Köpa Vallningskit i Stockholm?

Deem
58 inlägg
Deem 58 inlägg 6 år sedan

Hej!

Jag åker iväg nu på tisdag och är ute i sista minuten för att hitta någonstans att köpa ett vallningskit. Åker till Niseko och när jag var där senast hade jag sjukt dåligt glid första åket så denna gången vill jag va lite bättre förberedd.

Alla tips på var jag kan införskaffa följande snabbast i Stockholm uppskattas:

- kantslip
- brynsten
- vallajärn
- valla
- borste

www.maxlarsson.com Citera

Svar

naje
89 inlägg
naje 89 inlägg 6 år sedan

Åk till någon av skidbutikerna som finns.
Bromma skidsport, Alpint, skidbytarboden, Länna sport och Alpingaraget. Dessa är några, dom kommer med största säkerhet hjälpa dig smile

Vanheden77
67 inlägg
Vanheden77 67 inlägg 6 år sedan | Senast ändrad Vanheden77 (6 år sedan)

http://www.skidsport.nu i bromma eller danderyd har, måste ju finnas på typ alpingaraget. Borde inte vara några problem på stadium eller intersport eller varför inte XXL

Sonite
102 inlägg
Sonite 102 inlägg 6 år sedan

Rythm skidshop eller nån annan bra butik i niseko fixar de där på plats, dessutom billigare än att köpa allt de där. Ska själv straxt iväg och hämta mina skidor som har blivit fixade nu smile

DavidJ-Ivarsson
100 inlägg
DavidJ-Ivarsson 100 inlägg 6 år sedan

Tjena, Hade samma probelm som dig för 2 veckor sedan men bestämde mig att köpa lite valla. Alla valla grejer är inhandlade på XXL sport och vildmark

Jag använde mig av:
Swix vallajärn T76 (vet ej hur bra detta är jämfört med dem dyra)
CH8 Gul valla 0/10 grader
CH8 Röd valla -4/1 grader
CH8 Blå valla -6/-12 grader
Och en helt vanlig nylon borste

OBS! jag åker mest i parken
Eftersom min valla försvinner väldigt fort så använder jag mig av den billigare vallan, CH8. Så om du kanske kör i pisten eller offpisten kanske du vill ha lite extra bra glid och din budget tillåter det så kan du ju köra på en LF valla. smile

Deem
58 inlägg
Deem 58 inlägg 6 år sedan

Tack för de snabba svaren smile

www.maxlarsson.com Citera

Logga in för att skriva i forumet
Bli medlem Logga in Logga in med Facebook