Vilka goggles ska man köpa om man gråter mycket?

baalen
17 inlägg
baalen 17 inlägg 6 år sedan | Senast ändrad baalen (6 år sedan)

Tjena!

Jag har problem med att jag gråter irriterande mycket när jag åker...
Detta ger i sin tur "klägg" på insidan av gogglesen från tårar, som man sedan måste ta vatten för att torka bort och det känns inte direkt bra för linsen.
Jag vet inte riktigt vad detta gråtande beror på. Men en mix av att jag åker för fort, har känsliga ögon, njuter av utsikten och har haft rätt kassa goggles. Nu tänkte jag därför spendera lite pengar för att få något bra som fungerar. Men då vill jag ju att det SKA fungera den här gången också. (Prisklass: 1000-2000 kr)

Electric och Spy har jag prövat, båda har inte fungerat så bra. Jag tror att det kan vara en märkesfråga, vissa goggles passa till vissa huvuden och vissa hjälmar. (Jag har en Giro hjälm.) Nu köpte jag nyligen ett par Oakley Crowbar, men sen insåg jag att det är ju lufthål över hela jävla prylen, och började bli misstänksam på att mitt köp inte kommer att bli lyckat.

Så, jag tänkte undra om någon kan rekommendera ett par goggles som då kanske inte har så mycket luftintag (inte säker på att det spelar någon roll, men det känns logiskt) eller någon med liknande problem som har lyckats hittat ett par glasögon som denne blivit nöjd med?

Lite gråtande kan jag väl ta, men det blir lite väl extremt när det är motvind och man trycker på i svart pist. Då kan jag knappt hålla ögonen öppna. Då blir jag en fara för andra åkare helt enkelt. Ohållbart. HJÄLP MIG sad

Svar

Thomsson
340 inlägg
Thomsson 340 inlägg 6 år sedan

Dragon DX sitter riktigt bra på mig, inget vinddrag alls. Men bästa är väl att du åker till butik och prövar massa olika.

cookaduck
86 inlägg
cookaduck 86 inlägg 6 år sedan | Senast ändrad cookaduck (6 år sedan)

Kolla att gogglarna sitter tight runt ansiktet när du provar, det kanske kommer in lite vind där det egentligen borde vara tätt?

jan banan Citera
DavidJ-Ivarsson
100 inlägg
DavidJ-Ivarsson 100 inlägg 6 år sedan

http://smithoptics.eu/products/#/Snow+G … /IOX/view/ Smith kanske är något? ser inte ut att vara så mycket luft intag på dessa goggles du kan ju även kolla lite på POC, dem gör ju mest goggles till racing så dem borde nog tåla en del motvind smile

baalen
17 inlägg
baalen 17 inlägg 6 år sedan

Jag var på alpingaraget i helgen och prövade lite! Problemet är väl att man behöver pröva när man åker också..
Prövade några Dragon, men tyckte att märket gjorde att det blev en liten glipa där vid tinningen och satt lite obekvämt (med just min hjälm)

Tight är bra.. Det är något jag inte har tänkt på så mycket innan. Och det verkar ju också vara lite beroende på vilken hjälm man har, om det blir en glipa mellan kanten på hjälmen och typ tinningen.

Smith googles ser ut att vara rätt täta! smile

A-Pow
128 inlägg
A-Pow 128 inlägg 6 år sedan

Kanske ska kika på target="_blank" rel="nofollow">Salomon X Tend är själv riktigt nyfiken på dem

EAarup
120 inlägg
EAarup 120 inlägg 6 år sedan

*Goggles

Vad vore världen utan tjejer? -pain in the butt.. Citera
Tomtefar
280 inlägg
Tomtefar 280 inlägg 6 år sedan | Senast ändrad Tomtefar (6 år sedan)

Viktigt att testa med hjälmen, glipor, kyla och höga hastigheter är ingen bra kombination.
Be någon blåsa på dig när du testar så märker du om det är tätt. Eller kör men en fläkt/hårtork

Tårarna är förhoppningsvis glädjetårar och helt normalt när man åker skidor smile

baalen
17 inlägg
baalen 17 inlägg 6 år sedan

Tomtefar :

Viktigt att testa med hjälmen, glipor, kyla och höga hastigheter är ingen bra kombination.
Be någon blåsa på dig när du testar så märker du om det är tätt. Eller kör men en fläkt/hårtork

Tårarna är förhoppningsvis glädjetårar och helt normalt när man åker skidor smile

Haha bra poäng och bra tips! smile

Kalle_Luzern
342 inlägg
Kalle_Luzern 342 inlägg 6 år sedan

Jag har Scott Unlimited OTG till min Giro Seam-hjälm. Sitter bra på mig, väldigt små glipor mellan goggles och hjälm (är ju STORA goggles eftersom de är tänkta för folk med glasögon under). Aldrig känt några problem med vind, har annars också vindkänsliga ögon ibland.

Logga in för att skriva i forumet
Bli medlem Logga in Logga in med Facebook