Uppvärmning av vacuumpjäxa

finne
0 Inlägg
finne 3 år sedan

Har testat och testat och åter testat pjäxor och är nu inne på att köpa mig ett par Fischer vacuumpjäxor, men skulle ju vilja beställa de över nätet för att spara in lite pengar. Min fråga är då om man själv kan värma upp dem för att forma till materialet? Känns lite tveksamt att vandra in i en butik med mina pjäxor köpa på nätet och be dem om att forma till dom åt mig.

Svar

dannedieharder
206 Inlägg
dannedieharder 3 år sedan | Senast redigerat av dannedieharder (3 år sedan)

Med risk för att låta som en bitter surk*k nu men, SUCK!!!! Du kan säker peta in dina ny pjuck i ugnen men risken att du sabbar dom är överhängande, Tillpassningen av pjäxorna är mer än bara värmningen.
Sabbar du dom har du iof köpt en pjäxa lite billigare men å andra sidan har du ingen pjäxa alls att åka med.
Går du in i en markbutik som säljer Vacuum pjäxor kommer dom antagligen INTE tillforma dina internetköpta pjäxor utan att ta rikligt betalt för sitt arbete.

Mitt råd till dig är att bita i det sura äpplet och gå in till närmaste butik som du litar på som säljer Vacuum pjäxor och betala begärt pris. Har du tur är det rea.

Edit. Jag menar självklart att du skall köpa pjäxan hos butiken som skall utföra arbetet, var lite otydlig där såg jag.

rabbit
773 Inlägg
rabbit 3 år sedan

Grejen med vacuum-plasten är ju att pjäxan kan bli mindre där det behövs och större, runt andra delar av foten, där storlek behövs.
Detta innebär att du missar hela grejen om du inte har tillgång till trycklufts-kuddarna som formar skalet runt din fot.

Köp Fischer Vacuum pjäxor i en butik där du kan prova storlek, får bra kontakt med personalen och kan besöka dom igen om du vill forma om. Alla affärer som säljer vacuum-pjäxorna skall också kunna forma dom.

fwiw
/r

Equal rights and Justice. Citera
MnO
1910 Inlägg
MnO 3 år sedan

Formsprutning går att göra hemma om man har lite koll. Men Vacuumkonceptet kräver ju att pjäxan trycksätts utifrån med en speciell ballong från Fischer. Det är ytterst tveksamt att någon butik åtar sig det jobbet om de inte har sålt pjäxan själva. Fråga kan du ju iofs alltid göra, men jag skulle råda dig att i det här fallet slanta upp det som behövs för att göra det i en bra butik. Pjäxor är så otroligt viktigt att det (nästan) alltid är dumt att snåla.

havreboll
756 Inlägg
havreboll 3 år sedan

Kör själv på fischer vaccum ranger. Bästa och dyraste pjäxköpet jag har gjort. Precis som alla andra säger måste du har de speciella kyl- och kompressionspåsarna för att tekniken skall funka. Gå in i en vanlig butik som säljer pjäxan och köp den där och slipp för evigt problem med fötterna. Jag gjorde mina på alpingaraget och det var grymt.

Skare
265 Inlägg
Skare 3 år sedan

Många är nöjda med Fischer Vacum. Verkar vara en riktigt bra uppfinning, men det kan vara en hel del som kan gå fel med uppvärmningen. Det annars i mina ögon så duktiga Alpingaraget verkat har gått helt nuts på dessa pjäxor:
http://blogg.alpingaraget.se/2013/02/15 … klar-assa/
Skulle bli förvånad om stackars ägaren inte är skadad innan vintern är slut.

Puderslaktarn
182 Inlägg
Puderslaktarn 3 år sedan

Skare skrev:

Många är nöjda med Fischer Vacum. Verkar vara en riktigt bra uppfinning, men det kan vara en hel del som kan gå fel med uppvärmningen. Det annars i mina ögon så duktiga Alpingaraget verkat har gått helt nuts på dessa pjäxor:
http://blogg.alpingaraget.se/2013/02/15 … klar-assa/
Skulle bli förvånad om stackars ägaren inte är skadad innan vintern är slut.

Va i helvete!? Måste va något helt stört julbent med de där pjuxen:(

rabbit
773 Inlägg
rabbit 3 år sedan | Senast redigerat av rabbit (3 år sedan)

Skare skrev:

http://blogg.alpingaraget.se/2013/02/15/jonnas-pjux-schyssta-vinklar-assa/

Om det inte är photoshoppat så får det gärna vara ett skämt.
Varför skulle man vilja vinkla hälbenet inåt sådär?
Någon som vet?

jösses! big_smile

Equal rights and Justice. Citera
Hasse_Lindborg
2689 Inlägg
Hasse_Lindborg 3 år sedan

Fråga Mattis han finns ju på forumet.

För att kunna skriva i forumet så måste du vara medlem och inloggad.
Bli medlem Logga in Logga in med Facebook