Alperna (Mayrhofen)

Tr1umf
0 inlägg
Tr1umf 0 inlägg 6 år sedan | Senast ändrad Tr1umf (6 år sedan)

Hej, jag är en kille på 25 vintrar i december. jag hade tänkt höra mig för om någon / några här hade tänkt bege sig till Österike (Mayrhofen) under december eller januari månad, boende och sällskap ligger i intresset då jag inte har någon i min egna kompiskrets som är så värst intresserad av alpint. Att tillägga är att jag har bara åkt bräda inom sveriges gränser, så detta är första gången jag ger mig in på det här men det verkar funka för många andra här. Har jag inte varigt tillräckligt tydlig eller missat något fråga mig smile

Lite info om mig:
Kille
Ålder: 25 i december
Röker / snusar: inget av det
Dricker: i sällskap
Åker: snowboard

Svar

Loanli
0 inlägg
Loanli 0 inlägg 6 år sedan

Hej! Hur gåre för dig me planer inför alperna? Jag är en tjej på 22år som helst åker bräda men skidor är grymt de med! Jag vill neråt i januari på obestämd tid, har kontakt med en tjej som också vill ner då.. Vi letar boende och är sugna på bl.a. Mayrhofen, då hon har vart där o tipsar om det.

Ha de gött!
/Lovisa

Sleighride
10 inlägg
Sleighride 10 inlägg 6 år sedan

Jag är också sugen på mayrhofen! skulle kunna åka ner i dec/jan med bil. Gå ihop ett gäng och dela boende kanske skulle vara något?

sosjo
19 inlägg
sosjo 19 inlägg 6 år sedan

Jag är på!

wease
14 inlägg
wease 14 inlägg 6 år sedan

Jag och Sofia funderar på att ta bilen ner till Mayrhofen. Troligen slutet av dec/början av januari till typ mars.. (Beror ju på när och hur länge snön är go.) Så intresse för boende finns från vår sida också!! Plus nån extra plats i bilen för person som kan tänka sig dela lite på körningen. Blir roligast så!

sosjo
19 inlägg

Jag kan inte åka förrän början av januari men om det passar är jag definitivt intresserad av gemensam biltur! Och hojtar om det skulle dyka upp nånting lämpligt på boendefronten smile

Loanli
0 inlägg
Loanli 0 inlägg 6 år sedan

Ja roadtrip!! Jag är på!! smile

Reasmus
25 inlägg
Reasmus 25 inlägg 6 år sedan

Hej

Blev också inne på Mayrhofen nu. Hade planer först på Serre Chevalier men det verkar svårt med säsongsboende där i år. Så en roadtrip låter fint! 24 och ett halvt är jag och bor några mil norr om Gbg. Tänkte ta egen bil ner så plats finns det i alla fall. Har ledigt från första dec till sista april så allt däremellan passar bra. Vill ju helst vara nere ett tag. Delar också gärna boende om det skulle vara så.

Ha det gött
/Rasmus

sosjo
19 inlägg

Gött att höra Reasmus! smile

carolinet
65 inlägg
carolinet 65 inlägg 6 år sedan

Aloha!

Kul att se att fler är sugna på mayrhofen big_smile Jag och 4 andra drar ner nu i vinter, de andra 4 drar ner i december men jag drar inte ner förrän i början på januari. Så wease, är lätt intresserad av en bilplats om det finns en sådan, beroende på när ni drar ;D Har inga problem med att köra!

Tyvärr kan jag inte hjälpa med boende då vårt är fullt! Men håller tummarna för att ni får ihop något snart big_smile

carolinet
65 inlägg

Ni kan även posta i den här tråden smile :

https://www.freeride.se/forum/thread.php?t=86794

majkieee
57 inlägg
majkieee 57 inlägg 6 år sedan

Jag är också förbannat sugen på att åka lite bräda i vinter, så har ni en plats över i en säng eller om jag får en egen så blir jag glad.
Har inga större krav på boende så jag är öppen för allt. Hör av er om ni är någon/några som vill dela, hjälper gärna till att söka om jag bara kan få en spark i röven i rätt riktning så jag vet vart jag ska börja.

Reasmus
25 inlägg
Reasmus 25 inlägg 6 år sedan

Någon som vill åka med i bilen ner någon gång under december och leta boende? Kanske fixa några dagar på hotell här hemifrån så man inte kommer ner helt i ovisshet smile

mougrif
15 inlägg
mougrif 15 inlägg 6 år sedan

Reasmus :

Någon som vill åka med i bilen ner någon gång under december och leta boende? Kanske fixa några dagar på hotell här hemifrån så man inte kommer ner helt i ovisshet smile

Skickat PM smile

Joole
32 inlägg
Joole 32 inlägg 6 år sedan

Vi är nog 2 roliga filurer som rullar ner vi med! försöker dock hitta boende men verkar bara som man kan göra det på plats! hmm

så får väl åka ner i Dec någon gång å börja leta!
tänkte ta egen bil men om så många ska bila ner låter det skoj med roadtrip big_smile

macxz
8 inlägg
macxz 8 inlägg 6 år sedan

Tja! Planerar också för säsong i Mayr! Stoked! Har mailat och pratat med en man som hyr ut, dock handlade detta troligtvis bara om ett boende för 2pers och jag har redan boendesällskap (Skriver här om det skulle finnas mer plats när jag fått besked). Har inte löst resan ner ännu och är intresserad av att försöka styra något gemensamt med bil. Skulle vara riktigt kul att bila ner ett gäng! Kanske inte billigare men det är ju ett himla smooth sätt att få med sig allt man äger och har.

wease
14 inlägg

Vet att till st anton kan man maila för att få lista på vilka boenden som finns i byn.

Någon som vet ifall detta är möjligt även till Mayrhofen? Isåfall länka gärna! thaaanks!

mougrif
15 inlägg
mougrif 15 inlägg 6 år sedan

wease :

Vet att till st anton kan man maila för att få lista på vilka boenden som finns i byn.

Någon som vet ifall detta är möjligt även till Mayrhofen? Isåfall länka gärna! thaaanks!

Tyvärr är det inte möjligt. Mailade turistinformationen och dom sa att man fick vända sig till ställena och fråga själv eller vad man säger.

PerOchJens
0 inlägg
PerOchJens 0 inlägg 6 år sedan

mougrif :

wease :

Tyvärr är det inte möjligt. Mailade turistinformationen och dom sa att man fick vända sig till ställena och fråga själv eller vad man säger.

http://www.skigebiete-test.de/unterkuenfte/tirol sök på mayrhofen

wease
14 inlägg

Danke schööön för hjälpen guys!!

jibbsara
49 inlägg
jibbsara 49 inlägg 6 år sedan

Jag är sjukt på!! Ngn som har hittat boende?? smile

carolinet
65 inlägg

Är det någon här som tänkt åka ner till Maryhofen i början av januari som är sugen på lite resesällskap?

wease
14 inlägg

Jag tänker nog dra ner i mellandagarna och skulle gärna ha lite bilsällskap! smile

kaian
66 inlägg
kaian 66 inlägg 6 år sedan

Tr1umf :

Hej, jag är en kille på 25 vintrar i december. jag hade tänkt höra mig för om någon / några här hade tänkt bege sig till Österike (Mayrhofen) under december eller januari månad, boende och sällskap ligger i intresset då jag inte har någon i min egna kompiskrets som är så värst intresserad av alpint. Att tillägga är att jag har bara åkt bräda inom sveriges gränser, så detta är första gången jag ger mig in på det här men det verkar funka för många andra här. Har jag inte varigt tillräckligt tydlig eller missat något fråga mig smile

Lite info om mig:
Kille
Ålder: 25 i december
Röker / snusar: inget av det
Dricker: i sällskap
Åker: snowboard

Tjäna. Jag är intresserad över eran lilla resa. Även jag har enbart åkt inom Sveriges gränser, men jag vill nu vidga mina vyer och ta mig ut i Europa för att pumpa puder. Har du fortfarande intresset för detta? Det optimala vore i Januari någon gång, vartsomhelst inom Alperna.
Det gäller också alla ni andra som har skrivit i denna tråd!

carolinet
65 inlägg

wease :

Jag tänker nog dra ner i mellandagarna och skulle gärna ha lite bilsällskap! smile

Grymt! Jag hade gärna gjort bilsällskap men kan tyvärr inte åka förrän i början på januari sad

Logga in för att skriva i forumet
Bli medlem Logga in Logga in med Facebook