Experts konkurs, kamera och objektiv kap?

Perkal
879 inlägg
Perkal 879 inlägg 6 år sedan

Som alla säkert vet så har Expert gått i konkurs. Och rean ska vara riktigt fin! Tänker mig då borde det inte finnas riktigt fina priser på kamera hus och objektiv? Om dom nu säljer sånt, brukar föredra andra företag framför Expert. Vilken butik i stockholms området har störst kamera utbud(om dom nu har något)?

Tänkte kita upp mig en hel del om priserna är fina! Gör det ni med, untz untz:cool:

Det som inte dödar det härdar. Citera

Svar

kalle188
284 inlägg
kalle188 284 inlägg 6 år sedan

kolla expressen, artikel om var och hur deras rea kommer att vara.

http://www.expressen.se/nyheter/da-borj … rsaljning/

Mr. pierre Citera
Perkal
879 inlägg

25% vad är det för jävla snack. Fan billigare att beställa från nätet utan någon rabatt då. Bojkotta skiten och låt dom sälja det till grossistpriser istället.

somebody
958 inlägg
somebody 958 inlägg 6 år sedan

50-70% hade varit mer okej, dom inser väl dock att den här utförsäljningen går åt helvete också eftersom att Mediamarkt har lovat att matcha experts reapris oavsett hur lågt det än blir + en rabatt på 250kr om man har ett presentkort från expert! Elgiganten går ut med 50 månaders räntefri avbetalning, sänkta priser och blablabla.

Timbe
284 inlägg
Timbe 284 inlägg 6 år sedan

Sjukaste konkurrensen tongue

Perkal
879 inlägg

somebody :

50-70% hade varit mer okej, dom inser väl dock att den här utförsäljningen går åt helvete också eftersom att Mediamarkt har lovat att matcha experts reapris oavsett hur lågt det än blir + en rabatt på 250kr om man har ett presentkort från expert! Elgiganten går ut med 50 månaders räntefri avbetalning, sänkta priser och blablabla.

Hittar ej vart dom lovat att ha prisgaranti? Står bara om att dom gärna hjälper experts kunder(sköna dom är$$$$).

somebody
958 inlägg
somebody 958 inlägg 6 år sedan

"På Mediamarkt kan man till exempel få varor till samma pris - hur lågt Expert än går under sin sista rea.
–?Vi prismatchar alla utförsäljningar som sker i butik, även konkursutförsäljningar, säger Anna Sjödin, kommunikationschef på Mediamarkt."

"Elgiganten har också precis inlett en ny kampanj i samband med att företaget firar 50 år på den nordiska marknaden.
–?Vi har sådana aggressiva prisnivåer som vi aldrig har haft under hösten. Tillsammans med våra leverantörer pressar vi priserna ännu mer. Och vi erbjuder bland annat 50 månaders räntefri avbetalning, säger Niclas Eriksson"

"Mediamarkt gick tidigt på onsdagen ut med ett pressmeddelande där de lovade att alla som har ett presentkort på Expert får 250 kronors rabatt samtidigt som de skulle hjälpa till med garantiärenden.
Även Siba uppger att de gärna hjälper gamla Expertkunder med garanti- och servicefrågor.
–?Vi har internt också gått ut till våra medarbetare att vi välkomnar alla Experts kunder och att dessa skall bemötas med samma ödmjukhet och respekt som vi visar våra egna kunder, säger Nora Ay."

Allt taget från expressen.

linder
3475 inlägg
linder 3475 inlägg 6 år sedan

Mediamarkt anställda fick ju tårta när onoff gick i konkurs så skulle tro det va samma i tisdags men har inte hört nått ifrån polarn smile

FBacklund
478 inlägg
FBacklund 478 inlägg 6 år sedan

linder :

Mediamarkt anställda fick ju tårta när onoff gick i konkurs så skulle tro det va samma i tisdags men har inte hört nått ifrån polarn smile

hahaha smile

Aa fast nä... Citera
FF
2068 inlägg
FF 2068 inlägg 6 år sedan

linder :

lol

Ont: 25%, vilket skämt till konkursutförsäljning. Vad ligger deras marginaler på ca? 40-50%? Eller är det inte så stora marginaler på elektronik?

Nojlas
3047 inlägg
Nojlas 3047 inlägg 6 år sedan

FF :

linder :

lol

Ont: 25%, vilket skämt till konkursutförsäljning. Vad ligger deras marginaler på ca? 40-50%? Eller är det inte så stora marginaler på elektronik?

En hyffsad gissning: 20% - 0% på "stora" varor. (Ja, vissa varor säljs till och med med förlust har jag hört)
Tillbehören är det som vanligt bra marginaler på, sisådär 50-100%.

25% sänkning låter rätt rimligt, det skapar säkert köpincitament för många kunder. Man vill ju inte sälja för billigt. När hyllorna börjar bli halvtomma ökar man säkert rean för att tömma butikerna.
Att andra butiker hakar på rean är intressant! Har man tänkt göra några elektronikinköp inom den närmaste tiden ska man nog passa på nu big_smile

www.dpsskis.com Citera
Utter
3104 inlägg
Utter 3104 inlägg 6 år sedan

Som Nojlas säger, det är ingen slump att kedjorna går under. Finns nog ingen annan marknad i Sverige som är så prispressad.

felix
3317 inlägg
felix 3317 inlägg 6 år sedan

FF :

linder :

lol

Haha vilken sten har du sovit under? lol

psyket söndras som tetris. livsfarligt! Citera
Perkal
879 inlägg

"Följande rabatter:

Filmer & Spel: 50%
Småel: 30%
Vitvaror: 25%
Alla produkter inom Foto: 25%
Ljud & Bild: 25%
Alla produkter inom Data: 15%"

Saxat från flashback, källan är inte hundra men verkar ha lite koll. Alltså ingen vidare rea på något förutom spel, där känns det som man kan göra lite fina inköp. Annars vette fan. Kommer besöka någon butik under dagen och morgon dagen. 40% på L serie objektiv, det kan jag ju alltid drömma om

A-Pow
128 inlägg
A-Pow 128 inlägg 6 år sedan

ska nog ha is i magen och vänta å se ifall dom sänker ännu mer. för som det ser ut nu så kan man ju hitta billigare via internet

Perkal
879 inlägg

A-Pow :

ska nog ha is i magen och vänta å se ifall dom sänker ännu mer. för som det ser ut nu så kan man ju hitta billigare via internet

Samma tanke här. Vänta ut, kanske hitta någon fast glugg eller batteri grepp eller dylikt.

assr
462 inlägg
assr 462 inlägg 6 år sedan

Perkal :

"Följande rabatter:

Saxat från flashback, källan är inte hundra men verkar ha lite koll. Alltså ingen vidare rea på något förutom spel, där känns det som man kan göra lite fina inköp. Annars vette fan. Kommer besöka någon butik under dagen och morgon dagen. 40% på L serie objektiv, det kan jag ju alltid drömma om

det är en sak att sätta ned priser från ett fingerat ordinariepris, vilket görs jätteofta i detaljhandeln, det är en helt annan sak att faktiskt, för att ta ditt exempel, rea ett L-objektiv med 40% på lägsta-pris via prisjakt.se eller liknande.

mitt tips är att kolla runt på olika hemsidor vad saker går för innan ni köper något på expert, oavsett hur mycket "rea%" det står på prislappen - annars riskerar ni att göra dåliga affärer.

Hans Citera
Perkal
879 inlägg
Perkal 879 inlägg 6 år sedan | Senast ändrad Perkal (6 år sedan)

assr :

Perkal :

"Följande rabatter:

det är en sak att sätta ned priser från ett fingerat ordinariepris, vilket görs jätteofta i detaljhandeln, det är en helt annan sak att faktiskt, för att ta ditt exempel, rea ett L-objektiv med 40% på lägsta-pris via prisjakt.se eller liknande.

mitt tips är att kolla runt på olika hemsidor vad saker går för innan ni köper något på expert, oavsett hur mycket "rea%" det står på prislappen - annars riskerar ni att göra dåliga affärer.

Klart man gör det. Om du scrollar ner lite har jag redan skrivit att för 25% så bojkottar jag hellre. Tänker dock ändå kika förbi, kan hända att man har tur med priserna. Och lite koll på markanaden har man:)

Perkal
879 inlägg

Verkar som personalen lagt undan alla fina prylar, evt har Expert sålt vidare sakerna till andra elektronikkedjor.
Kanske inte helt oväntat, men ändå så man hoppats på något kap. Tur att man inte är en sån som sklokar jobbet iallafall:)

EVesterlund
5 inlägg
EVesterlund 5 inlägg 6 år sedan

Jag köpte en massa kameraprylar på expert, men killen i kassan råkade slå in fel så jag fick allt till 50% istället! big_smile

Wehåååå! Citera
FF
2068 inlägg
FF 2068 inlägg 6 år sedan | Senast ändrad FF (6 år sedan)

felix :

FF :

linder :

lol

Haha vilken sten har du sovit under? lol

Hehe du har rätt, jag kände att jag nog var rätt fel ute och cykla där när jag skrev det...

Men dock drog vi ändå rätt slutsats i att 25% rea på experts förmodligen höga "ordinarie" priser är väldigt ovärt att stå och köa för.

EVesterlund :

Jag köpte en massa kameraprylar på expert, men killen i kassan råkade slå in fel så jag fick allt till 50% istället! big_smile

Score! Grattis! smile

Logga in för att skriva i forumet
Bli medlem Logga in Logga in med Facebook