MnO&Co:s SKIDTEST 2013

Stefans
89 inlägg
Stefans 89 inlägg 6 år sedan

Jag blir alltid lika imponerad av den ambitionsnivå ni lyckas hålla på det här testet. Förstår att det går ner massor med tid för att skriva ner det hela efter testerna.
Stort tack till er som ger oss det intressantaste skidtestet att plöja igenom år efter år smile

jet
679 inlägg
jet 679 inlägg 6 år sedan

MarkusO :

GOS :

@MM och MnO

Det pågår faktiskt en liknande grej i Gressoney, Italien i skrivande stund. Om jag minns rätt var det K2, Nordica, Völkl och Blizzard som ställde upp med nästa års lagg, och Bergans med nästa års kläder. Till slut blev det 18 personer som köpte en plats tror jag. Nu är det ju någon slags kommersiell resa, med rätt begränsat utbud av testskidor. Men det är ju ändå ett helt klart intressant koncept.

En möjlig väg som vi snackat om en del är att få lite testat under senvintern, under de event som hålls på glaciärerna då. Kräver möjligen meck bara, för mycket av nästa-års-textningen är förbehållet leverantörer och butikskedjor.

Den Danska butikskedjan Surf og Ski kör skidtest med sina leverantörer för butikspersonal och privatpersoner under 2 veckor i Sölden i oktober varje år. Brukar vara runt 300 deltagare per vecka. Produkttest varvat med clinics slår faktiskt de svenska skidtesterna rejält rejält fingrarna.

ski_dad
26 inlägg
ski_dad 26 inlägg 6 år sedan

Som alltid ett bra och genomarbetet test, bra jobbat!

www.icelanticskis.se / www.skidad.com Citera
Christian2010
49 inlägg
Christian2010 49 inlägg 6 år sedan

Smått fantastiskt jobbat, killar!

MnO
2225 inlägg
MnO 2225 inlägg 6 år sedan

jet :

MarkusO :

GOS :

@MM och MnO

Det pågår faktiskt en liknande grej i Gressoney, Italien i skrivande stund. Om jag minns rätt var det K2, Nordica, Völkl och Blizzard som ställde upp med nästa års lagg, och Bergans med nästa års kläder. Till slut blev det 18 personer som köpte en plats tror jag. Nu är det ju någon slags kommersiell resa, med rätt begränsat utbud av testskidor. Men det är ju ändå ett helt klart intressant koncept.

En möjlig väg som vi snackat om en del är att få lite testat under senvintern, under de event som hålls på glaciärerna då. Kräver möjligen meck bara, för mycket av nästa-års-textningen är förbehållet leverantörer och butikskedjor.

Den Danska butikskedjan Surf og Ski kör skidtest med sina leverantörer för butikspersonal och privatpersoner under 2 veckor i Sölden i oktober varje år. Brukar vara runt 300 deltagare per vecka. Produkttest varvat med clinics slår faktiskt de svenska skidtesterna rejält rejält fingrarna.

Jag har varit på ett testevent i Sölden en gång och det var verkligen fullt pådrag. Då var det pjäxtest (!) och det var hittills den enda gången jag har varit på något liknande. Faktiskt riktigt kul att gå runt i tälten och plocka ut sin storlek av en massa olika varmluftade pjäxmodeller. Det fungerade för övrigt på mig, eftersom jag köpte nya pjäxor dagen efter.

joohaaan
31 inlägg
joohaaan 31 inlägg 6 år sedan

Brutalt grym läsning!
Tack

Logga in för att skriva i forumet
Bli medlem Logga in Logga in med Facebook