Hyra skidor i Val Dísere?

drakul
9 inlägg
drakul 9 inlägg 6 år sedan

Någon som vet vad det kostar att hyra ett par skidor i Val Dísere under en vecka? Även vart man hittar bästa hyrstället men fina lagg.

Tack för svar PFH

Svar

albinpb
47 inlägg
albinpb 47 inlägg 6 år sedan

Det finns mängder av skidhyror i Val d'Isère, dock inte en susning om vad det kostar. Det kryllar inte av dom nere på huvudgatan men det ligger en precis mellan Victors och Dansken, La Poudreuse heter den (samma butik som Napapijri, typ..). Sedan finns det ganska många uppe i krokarna runt Snötorget (Snow Square). Googla efter typ La Poudreuse eller Ski Republic i Val d'Isère så hittar du säkert priser.

Always-Sunny
375 inlägg
Always-Sunny 375 inlägg 1 år sedan

Sparkar liv i en gammal tråd...
Det finns ju som sagt gott om uthyrare i Val D men är det någon som kan tipsa om någon med större utbud av op-lagg. När jag har kollat runt tidigare år tycker jag det mest har varit BC, Ross och Salomon, vilket givetvis inte är så konstigt men jag är mer ute efter Line, Head, Fischer, Blizzard och Nordica

havreboll
1051 inlägg
havreboll 1051 inlägg 1 år sedan | Senast ändrad havreboll (1 år sedan)

... Se nedan post

havreboll
1051 inlägg
havreboll 1051 inlägg 1 år sedan | Senast ändrad havreboll (1 år sedan)

Always-Sunny :

Det finns ju som sagt gott om uthyrare i Val D men är det någon som kan tipsa om någon med större utbud av op-lagg. När jag har kollat runt tidigare år tycker jag det mest har varit BC, Ross och Salomon, vilket givetvis inte är så konstigt men jag är mer ute efter Line, Head, Fischer, Blizzard och Nordica

Vilken sorts skida är du ute efter, tänker ungefär midjebredd?

Jag jobbade i uthyrningen i Valdi förra året så har hyffsad koll på utbudet hos dom olika uthyrarna

Always-Sunny
375 inlägg
Always-Sunny 375 inlägg 1 år sedan | Senast ändrad Always-Sunny (1 år sedan)

havreboll :

Always-Sunny :

Jag jobbade i uthyrningen i Valdi förra året så har hyffsad koll på utbudet hos dom olika uthyrarna

Typ 105-110 (möjligen 115). Så Kore, Rustler, Enforcer, Ranger... Inte helt säker på vilken typ av skida jag vill ha så jag behöver testa lite olika

erik832995
176 inlägg
erik832995 176 inlägg 1 år sedan

Tror langley har soul,

erik832995 Citera
havreboll
1051 inlägg
havreboll 1051 inlägg 1 år sedan

Always-Sunny :

havreboll :

Always-Sunny :

Typ 105-110 (möjligen 115). Så Kore, Rustler, Enforcer, Ranger... Inte helt säker på vilken typ av skida jag vill ha så jag behöver testa lite olika

Det är hit du ska traska https://www.valdisere.com/en/item/preci … udreuse-2/

Precision Ski köpte den butiken av någon gubbe för ett par år sedan och han lämnade massa roligt som gör att dom kan hyra ut saker som inte ingår i någon butiks ordinarie uthyrningssortiment wink

Jag fick bland annat låna ett par DPS lotus 138 när det dumpde på ordentligt och mina skidor pajjade. fast det var en insidergrej...

Always-Sunny
375 inlägg
Always-Sunny 375 inlägg 1 år sedan

havreboll :

Always-Sunny :

havreboll :

Det är hit du ska traska https://www.valdisere.com/en/item/preci … udreuse-2/

Precision Ski köpte den butiken av någon gubbe för ett par år sedan och han lämnade massa roligt som gör att dom kan hyra ut saker som inte ingår i någon butiks ordinarie uthyrningssortiment wink

Jag fick bland annat låna ett par DPS lotus 138 när det dumpde på ordentligt och mina skidor pajjade. fast det var en insidergrej...

Stort tack! smile

Logga in för att skriva i forumet
Bli medlem Logga in Logga in med Facebook