Sverre drar en backflip i ett stökigt läge

josh
445 inlägg
josh 445 inlägg 6 år sedan

Skiers Cup

Frankfurt Citera

Svar

Sveda
905 inlägg
Sveda 905 inlägg 6 år sedan

Jo, klippet finnes i nyheter.
Häftigt men vi får inte glömma de ungdomar som har strukit med i Verbier och Chamonix denna säsong, ungdomar som kanske har sett liknande filmer och kanske ger sig ut där det inte är lämpligt.

Hade någon annan än Sverre åkt, som ju åker med bra jäkla fart, så hade klippet nog sett annorlunda ut. Men återigen häftigt att kolla på...

Det såg jättebra ut innan du ramlade Citera
la_grave
1780 inlägg
la_grave 1780 inlägg 6 år sedan

Sveda och verk - var inte så jävla tråkig.

Att han sätter landningen när han förmodligen inte ser marken (eller mycket annat heller eftersom han befinner sig i ett snömoln) - mycket imponerande! Prova att göra någon enkel volt från en 3-meterssvikt i en nedsläckt simhall någon gång.

galmis
9 inlägg
galmis 9 inlägg 6 år sedan

Synd att det såg ut som hjälmkameran försvann..

user133436
555 inlägg
user133436 555 inlägg 6 år sedan

Grymt. Själv hade jag inte äns åkt Hahaha

erik99erik
0 inlägg
erik99erik 0 inlägg 6 år sedan

Sjukt!

erik99erik
0 inlägg
erik99erik 0 inlägg 6 år sedan

la_grave :

Sveda och verk - var inte så jävla tråkig.

Att han sätter landningen när han förmodligen inte ser marken (eller mycket annat heller eftersom han befinner sig i ett snömoln) - mycket imponerande! Prova att göra någon enkel volt från en 3-meterssvikt i en nedsläckt simhall någon gång.

eller i en filbunke

skibumwannabe
46 inlägg
skibumwannabe 46 inlägg 6 år sedan

Sverre pastar i en intervju som jag sag pa Aftonbladet idag att det var för lite snö som rasade för att kunna begrava honom... Nagon mer än jag som tycker det ser ut som att det absolut var tillräckligt med snö för att begrava honom om han inte stompat landningen pa den där bakatvolten?

Haller med Sveda_och_verk... grymt häftigt att kolla pa, grymt bra kört, men vad ger det för vibbar att sedan uttala sig positivt om det som hände (för det är i alla fall sa jag uppfttar det som Sverre säger till Aftonbladets reporter)?

la_grave
1780 inlägg
la_grave 1780 inlägg 6 år sedan

skibumwannabe :

Sverre pastar i en intervju som jag sag pa Aftonbladet idag att det var för lite snö som rasade för att kunna begrava honom... Nagon mer än jag som tycker det ser ut som att det absolut var tillräckligt med snö för att begrava honom om han inte stompat landningen pa den där bakatvolten?

Tror inte en sekund på att han inte kunna blir ordentligt begravd under den där snön. Sedan såg ju omgivningen rätt snäll ut - inga träd eller stenar att bli krossad mot så han hade förmodligen klarat sig bra även om han blivit begravd (fanns ju såväl helikopter som gott om folk som kunde sökt på plats).

Torrfarfar
0 inlägg
Torrfarfar 0 inlägg 6 år sedan

Fattar inte "vanligt" folk att man ska ge fan i att göra så om man inte har koll på läget så är det ju sorgligt! Han som strök bort i Chamonix åkte ett väääldigt exponerat åk, dessutom var det första soliga dagen efter ett snöfall och i Brevent så steker solen ända från tidig morgon.

Fattar man inte att branta face med mycket snö är farligt så är det något som är fel! Det skall väl ingen behöva tala om för en?

Logga in för att skriva i forumet
Bli medlem Logga in Logga in med Facebook