Full Tilt!

Nickekungen
0 inlägg
Nickekungen 0 inlägg 6 år sedan

Någon som äger ett par full tilt, som skulle kunna säga hur stora pjäxor man skall beställa om man har storlek 42-42,5 på vanliga skor?
Man är ju alltid så osäker då man skall beställa från internet big_smile

tacksam för svar! smile

Svar

linder
3475 inlägg
linder 3475 inlägg 6 år sedan | Senast ändrad linder (6 år sedan)

This will be intresting .

Men jag tippar på 26.5 - 27.5 ... Mer exakt kommer INGEN här kunna svara utan du måste prova dom själv.

Likadant har du inte skrivit något om längd eller bredd på dina fötter eller vilken modell du har kikat på och varför.

edit: iofs ligger ju tråden under Mode så antar att du ändå bara ska köpa dom snyggaste wink

Nickekungen
0 inlägg

linder :

This will be intresting .

Men jag tippar på 26.5 - 27.5 ... Mer exakt kommer INGEN här kunna svara utan du måste prova dom själv.

Likadant har du inte skrivit något om längd eller bredd på dina fötter eller vilken modell du har kikat på och varför.

edit: iofs ligger ju tråden under Mode så antar att du ändå bara ska köpa dom snyggaste wink

Okej de har du ju rätt i cool ! Det skulle vara bra att testa som du säger men det finns ingen butik som har det märket här i Vasa (Finland) så de blir lite svårt neutral
Min längd på foten är ca. 26 å bredd 10
Modell är väll Level1, kollat runt på många sidor men kommit fram till att full tilt skulle vara roligt att testa med deras flex å andra finesser.
Nu just äger jag Dalbello voodoo storlek på de är 28-28,5 skulle jag tro big_smile

Men tack ändå!

linder
3475 inlägg

Oj då har du duktigt förstora pjäxor nu och lite förstora skor alltså big_smile

Pjäxmodeller är i CM

Mina fötter är v:26.0 h:26.5 och runt 10 breda och kör på Lakai 41:or samt Fulltilt Hot Dogger i 26.5 big_smile Det betyder ju dock inte att det är rätt för dig men smile

Risken blir väl dock att du tycker det är alldeles för tight med rätt storlek medans det är stor chans att få ont i smalbenen av förstora tongue

Nickekungen
0 inlägg

linder :

Oj då har du duktigt förstora pjäxor nu och lite förstora skor alltså big_smile

Pjäxmodeller är i CM

Mina fötter är v:26.0 h:26.5 och runt 10 breda och kör på Lakai 41:or samt Fulltilt Hot Dogger i 26.5 big_smile Det betyder ju dock inte att det är rätt för dig men smile

Risken blir väl dock att du tycker det är alldeles för tight med rätt storlek medans det är stor chans att få ont i smalbenen av förstora tongue

Det kan bra hända haha! big_smile
Okej.
Nä har funderat att beställ hem 27,5 för hittade en tabell att de skulle motsvara 42,5 smile
jag har alltid fått sjukt i smalbenen av mina gammla, men mina tår tog just och just i så vet inte rädd att man skall få ont i tårna om man kör hopp å sånt hur är det med full tilt eller va tycker du att du skulle löna sig att lämna ända tills det tar i? cool

Utter
3104 inlägg
Utter 3104 inlägg 6 år sedan | Senast ändrad Utter (6 år sedan)

Jag har 27,5 och har 42,5-43 i skor, ~275-285mm fot(beroende på vänster/höger).

Så du bör inte a större än 26,5 rent spontant, men sånt kan du bara känna själv.

somebody
958 inlägg
somebody 958 inlägg 6 år sedan

Enligt lapparna som satt på mina kryptons motsvarar Mondo 26.5 Euro 41

DanielHaraldsson
81 inlägg
DanielHaraldsson 81 inlägg 6 år sedan

Nickekungen :

Någon som äger ett par full tilt, som skulle kunna säga hur stora pjäxor man skall beställa om man har storlek 42-42,5 på vanliga skor?
Man är ju alltid så osäker då man skall beställa från internet big_smile

tacksam för svar! smile

Mäter du dina fötter sa far du fram vilken storlek du ska ha.
42-42,5 =27-27,5

bad gastein Citera
linder
3475 inlägg

https://www.mootoamerica.com/catalog/im … 0Chart.jpg

265mm , US 8 ,EU 41

Jag har försökt rekommendera folk rätt storlek men det trycker ju alltid på något ställe så de flesta har valt att gå upp en storlek och dom som har rätt storlek har även då köpt dem hos bootfitters på skistore, udens, verkstan i åre big_smile

Jag hade chansat på en Fulltilt High Five i 26.5 inte speciellt dyr (3300kr) och lite bredare (102mm) så det förhoppningsvis inte klämmer någonstans extra än vad modellerna med 99mm kanske eventuellt skulle göra.

Dock är det ju gambling på högsta nivå big_smile

edit: Blev fan själv sugen på den pjäxan men hittar den fan inte i någon webshop sad

Sveda
905 inlägg
Sveda 905 inlägg 6 år sedan

Jag som har 30,5cm fötter med tunn strumpa kunde inte prova ut mina FT eftersom att butiker inte tar in större än 29,5. Det gjorde att jag fick chansa på ett par 30,0 från England och det krävdes bara lite meck för att få det att lira rolex!

Det såg jättebra ut innan du ramlade Citera
Dustbin_Dan
831 inlägg
Dustbin_Dan 831 inlägg 6 år sedan

Min fot är ganska exakt 27 cm och jag kör First Chair i storlek 26,0. Efter att ha värmt innerskor och kört 2 säsonger så kan jag nog känna att dom känns väl rymliga. Kanske dags att värma om dom.... Knäpper pjäxorna på morgonen och rör dom inte på hela dagen. Spänner inte ens upp dom över lunchen.

You just keep on trying until you run out of cake. Citera
PNyberg
4251 inlägg
PNyberg 4251 inlägg 6 år sedan

Dustbin_Dan :

Min fot är ganska exakt 27 cm och jag kör First Chair i storlek 26,0. Efter att ha värmt innerskor och kört 2 säsonger så kan jag nog känna att dom känns väl rymliga. Kanske dags att värma om dom.... Knäpper pjäxorna på morgonen och rör dom inte på hela dagen. Spänner inte ens upp dom över lunchen.

Vad har du för mockasiner på dig? Dags att köpa nya hör jag. http://www.rossignol.com/US/US/radical- … boots.html

Generiskt citat som alla gillar! Citera
ShreDRails
0 inlägg
ShreDRails 0 inlägg 6 år sedan

Jag har 43 på skorna och mina full tilts är storlek 28.5
Möjligtvis liiite för stora Men dom sitter kungligt på mina fötter

Men som många andra sagt borde du nog testa dom innan du beställer

Taaage
16 inlägg
Taaage 16 inlägg 6 år sedan

linder :

Iofs ligger ju tråden under Mode så antar att du ändå bara ska köpa dom snyggaste wink

word.

frebaman
41 inlägg
frebaman 41 inlägg 6 år sedan

kom ner till åbo/helsingfors och pröva, där säljer dom fulltilt, speciellt i helsingfors, i åbo säljer dom bara ft booters.
smile

Logga in för att skriva i forumet
Bli medlem Logga in Logga in med Facebook