Bartender Bad Gastein 2012/2013 säsongen

jibbsara
49 inlägg
jibbsara 49 inlägg 6 år sedan

tjeenare, tänkte gå bartenderutbildning i November och sedan jobba som bartender där under säsongen, någon mer som är på?! orkar inte skriva världens presentation och varför blablabla utan nu kör vi bartenders, skidor och fest en säsong? big_smile
Läs mer hääääär: http://www.bartenderskolan.com/stader/Bad%20Gastein
Eller PM:a mig big_smile

Svar

DanielHaraldsson
81 inlägg
DanielHaraldsson 81 inlägg 6 år sedan

Dem flesta som går den utbildningen är danskar och dem hänger inte så mycket på freeride. Hör dig för på Nordic Skibums: Bad Gastein, du finner oss på facebook.

bad gastein Citera
jibbsara
49 inlägg

joomen tänkte om ngn svensk ville följa smile)

banansveng
0 inlägg
banansveng 0 inlägg 6 år sedan

Tjena Sara! Jag ska gå bartenderutbildningen i Bad Gastein för att sedan fixa jobb som bartender. Har du något boende fixat? smile

Wicki
0 inlägg
Wicki 0 inlägg 6 år sedan

Tjenare! Jag ska dra på den utbildningen, hoppas att den leder till något hyfsat kneg bara smile
(så minst en svensk kommer de vara iaf wink)

banansveng
0 inlägg

Några svenskar! Det kommer bli fint, jobb löser sig! Har du skaffat boende? smile

Wicki
0 inlägg

skulle du på samma då? nice, uppe i tre då ju! smile inte skaffat något, e man för godtrogen om man tror att man kan lösa boende där nere hehe?

banansveng
0 inlägg

Wicki :

skulle du på samma då? nice, uppe i tre då ju! smile inte skaffat något, e man för godtrogen om man tror att man kan lösa boende där nere hehe?

Jag ska på den utbildningen som körs av utopia. Åker från Malmö till BG den 24 november. Jag vet inte, jag hoppas kanske att boende löser sig där. Men samtidigt gött att fixa det innan! smile

Wicki
0 inlägg

banansveng :

Wicki :

Jag ska på den utbildningen som körs av utopia. Åker från Malmö till BG den 24 november. Jag vet inte, jag hoppas kanske att boende löser sig där. Men samtidigt gött att fixa det innan! smile

Ja kolla också på den, besluta mig mig dock för ebs men båda e la förhoppningsvis bra smile drar du själv elle me nån? känner att de e lite knepigt att fixa boende hemifrån när man e ensam.. får hoppas att ja stöter på någon där nere som kan tänka sig stå ut me mig, haha smile Men som du säger, redigt gött att ha de fixat när man kommer ner.. hittar du något och behöver en extra pers så bara att höra av dig!

Dynafit-hasse
935 inlägg
Dynafit-hasse 935 inlägg 6 år sedan

Jag är riktigt stokad på att gå den utbildningen fast lite dåligt att hela utbildningen är på engelska och med en massa danskar med gröt i halsen så man knappt hör vad dom säger. Skulle varit mycket bättre med någon svenskkurs där dom talar svenska på utbildningen. Någon som har koll på om det finns en sådan barutbildning nere i alperna? smile

jibbsara
49 inlägg
nilshusse
78 inlägg
nilshusse 78 inlägg 6 år sedan

hejsan,

jag ligger i slutfasen på förhandlingar om ett till boende i bg, där kommer finnas plats till många.
håll er uppdaterade på nordic skibums: badg,

Mvh /anders

Wicki
0 inlägg

Danyb0i :

Jag är riktigt stokad på att gå den utbildningen fast lite dåligt att hela utbildningen är på engelska och med en massa danskar med gröt i halsen så man knappt hör vad dom säger. Skulle varit mycket bättre med någon svenskkurs där dom talar svenska på utbildningen. Någon som har koll på om det finns en sådan barutbildning nere i alperna? smile

men klart du ska haka! danska är ju.. hmm.. charmigt(??).. okej lurar inte ens mig själv, men man lär ju få sig ett gött skratt iaf tongue att den e på engelska e la inte allt för dåligt, ändå de språket man ska försöka överleva på.. elle du kanske e en jävel på tyska? smile

aclarae
0 inlägg
aclarae 0 inlägg 6 år sedan

jibbsara :

tjeenare, tänkte gå bartenderutbildning i November och sedan jobba som bartender där under säsongen, någon mer som är på?! orkar inte skriva världens presentation och varför blablabla utan nu kör vi bartenders, skidor och fest en säsong? big_smile
Läs mer hääääär: http://www.bartenderskolan.com/stader/Bad%20Gastein
Eller PM:a mig big_smile

Jag är på!! Jag ska åka med EBS den 3:e november från Köpenhamn, är det samma utbildning som du ska gå?

PatriciaT
0 inlägg
PatriciaT 0 inlägg 6 år sedan

treevligt! då ses vi smile

jibbsara
49 inlägg

jag bokar nmog imöra iaf big_smile

jonatanandersson
12 inlägg
jonatanandersson 12 inlägg 6 år sedan

Tjena, vi är två killar som hade tänkt gå utopias bartenderkurs, kul att se att det är så många som ska dit, även på andra kursen. vi är också ute efter boende/jobb efter kursen så att vi tar gärna emot förslag om att dela boende smile

DyKarN
5 inlägg
DyKarN 5 inlägg 6 år sedan

TJA alla taggade säsongare! smile
har varit stensäker på att gå denna kurs: (http://www.bartenderskolan.com/stader/Bad%20Gastein), tills jag såg denna tråden. vilken av utbildningarna är bäst av EBS och Utopia?!? big_smile
som det ser ut nu så åker jag ensam, är öppen för förslag om boende osvosv.
ska du ner så kan du adda mig på facebook om du vill: (http://www.facebook.com/marcus.d.magnusson) så kan vi snacka om all möjlig skit smile speciellt om du är intresserade av att dela boende!
fan va gött o se att så många svenskar ska ner!

Chillmeister
0 inlägg
Chillmeister 0 inlägg 6 år sedan

Tjenare ,Jag bokade Ebs idag är sjuk pepp på en sässong BG,Mest på och få shredda då!! får hoppas allt löser sej med jobb/boende ,lär man ju fixa på plats sen,men nu har ni iaf en Finne bland alla danskar big_smile

Dubbelw
0 inlägg
Dubbelw 0 inlägg 6 år sedan

Tja folks! Verkar bli en go uppslutning smile EBSare vi syns i Köpenhamn och er andra lär ja väl träffa i BG på ena eller andra sidan bardisken. Ha de gött tills dess!

Fridahoglid
0 inlägg
Fridahoglid 0 inlägg 6 år sedan

Hej!

Jag är också sugen på att g en bartenerskola men vet inte vilken som är ...bäst?
Vilken är att rekommendera? EBS eller Utopia, ser att många åker med den EBS och det hade ju varit roligt att åka med lite svenskar kanske. Jag åker själv tyvärr, så känner absolut INGEN varken på någon barskola eller nere i BG.
Hur skall jag göraa??

AntoniaK
11 inlägg
AntoniaK 11 inlägg 6 år sedan

Tjena alla glada bartender aspiranter!! Jag tänkte bara lite allmänt uppdatera om hur jag upplevde det när jag var på säsong 11-12 i BG som bartender! Boende är ganska lätt fixat, många frågade om det? Om ni som daniel sa kollar i nordic skibums gruppen för bad gastein på facebook kan ni hitta boende där! Annar är alla andra bummare alltid sköna och i värsta fall kan man bo på någons soffa (som vi fick göra när vi blev utsparkade ur vår lägenhet hehe...)

Jobb som bartender dock är det ingen dunder tillgång på, Silverbullet och Gatz anställer innan dessa bartenderkurser är klara, vet flertalet bartenders från förra säsongen som ska tillbaka. Sen kanske 2-3 jobb dyker upp under säsongen men det är inte fler än så enligt mina erfarenheter. Själv jobbade jag på Haeggbloms (BÄSTA BAREN I BG) Men där fanns ett enda bartenderjobb ledigt som jag knep! big_smile Sen vet jag att Wührers anställde någon/några från bartendetkursen, men INTE många. Flera som ville ha bartenderjobb fick åka hem för att de inte fick jobb.

Jag menar ju inte att skrämma någon, det är verkligen det bästa jag har gjort, men det kommer inte finnas SÅ många bartenderjobb som ni är som kommer gå kursen smile Så förbered er på att söka andra jobb och gör bra ifrån er!

Lycka till så ses vi i vinter när jag kommer och hälsar på mina gamla hemtrakter! Hälsa pudret big_smile

Logga in för att skriva i forumet
Bli medlem Logga in Logga in med Facebook