Quiver killers, och erfarenheter av?

Ace_DG
890 inlägg
Ace_DG 3 veckor sedan

Hej,
Jag beställde killers från den Norska representanten för QK. Dom ville först inte leverera, men kom på att det är så små lätta grejor att dom kunde skicka via ett (rekommenderat tror jag) brev. Funkade! Kostnadsmässigt ung. lika(?) dyrt som från US.

Sant - pillrigt montage, men det blev bra! (...i ett par 2011 Völkl Kuro f ö)
/ace DG

...mach 2 ...2.1 sorry Scotty Citera
Pillard
2282 inlägg
Pillard 3 veckor sedan

Ace_DG skrev:

Hej,
Jag beställde killers från den Norska representanten för QK. Dom ville först inte leverera, men kom på att det är så små lätta grejor att dom kunde skicka via ett (rekommenderat tror jag) brev. Funkade! Kostnadsmässigt ung. lika(?) dyrt som från US.

/ace DG

Kruxet med Norge är ju tull och moms. När man gör mindre försändelser så här så blir ju Postens avgifter för att hantera detta så pass mkt per styck. Var det pilligt just att få dit QK också? Själv använde jag en stållinjal från Classe för att få i BF. Det funkade faktiskt väldigt väldigt bra.

havreboll
845 inlägg
havreboll 3 veckor sedan | Senast ändrad havreboll (3 veckor sedan)

Pillard skrev:

Ace_DG skrev:

Hej,

/ace DG

Kruxet med Norge är ju tull och moms. När man gör mindre försändelser så här så blir ju Postens avgifter för att hantera detta så pass mkt per styck. Var det pilligt just att få dit QK också? Själv använde jag en stållinjal från Classe för att få i BF. Det funkade faktiskt väldigt väldigt bra.

QK är pilligare att få dit kan jag tänka mig (har inte testat BF) just för att man måste köra med motspända muttrar på en bult. Det känns mycket lättare att bara sätta i mejsel i spåret och sedan skruva tills man tycker att den sitter plant med skidan.

Dessutom är det ett helvete att få ur QK (därför jag behöver beställa för har två uppsättningar som sitter extremt fast i ett par gamla skidor).

herrgard
285 inlägg
herrgard 3 veckor sedan

Jag har funderat på om det går att såga ett snitt tvärs över QK så de också får mejselspår. Eller har man sönder gängan då?

Hasse_Lindborg
2786 inlägg
Hasse_Lindborg 2 veckor sedan

Har aldrig haft problem med montering av QK... vad har ni haft för problem?

herrgard
285 inlägg
herrgard 2 veckor sedan

Att inserten vill följa med upp igen när man gängar ur bulten.

Pillard
2282 inlägg
Pillard 2 veckor sedan

herrgard skrev:

Att inserten vill följa med upp igen när man gängar ur bulten.

Sen känns det helt omöjligt att inte få epoxi på den bulten så på insert 15 per gång borde det börja bli kladdigt?

herrgard
285 inlägg
herrgard 2 veckor sedan

Japp, och monterar du inserts för beast 16 är det 20 st som ska i cool

Det går ju att genomföra om man är noga med att torka av epoxy och har tålamod att fippla med de små muttrarna, men det vore helt klart bekvämare att bara ha ett spår för mejsel. Om inte tvärs över toppen, kanske längst nere i botten på inserten, ett krysspår eller vanligt rakspår.

Pillard
2282 inlägg
Pillard 2 veckor sedan

herrgard skrev:

Japp, och monterar du inserts för beast 16 är det 20 st som ska i cool

Det går ju att genomföra om man är noga med att torka av epoxy och har tålamod att fippla med de små muttrarna, men det vore helt klart bekvämare att bara ha ett spår för mejsel. Om inte tvärs över toppen, kanske längst nere i botten på inserten, ett krysspår eller vanligt rakspår.

Men när jag skruvade i så trycktes det upp epoxi i varje hål. Jag var rätt noga med att torka bort allt kring toppen på inserten men jag inser ju att om jag hade en skruv som skulle ur den också så skulle det hamna epoxi på den som efter 20 inserts blir kladdig och börjar "fastna" i de sista jag ska skruva ner.

Hasse_Lindborg
2786 inlägg
Hasse_Lindborg 2 veckor sedan

Alltså monterat 150 st QK och aldrig haft problem med att de gängar ur? I och för sig så använder jag denna: https://quiverkiller.com/collections/to … o-tool-kit

Men har som sagt aldrig haft problem. Men så är jag inte så snål iofs så jag köpte rätt saker från start... wink

herrgard
285 inlägg
herrgard 2 veckor sedan

Cool, sån visste jag inte att det fanns. Köpte nybörjarstarterpacket. Ser ut som en vettig grej det verktyget. Är det bara med en gummiring i slutet av gängorna?

Kan ju vara något att tillverka själv om man nu får för sig att montera fler inserts.

Hasse_Lindborg
2786 inlägg
Hasse_Lindborg 2 veckor sedan | Senast ändrad Hasse_Lindborg (2 veckor sedan)

japp en gummiring på den.

Här finns en bra sida: https://www.snowcountry.nl/catalogsearc … iverkiller om man vill köpa..

LawndartGustav
993 inlägg
LawndartGustav 2 veckor sedan

Glöm inte att de kan finnas fett på insertsen från fabriken så lägg de gärna i lite bensin och låt torka någon dag sen.
Mina har aldrig lossnat iaf. Bara kört binding freedoms  och ser inte anledning till QK istället men funktionen är densamma men olika sätt att skruva i dom.

Men är ju onekligen inte så svårt att få ur de från bindingfreedom. För mig ingår det att skruva i dom en gång så jag vet att det fungerar som det ska, sen skruva upp, i med epoxy och ner igen.

Live free and die ...ing Citera

Logga in för att skriva i forumet
Bli medlem Logga in Logga in med Facebook