Downskis presale - Ngn som fått leverans

oscarius
1352 Inlägg
oscarius 3 år sedan

PLindfors skrev:

Down ska fortsätta "detektivarbetet" ett par dagar till, och skickar sedan nya skidor om man inte lyckas hitta dom.

Med tanke på att de som trots allt kommit fram har haft en månads leveranstid ber jag hellre om pengarna tillbaka än ser att ett par nya ska skickas - om ett par dagar.

oscarius
1352 Inlägg
oscarius 3 år sedan

Och för att följa upp kan jag meddela att Gregor på eget initiativ mailade med ursäkt och flera olika alternativ för att göra oss utan skidor nöjda. Och han är onekligen beredd att gå längre än nödvändigt just för att göra oss nöjda. Mycket imponerande och all heder till honom (eller down, kanske man ska säga).

shonten
59 Inlägg
shonten 3 år sedan

Fick kontakt med Agilitylogistics idag. De hade mina skidor i Helsingborg, skickas norrut asap. (sen att de vill ha 5-6 dagar på sig för att skicka h-borg övik är ju katastrof!)

PLindfors
0 Inlägg
PLindfors 3 år sedan

shonten skrev:

Fick kontakt med Agilitylogistics idag. De hade mina skidor i Helsingborg, skickas norrut asap. (sen att de vill ha 5-6 dagar på sig för att skicka h-borg övik är ju katastrof!)

Jag me! Blir intressant o se hur länge det tar att få upp skidorna till Lule...

oscarius
1352 Inlägg
oscarius 3 år sedan

Fick mina skidor idag. I Stockholm.

sjolund
62 Inlägg
sjolund 3 år sedan

Fick mina skidor idag - i Uppsala. De ser ruggigt snabba ut smile

Andreas Citera
shonten
59 Inlägg
shonten 3 år sedan

Leverans i övik idag! skruva bindning ikväll å testas i helgen

herrgard
212 Inlägg
herrgard 3 år sedan

Meh. Var har ni bilderna då?

PLindfors
0 Inlägg
PLindfors 3 år sedan

Sorry, lite sen med att uppdatera. Fick mina skidor i Måndags. Har monterat bindningarna på -7 (CD3).

lillishard
80 Inlägg
lillishard 3 år sedan

Beställde ett par CD 1 förra söndagen på deras rea och fick de levererade i tisdags. smile Drar till alperna på onsdag för lite åkning med dem. cool

lundatok
171 Inlägg
lundatok 3 år sedan

Låter grymt, mina skickades i torsdags. Hoppas på att ha dom ganska snart. Hade varit coolt om dom kom innan mitten på april.

Hasse_Lindborg
2689 Inlägg
Hasse_Lindborg 3 år sedan

lundatok skrev:

Låter grymt, mina skickades i torsdags. Hoppas på att ha dom ganska snart. Hade varit coolt om dom kom innan mitten på april.

Det skall inte vara några problem. Frakten tar ca 1 vecka. Och som Sist skrev så arbetas det för ett avtal med UPS eller DHL just nu.

ABadHabit
152 Inlägg
ABadHabit 3 år sedan

Men är det ingen (Hasse tex?) som har provåkt deras nya "7a"? Jag är väldigt nyfiken på den.

Det är bara vad du TROR! Citera
lundatok
171 Inlägg
lundatok 3 år sedan

Jag får min nästa vecka eller veckan efter.

Hasse_Lindborg
2689 Inlägg

ABadHabit skrev:

Men är det ingen (Hasse tex?) som har provåkt deras nya "7a"? Jag är väldigt nyfiken på den.

Jag har kört på de den senast veckan i Alpe d'Huez. Vad vill du veta? wink

lundatok: De borde komma denna veckan till dig wink

lundatok
171 Inlägg
lundatok 3 år sedan

Hasse, det blir jävligt svårt att lösa denna veckan.

Hasse_Lindborg
2689 Inlägg

lundatok skrev:

Från din sida eller?

ABadHabit
152 Inlägg
ABadHabit 3 år sedan

Hasse: Jag undrar om det kan vara den optimala onequiver skidan för någon som åker mycket pist, men som gärna åker så mycket utanför som det finns möjlighet till. Så hur funkar den i pist, puder och uppkört typ turistpucklar? Går känslan att gämföra med någon annan skida? I år har jag mest åkt på salomon r2 90mm och på ett par gamla K2 hardside, vilka kändes mer vridstyva men jag gillade båda modellerna.

Det är bara vad du TROR! Citera
lundatok
171 Inlägg
lundatok 3 år sedan

Hasse_Lindborg skrev:

lundatok skrev:

Från din sida eller?

Jaha, du är sån.

Hasse_Lindborg
2689 Inlägg
Hasse_Lindborg 3 år sedan | Senast redigerat av Hasse_Lindborg (3 år sedan)

lundatok skrev:

Hasse_Lindborg skrev:

lundatok skrev:

Från din sida eller?

Jaha, du är sån.

Förstår inte vad du menar nu, men då jag vet min leveranstid på mina skidor som borde dina komma på torsdagen om allt går som det skall? Mina tog precis under en vecka och på torsdag så är det ju en vecka sedan du beställde och dåmräknade jag med mitt exempel.

Var en enkel matematik övning bara. Var därför jag funderade på om du inte kunde ta emot de bara.

Men om inte borde du absolut ha de innan mitten av april så klart. Är ju inga problem med leveranserna längre enligt Marco som är ansvarig för de.

Hasse_Lindborg
2689 Inlägg

ABadHabit skrev:

Hasse: Jag undrar om det kan vara den optimala onequiver skidan för någon som åker mycket pist, men som gärna åker så mycket utanför som det finns möjlighet till. Så hur funkar den i pist, puder och uppkört typ turistpucklar? Går känslan att gämföra med någon annan skida? I år har jag mest åkt på salomon r2 90mm och på ett par gamla K2 hardside, vilka kändes mer vridstyva men jag gillade båda modellerna.

Körde mina på -5 på Downskis markeringar. De flyter på bra för sin storlek i puder då jag körde de i 40-50 cm puder i två dagar. Första dagem så fick de visa kvaliten och förmågan i is/hård pist. De gick absolut överförväntan där oxå och om man trycker på de in i svängen känns det som att radien är mindre än 22 meter. Och hade inga problem med att carva runt på de i alla pister.

Körde de bara de lite snabbt i slaskpucklar en eftermiddag så där kan jag dessvärre inte uttala mig om deras förmåga.

För att kunna skriva i forumet så måste du vara medlem och inloggad.
Bli medlem Logga in Logga in med Facebook