har mer färg än den undre. någonting är fel. så här kan vi inte ha det.

FORTH EORLINGAS!!

Jarle
3975 inlägg
Jarle 3975 inlägg 4 år sedan | Senast ändrad G-arle (4 år sedan)

Efter gårdagens fiasko där 82% av vårt lands befolkning röstade för fortsatta folkrättsliga övergrepp, varav 13% röstade för vidare inskränkningar i folkrätten och demokratin, undrar jag bara en sak; VART ÄR BAGGEN?!?!!!!

@Heddious, har du varit ner till München, eller vart baggeingenjörerna nu håller hus, och charmat fram en än?

Jag har kartan, skidorna är packade. Det är dags att bege sig.

charliethon
104 inlägg
charliethon 104 inlägg 4 år sedan

Jag har länge livnärt idéen om att bygga mig en igloo och emigrera till en kall, kuslig och alldeles underbar plats. Där jag, de folk som har sållats ut genom diverse lämplighetstest (bacon är med som en testindikator, såklart) och några mysiga marmotter hänger i en fridfull tillvaro.

Nu, helt plötsligt, kom jag på att jag inte behöver krångla med rutavdrag, svart arbetskraft och slöa spadar för den där satans igloon. Viva el SCHAUFELRADBAGGER!!!1
När ska jag vara färdigpackad?
Jag har skidor, och kan bidra med en überkompass till @g-arle s karta.

Lurigt det där. Citera
Heddious
Online 1781 inlägg

G-arle :

Efter gårdagens fiasko där 82% av vårt lands befolkning röstade för fortsatta folkrättsliga övergrepp, varav 13% röstade för vidare inskränkningar i folkrätten och demokratin, undrar jag bara en sak; VART ÄR BAGGEN?!?!!!!

@Heddious, har du varit ner till München, eller vart baggeingenjörerna nu håller hus, och charmat fram en än?

Jag har kartan, skidorna är packade. Det är dags att bege sig.

Sist jag var i München blev jag distraherad av
1. prylar
2. öl
3. trötthet

så BAGGEN!!!1 blev nedprioriterad. Jag skäms givetvis över detta och ska försöka bättra mig till nästa Münchenbesök.

Jarle
3975 inlägg

@Heddious allt jag hör är undanflykter! Skulle nästan kunna tro att du är @Jibberisch wink

@charliethon vi reser givetvis i gryningen! Den gryning som följer på Heddas införskaffande av baggen och Jibberisch's åtaganden - vad det nu är.

Heddious
Online 1781 inlägg

G-arle :

@Heddious allt jag hör är undanflykter! Skulle nästan kunna tro att du är @Jibberisch wink

Jag skulle aldrig någonsin kunna vara Jibberisch. Han är mycket ömtåligare än jag. Jag är gjord av slagtålig, förnyelsebar lättviktsplast.

charliethon
104 inlägg

Ja, med tanke på att @jibberisch enbart består av kycklingbensmaterial och @heddious är gjord av en tålig återvinningsbar plast så känns det säkrast att he en plan B.
Dels för att baggen ens ska kunna tillverkas i tid till gryningen, samt att det verkligen ska finnas bacon nog till alla (jag tror det var jibberischs enda uppgift. Att ha med bacon. Hört ryktas om att han har en skåpbil full med bacon)

@g-arle, har du någon mer uppgift än att vara färdigpackad med skidor och karta och befinna dig vid rätt upphämtningsplats?

Lurigt det där. Citera
Vattendroppe
3036 inlägg

charliethon :

@g-arle, har du någon mer uppgift än att vara färdigpackad med skidor och karta och befinna dig vid rätt upphämtningsplats?

Utom att vara ansvarig för alla moraliska och etiska frågeställningar som rör projektet? Jodå, jag och @g-arle är ansvariga för att lyfta tunga saker och lägga ner dem på marken igen.

Jarle
3975 inlägg

Exakt @charliethon, som du ser har jag och @Vattendroppe det viktigaste ansvaret (tänkte skriva det tyngsta först men jag är ju trots allt inflyttad till Göteborg så det kändes lite väl krystat).

När fick @Jibberisch en skåpbil med bacon? Vart har han gömt den?

@Heddious jag trodde du var miljövänligare än så. Något besviken.

Heddious
Online 1781 inlägg

G-arle :

Nyckelord: förnyelsebar.

Jarle
3975 inlägg

Heddious :

G-arle :

Nyckelord: förnyelsebar.

Nu är det ju dock så att inget på vår planet inte är förnyelsebart. Förnyelsebart =/= miljövänligt. Varför hatar du naturen?!?!

Jibberisch
1540 inlägg

@G-arle @charliethon @Heddious @vattendroppe

https://i.chzbgr.com/maxW500/7842746880/hFBDF7E13/

charliethon
104 inlägg
charliethon 104 inlägg 4 år sedan | Senast ändrad charliethon (4 år sedan)

https://www.freeride.se/img/photo/n/7bd688f031eb6971ab5bb400dc59a16b.jpg

@jibberisch

Lurigt det där. Citera
Jarle
3975 inlägg

http://d2tq98mqfjyz2l.cloudfront.net/image_cache/1408129622373028_animate.gif

Jibberisch
1540 inlägg

Jag var och såg en film här i dagarna. Den handlade om att ge sig ut i rymden och söka upp en ny planet för människan att förstöra.

Filmen var haaussad som fan.

Jag tyckte filmen var #trams.

"Interstellar" får 5 logiska luckor av 5 möjliga.

Och! Vem fan åker ut i rymden utan en SCHAUFELRADBAGGER!!!1 därifrån gick det bara nedför...

Vattendroppe
3036 inlägg

Apropå rymden, har ni tänkt på att vi numera, i och med philae-landaren, numera jagar kometer med harpun? Hur jävla coolt är inte det!?

Jibberisch
1540 inlägg

Vattendroppe :

Apropå rymden, har ni tänkt på att vi numera, i och med philae-landaren, numera jagar kometer med harpun? Hur jävla coolt är inte det!?

Ja, det är väl att ses som häftigt. Men med tanke på att ungefär 1.5 miljarder människor på planeten aldrig sett en glödlampa, kan det ur ett annat perspektiv ses som ganska efterblivet.

Skönt att allting är subjektiv.

Vattendroppe
3036 inlägg

Jibberisch :

Vattendroppe :

Ja, det är väl att ses som häftigt. Men med tanke på att ungefär 1.5 miljarder människor på planeten aldrig sett en glödlampa, kan det ur ett annat perspektiv ses som ganska efterblivet.

Skönt att allting är subjektiv.

You're a worse buzzkill than Buzz Killington sad

Jibberisch
1540 inlägg

@vattendroppe
Det var inte bara jag. Det såg ut så här när jag kom.

limegreen
283 inlägg

@Jibberisch
Den där "Look at me..."-bilden här ovan, syftar den till sk båtpirater utanför ex Somalias kust, eller är det nån quattro-ironisk historia (alltså typ av hyllning) om Looks klassiska Pivoter?

Jibberisch
1540 inlägg

limegreen :

@Jibberisch
Den där "Look at me..."-bilden här ovan, syftar den till sk båtpirater utanför ex Somalias kust, eller är det nån quattro-ironisk historia (alltså typ av hyllning) om Looks klassiska Pivoter?

Det ligger i betraktarens öga skulle jag tro. Quattro-ironi är ju en smula kittlande.

Jibberisch
1540 inlägg

Sådär. Då är det snart dags igen. Utmanare redo?! Björkjävlar redo?!

REO
114 inlägg
REO 114 inlägg 4 år sedan

Vässat yxan?

charliethon
104 inlägg

Har beväpnat mig med en automagisk hårfön som jag har monterat på axeln. Här ska pollenjävlarna blåsas bort från min närhet.
I väntan på SCHAUFELRADBAGGER!!!1n såklart.

Lurigt det där. Citera
Jibberisch
1540 inlägg
Jibberisch 1540 inlägg 1 år sedan

Fyfan.

Logga in för att skriva i forumet
Bli medlem Logga in Logga in med Facebook