Försent att börja jibba vid 16?

Oskarjohansson96
0 inlägg
Oskarjohansson96 0 inlägg 6 år sedan | Senast ändrad Oskarjohansson96 (6 år sedan)

Tjena jag har åkt skidor hela livet men aldrig kört park seriöst. Jag sätter 360 men inget mer liksom.
Är det försent att börja jibba och kunna bli duktig på det?

Svar

PNyberg
4251 inlägg
PNyberg 4251 inlägg 6 år sedan

Beror på vad du menar med "duktig"..?
Säg att du menar att duktig=sponsrad och åker runt jorden för att filma och tävla, så har du mest troligt inte någon större chans att bli "duktig".

Har du nära till en backe och åker en hel del dagar varje år, så kan du ju iaf gå från att vara nybörjare till att bli bättre än gemene man på relativt kort tid.

Generiskt citat som alla gillar! Citera
Oskarjohansson96
0 inlägg
Oskarjohansson96 0 inlägg 6 år sedan

Om jag kötta rail på sommarn och hoppa mycket trampolin osv.. och åker en hel del på vintern också.. kanske till och med bli sponsrad... Om jag lägger ner mycket tid skulle det gå?

Jibberisch
1540 inlägg
Jibberisch 1540 inlägg 6 år sedan | Senast ändrad Jibberisch (6 år sedan)

Ingenting är omöjligt här på fortet!

Men att svara på det där, blir väldigt svårt. Iofs finns väl en väldans massa olika grader av sponsring.

Edit;
Det enda jag vet är att ingen jävel sponsrar mej.

#MOTDETMODERNASKIDPEPPET Citera
Fiberteknologi
1937 inlägg
Fiberteknologi 1937 inlägg 6 år sedan

Börja åk och du kommer att inse med tiden att det inte spelar så stor roll hur duktig man är och om man är sponsrad eller inte. Efter ett tag när man fått grunderna finns det inget bättre än att bara få ha roligt tillsammans med sina polare i backen

WilliamFrykholm
3 inlägg
WilliamFrykholm 3 inlägg 6 år sedan

Jag började "jibba" när jag var 15 och idag 5 år senare är jag sponsrad av Nordica och Oakley, har rest lite här o var i världen för att åka skidor. Skulle säga att ingenting är omöjligt om du vill det tillräckligt mycket och tror på dig själv.

Adam_Forsberg
212 inlägg
Adam_Forsberg 212 inlägg 6 år sedan

det är nog kört!!!!!

delta
1172 inlägg
delta 1172 inlägg 6 år sedan

Jibberisch :

din arbetsgivare?

listerine. Citera
PNyberg
4251 inlägg
PNyberg 4251 inlägg 6 år sedan

Fiberteknologi :

Börja åk och du kommer att inse med tiden att det inte spelar så stor roll hur duktig man är och om man är sponsrad eller inte. Efter ett tag när man fått grunderna finns det inget bättre än att bara få ha roligt tillsammans med sina polare i backen

Öhhh..jag vet inte med dig..men jag åker inte för att det är kul, utan för att det är coolt. #vissapersoneralltså

Generiskt citat som alla gillar! Citera
Jibberisch
1540 inlägg
Jibberisch 1540 inlägg 6 år sedan

delta :

Jibberisch :

din arbetsgivare?

"Sponsor kallas den, som ekonomiskt stöder en annan verksamhet utan att få någon särskild motprestation utöver reklam- och annat marknadsföringsvärde." Källa: Wikipedia

Tyvärr förväntas jag prestera saker när jag är på jobbet. Trots idoga försök vägrar min arbetsgivare betala mig för att åka skidor. Även fast jag vid ett flertal tillfällen påtalat att jag kommer att sprida en hejdlös massa goodwill.

Det hela är förjävligt.

Onlytelemark
488 inlägg
Onlytelemark 488 inlägg 6 år sedan

Jibberisch :

delta :

Jibberisch :

din arbetsgivare?

"Sponsor kallas den, som ekonomiskt stöder en annan verksamhet utan att få någon särskild motprestation utöver reklam- och annat marknadsföringsvärde." Källa: Wikipedia

Tyvärr förväntas jag prestera saker när jag är på jobbet. Trots idoga försök vägrar min arbetsgivare betala mig för att åka skidor. Även fast jag vid ett flertal tillfällen påtalat att jag kommer att sprida en hejdlös massa goodwill.

Det hela är förjävligt.

Starta ditt eget företag torde väl vara det enklaste sättet att fa ett företag att sponsra din hobby, det tog mig nästan 40 ar att komma i detta läge när företaget betalar bränsle till skidort (firmabil) och hotelkostnad, kan alltid dras av som nödvändigt för att utföra arbete langt fran hemadressen, liftkort dras som representation, liksom mat och vin, Sa aldrig försent att bli sponsrad big_smile

Jibberisch
1540 inlägg
Jibberisch 1540 inlägg 6 år sedan

Onlytelemark :

Jibberisch :

delta :

din arbetsgivare?

Det hela är förjävligt.

Starta ditt eget företag torde väl vara det enklaste sättet att fa ett företag att sponsra din hobby, det tog mig nästan 40 ar att komma i detta läge när företaget betalar bränsle till skidort (firmabil) och hotelkostnad, kan alltid dras av som nödvändigt för att utföra arbete langt fran hemadressen, liftkort dras som representation, liksom mat och vin, Sa aldrig försent att bli sponsrad big_smile

Jag hör dig, men det betyder att jag behöver lita på min egen potential och min ambition för att säkra min fortlevnad. En obra ekvation.

Corin
1178 inlägg
Corin 1178 inlägg 6 år sedan

PNyberg :

Fiberteknologi :

Öhhh..jag vet inte med dig..men jag åker inte för att det är kul, utan för att det är coolt. #vissapersoneralltså

Precis, vadå kul? Parker, även klippor och liknande, finns för att de som åker ska få ligga.

livet är en semester Citera
Fiberteknologi
1937 inlägg
Fiberteknologi 1937 inlägg 6 år sedan

GOS :

PNyberg :

Fiberteknologi :

Precis, vadå kul? Parker, även klippor och liknande, finns för att de som åker ska få ligga.

Självklart. Jag var ironisk

FBacklund
478 inlägg
FBacklund 478 inlägg 6 år sedan

nej, inte för sent alls!
lite spin med grabs och några flips går ju alltid att göra lite överallt och sw up's och dylikt kan du nöta in hemma om du känner för det
började själv när jag var 16-17

du kanske inte blir nån elias ambühl, men det kanske du inte planerar heller

Aa fast nä... Citera

Logga in för att skriva i forumet
Bli medlem Logga in Logga in med Facebook