Tips för ny snowboard

V1rrepinne
10 inlägg
V1rrepinne 10 inlägg 6 år sedan

Hejsan alla!

Skulle behöva lite hjälp och tips med att välja rätt bräda. Har kört bräda i många år och skulle väll klassa mig själv som en erfaren åkare då jag spenderar mestadels av tiden utanför pisten. Har inte direkt varit någon material-lirare men nu har jag bestämt mig för att köpa en ordentlig bräda som är "skräddarsydd" för min åkstil.

Mina mått:

Längd: 193 cm
Vikt: 85 kg

Åkstil:

Gillar att köra puder och mycket allmountain. Kör väldigt sällan i pist ( bara när jag måste)tongue Skulle vara väldigt tacksam för lite hjälp med vad jag ska köpa för bräda. Är ganska så sugen på en Burton EST av något slag eller kanske en Lib Tech, men de stiger ganska snabbt upp i pris.

Tack på förhand!

Hälsningar Viktor

Svar

KungMartin
439 inlägg
KungMartin 439 inlägg 6 år sedan

skulle säga libtech birdman eller attack banana. och vissa tycker även skate banana funkar bra i puder.

Thomsson
340 inlägg
Thomsson 340 inlägg 6 år sedan

Skatebanana = Nej för allmountain och puder. Det är ju mer jib/park bräda. Men ja, den funkar i puder.

Skunk ape, darkseries kanske? Birdman låter väl bra också.

V1rrepinne
10 inlägg
V1rrepinne 10 inlägg 6 år sedan | Senast ändrad V1rrepinne (6 år sedan)

Nice tack!!! Skunk ape verkar intressant! svårt att hitta så långa brädor....hur lång tycker ni att jag ska ha? har kört på 159 cm i några år...alldelles för kort för mina 193 cm

JAndersB
293 inlägg
JAndersB 293 inlägg 6 år sedan

Du behöver en bräda på minst 167-168 cm, gärna directional/tapered och med ordentlig nos. Kan inte låta bli att peka på ett perfekt exempel:
http://www.blocket.se/goteborg?q=Rossig … &l=0&md=th

En annan guldbräda är Salomons Sick Stick som finns i långa längder - klarar puder och är mycket lekfull
/Anders

KungMartin
439 inlägg
KungMartin 439 inlägg 6 år sedan

Thomsson :

Skatebanana = Nej för allmountain och puder. Det är ju mer jib/park bräda. Men ja, den funkar i puder.

Skunk ape, darkseries kanske? Birdman låter väl bra också.

många säger att den funkar utmärkt i puder.

Superpark
1356 inlägg
Superpark 1356 inlägg 6 år sedan

Kolla in Smokin Pinner! Smokin Pinner kan du läsa om här har gått och suktat efter den länge nu, med syfta att ha dom där dagarna man enbart vill vara utanför pisten.

Smokin Superpark Union Team Force Citera
RrrR
44 inlägg
RrrR 44 inlägg 6 år sedan

http://www.jonessnowboards.com/index.ph … w/flagship

Varför inte the flagship?

Logga in för att skriva i forumet
Bli medlem Logga in Logga in med Facebook