Formgjutna sulor i Salomon Falcon CS?

uttryck
101 inlägg
uttryck 101 inlägg 5 år sedan

Blev ett (impulsköp?) nya pjäxor idag, Salomon Falcon CS det enda par i butiken (Skifix Boden) som jag ö h t kändes behagliga, faktiskt riktigt sköna o tajta o ganska lätta, brukar ha jäkligt svårt att hitta några som inte känns som en pina bara man provar dem. Har inte värmt dem ännu för att forma "skalet". Hur mkt det nu gör då, har ingen aning? Men började fundera nu (ska hämta ut dem imorgon) om jag ev skulle tagit formgjutna sulor i dem också. Hur mycket gör sånna för komforten eg? Går det att sätta i alla typer av pjäxor ens? Måste man ha större storlek för att få ner en sån sula också eller ersätter de nån standardsula som redan finns i pjäxan?

Och förresten, varför måste alla "tjejpjäxor" (eller pjäxor i strl 37) ha massa glitter o annat bjäffs på sig? Töntigt, vill inte ha. Alla tjejer gillar inte sånt.

Uttryck Citera

Svar

patrik_j
16 inlägg
patrik_j 16 inlägg 5 år sedan

Förutom bekvämare pjäxor, bättre stöd, bättre känsla och tro de eller ej, varmare pjäxor (pga jämnare tryck under fot vilket ger bättre blodgenomströmning) så gör de inte så mkt... wink
Du byter ut standardsulan så inga större storlekar skall behövas, jag har själv ett par Falcon och ett par Black Diamond Factory 130 och har gjutna sulor i båda... skulle inte kunna tänka mig att vara utan, och jag har normala fötter utan plattfot/hålfot...

Mina Falcon är äldre modellen utan formbart ytterskal, då plasten är väldigt tunn till foten, frös alltid i dem förr, med formgjuten sula blev de mkt bättre... smile

Så mitt råd är, köp formgjuten sula direkt.

Bartan Citera
uttryck
101 inlägg

Vad har du för typ av sulor (märke) i dina?

Jag MÅSTE ha pjäxvärmare i då jag har de i mina gamla Atomic, oumbärligt när man är frusen. Har batteripack Thermic Max+ varianten. Frågan om de kanske inte passar till dessa?
http://www.sportamore.se/produkt/23604- … uni-orange
Dom är det ju även värme i - 2 flugor i en smäll. Står att det ska vara Batteripack Nano men kontakten ser lika ut...

Uttryck Citera
uttryck
101 inlägg

Ah, här hittade jag Thermic varianten av typ samma.
http://www.sportamore.se/produkt/35316- … -uni-svart

Men vet inte om någon av dessa räknas som "formgjutna" dock men de är ju liksom lite 3D stuk på dem i alla fall...

Uttryck Citera
uttryck
101 inlägg
uttryck 101 inlägg 5 år sedan | Senast ändrad uttryck (5 år sedan)

Fel av mig det var ett par Salomon Instict CS. Nu är det satt ett par formgjutna sulor i dem. Får se om det blir bra eller ej. Nu sitter dom som limmade på fötterna känns det som...

Uttryck Citera

Logga in för att skriva i forumet
Bli medlem Logga in Logga in med Facebook