Tankar kring ditt "quiver" inför 12/13 (Once again)

MagnusO
0 inlägg
MagnusO 0 inlägg 6 år sedan

Majoriteten av fötter kommer ha samma problem som pnyberg och jocke i mercuryn. Men det är bara att värma och forma linern så är problemet löst

PNyberg
4251 inlägg
PNyberg 4251 inlägg 6 år sedan

kmio :

Majoriteten av fötter kommer ha samma problem som pnyberg och jocke i mercuryn. Men det är bara att värma och forma linern så är problemet löst

Har värmt mina innerskor, men problemet kvarstår på ena foten. Jag tycker att innerskon är lite klumpigt sydd just där jag får ont. Det är helt klart en "skarp" kant som de lätt hade skippa. Samt att tungan på innerskon kunde vart lite jämnare där nede, för just nu är det som en ribba som går längs med och då trycker på min fot.... hmm

Generiskt citat som alla gillar! Citera
BR
7 inlägg
BR 7 inlägg 6 år sedan

Pist/everyday skida/Offpist
Jag kommer köra vidare på mina Rhino Chaser 188 som det sitter en Marker schizo Jester på. Den var från början tänkt att gå som en offpist charger där den för övrigt fungerar utmärkt. Den går även bra att ligga och karva med i pisten eller när det blir hårt så den får täcka upp det området också.

Puder/slackcountry/skog
Till i år tänkte jag kompletera med en annan typ av skida som är mindre "greppig" än Rhinon och har bättre flyt. På denna tänkte jag sätta en Duke för kortare turer. Har just nu snöat in mig på 196 cm Renegade, håller på och kämpa mig igenom TGR's gigantiska tråd för att se om detta kan vara rätt skida för mig.

PNyberg
4251 inlägg
PNyberg 4251 inlägg 6 år sedan

PNyberg :

kmio :

Har värmt mina innerskor, men problemet kvarstår på ena foten. Jag tycker att innerskon är lite klumpigt sydd just där jag får ont. Det är helt klart en "skarp" kant som de lätt hade skippa. Samt att tungan på innerskon kunde vart lite jämnare där nede, för just nu är det som en ribba som går längs med och då trycker på min fot.... hmm

Har nu kollat igenom 10 andra innerskor från Mercury/Vulcan/One och ingen hade samma dåligt sydda tunga som min högersko. Jag ringde till 7 blåner, reklamation på G.

Generiskt citat som alla gillar! Citera
MagnusO
0 inlägg
MagnusO 0 inlägg 6 år sedan

Aha, trist men skönt att få reda på sånt redan nu. Hoppas det ordnar sig för det är en gryyymmm pjäxa och tillsammans med den bindningen+skidan kommer du ha förutsättningar för en enorm vinter.

Logga in för att skriva i forumet
Bli medlem Logga in Logga in med Facebook