Sälen Säsong 12/13

emelieeklof
0 inlägg
emelieeklof 0 inlägg 6 år sedan

Jag ska vara på plats till mån den 26 nov. Helst några dagar innan. Kanske runt den 20-23..

Finns det någon vänlig själ där ute som har en plats över som ska upp samtidigt?
Jag bor i Norrköping, men kan ju alltid mötas upp någonstans.

Av erfarenhet från tidigare säsong i Hemsedal så va det inte alls kul med krångliga bussar och tåg, glömde till på
köpet väska på vägen.
Vore najs med sällskap och få en kul start på säsongen! big_smile

Hör av eeerr!

Jockenissen
0 inlägg
Jockenissen 0 inlägg 6 år sedan

Tjääna alla taggade snowbumps!
Jag börjar bli jävligt desperat efter boende uppe i sälen nu.
Skall upp med 3 vänner med dem får iaf boende via skistars. Så jag tänkte höra om någon vet något sätt att hitta boende på lätt för kommande säsong antingen för bara en person alternativt det bästa/roligaste vore väll om man kunde hitta en stuga för minst 4 då!

Hör gärna av er om ni har något tips på hur man löser boende, blocket / hyrastuga och liknande hemsidor besöks frekvent i letande efter någonting vettigt!

MVH Joakim, första säsongare till sälen

tovajacobsson
0 inlägg
tovajacobsson 0 inlägg 6 år sedan

Heej:) Äre några som åker upp från göteborgsområdet? Hur tar ni er upp isf? Jag åker väl upp första helgen i dec typ, sällskapa maybe? smile

BoNZaI
36 inlägg
BoNZaI 36 inlägg 6 år sedan

Jag kör bil upp från Gbg troligtvis sista helgen i november.

Snowboarding aint a hobby.. Its a lifestyle! Citera
tovajacobsson
0 inlägg
tovajacobsson 0 inlägg 6 år sedan

vilka datum? jag har också bil nämligen, vi kan ju köra följe annars ;D

BoNZaI
36 inlägg

Inte bestämt mig än.
Skall vara uppe 3.e dec.
Så kanske helgen innan det.
Haha köra i klungor är inte riktigt min grej, men kanske det

kaian
66 inlägg
kaian 66 inlägg 6 år sedan

Vad tjänar man egentligen på ett säsonsjobb på ett utav skistars skidanläggningar? Jag sökte för denna säsong, men fick tyvärr ingen plats.. Får försöka igen nästa år!

magnusericsson
1237 inlägg
magnusericsson 1237 inlägg 6 år sedan

kaian :

Vad tjänar man egentligen på ett säsonsjobb på ett utav skistars skidanläggningar? Jag sökte för denna säsong, men fick tyvärr ingen plats.. Får försöka igen nästa år!

Du åker inte upp för att spara pengar. Du åker dit för att supa upp dem och ha fruktansvärt roligt!

burääääääääh Citera
Rezzmus
66 inlägg
Rezzmus 66 inlägg 6 år sedan

magnusericsson :

Du åker inte upp för att spara pengar. Du åker dit för att supa upp dem och ha fruktansvärt roligt!

Fast ALLA åker ju inte dit för att supa upp sina pengar! big_smile Men ha kul.. självklart, svårt att inte ha kul i Sälen!!!

www.vimeo.com/rasmusmedia Citera
BoNZaI
36 inlägg

Sann historia. Lär spendera bra mycket mer tid i backarna än på Harrys och högis.. Och självklart på vägarna. Bilkörning i Dalarna på vintern spöar det mesta! wink

BoNZaI
36 inlägg
BoNZaI 36 inlägg 6 år sedan | Senast ändrad BoNZaI (6 år sedan)

Förresten. Ni som skall jobba för skistar. Har ni gjort era webkurser i värdskap?
Körde klart min och kom till sista sidan, därifrån kan jag inte trycka mig varken vidare eller tillbaka :S
Så kan inte slutföra kursen...

Edit, löste sig nu, godkänd osv. woop!

Jockenissen
0 inlägg
Jockenissen 0 inlägg 6 år sedan

Tjääna!
Tänkte bara lägga in ett litet ord här om att jag och några vänner skall upp och arbeta i sälen över säsongen nu 2012/2013 och tänkte bara höra om det var några fler som skulle upp som ville ses i backen på en jävel.
Söker även en extra person till stuga vi har som ligger 10 min gång avstånd från tandådalens liftarna.
Vi har en fristående stuga som har en säng över och skulle gärna se nån skön person till hoppa in där!
PM:a vid intresse

johanfrbrg
0 inlägg
johanfrbrg 0 inlägg 6 år sedan

Tja!! Någon som kan berätta lite för-& nackdelar med att bo i Skistar-boenden (personalboenden)?
Vi ses i vinter people!

magnusericsson
1237 inlägg
magnusericsson 1237 inlägg 6 år sedan

johanfrbrg :

Tja!! Någon som kan berätta lite för-& nackdelar med att bo i Skistar-boenden (personalboenden)?
Vi ses i vinter people!

De är som vilken stuga som helst. Åtminstone den jag bodde i, sen finns ju även kollektivboende, så som BPA och bunkern.. En stor fördel som jag älskade var att kostnaden för boendet drogs direkt från lönen, vilket innebar att du aldrig såg de pengarna och saknade aldrig de.

burääääääääh Citera
emis
2 inlägg
emis 2 inlägg 6 år sedan

Hejsan
Någon som vill jobba med events och kommer att befinna sig i Sälen under vintern?
Jag jobbar på PS Communication och söker nu en person till som kan vara stand in om ordinarie personal blir sjuk samt vid extra events. Du kommer jobba i backen där ni har er svantplats är och du kommer att få ha sjukt snygga lila kläder på dig!!
Det krävs att du finns tillgänglig måndagar och fredagar hela säsongen för att du ska kunna ta på dig detta uppdrag.
Du kommer att få "lön" för att vara stand in!!
Skicka omgående ditt cv till mig på emelie.jacobsson@ps-communication.se

Kinkan
1591 inlägg
Kinkan 1591 inlägg 6 år sedan

emis :

Hejsan
Någon som vill jobba med events och kommer att befinna sig i Sälen under vintern?
Jag jobbar på PS Communication och söker nu en person till som kan vara stand in om ordinarie personal blir sjuk samt vid extra events. Du kommer jobba i backen där ni har er svantplats är och du kommer att få ha sjukt snygga lila kläder på dig!!
Det krävs att du finns tillgänglig måndagar och fredagar hela säsongen för att du ska kunna ta på dig detta uppdrag.
Du kommer att få "lön" för att vara stand in!!
Skicka omgående ditt cv till mig på emelie.jacobsson@ps-communication.se

du fick mig vid "sjukt snygga lila kläder!!" skickar en ansökan på en gång

MiaAndersson
0 inlägg
MiaAndersson 0 inlägg 6 år sedan

Hej!smile Blir skidlärare i Lindvallen i vinter för min del!smile Är det någon som ska upp dit den 14 december på introduktionsmötet? Tänkte om man skulle samåka i bil? Jag åker från Jönköping smile

Logga in för att skriva i forumet
Bli medlem Logga in Logga in med Facebook