St Anton 13/14

cajsaclemens
18 inlägg
cajsaclemens 18 inlägg 5 år sedan

Shomi :

tja man! Aa asså jag snackade med Alpenflora men när jag kollar vart de ligger i maps så är de bortanför Pettneu typ jag måste gjort något fel.. Men har hittat några feta som ligger max 1 km från st anton smile

finns två alpenflora, ett i flirsch o ett i st.jakob. flirsch e rätt långt bort men har sin charm. jag bodde i alpenflora i st.jakob förra året. finns inte en enda som inte varit i den lägenheten. man kan inte få en softare lägenhet. rekommenderar alla att kolla upp den! landlorden billy erbjuder även en av sina inneboende ett jobb i hans bar, dock ska den prata tyska!

Shomi
0 inlägg
Shomi 0 inlägg 5 år sedan

Aa okej, Nice tack för svaret! smile vi håller dock på att boka ett ett boende strax till vänster (om man ser googlemaps) om St Anton men ändå nära till stan typ 15 minuters promenad för att komma till Festen!
Grymt att så många ska dra dit kommer bli riktigt fett! Hoppas vi ses allesammans i vinter!! big_smile

ThomOhlin
62 inlägg
ThomOhlin 62 inlägg 5 år sedan | Senast ändrad ThomOhlin (5 år sedan)

Hallå!
Kommer eventuellt köra ned till St anton med bil om ca 3 veckor, 2 platser finns nog isf, kanske 3 om man känner för att tränga sig. lol är det någon som känner sig interesserad av att åka med?

PS. Lånat konto.

cajsaclemens
18 inlägg
cajsaclemens 18 inlägg 5 år sedan

aight, då måste det vara åt moos hållet. den backen e sköööööööön. Asså tre visdomsord till alla med boende hysteri: det löser sig!

ludwigbackman
0 inlägg
ludwigbackman 0 inlägg 5 år sedan

Tjena !

Jag kommer från Varberg och är 21 år, säsonga förra vintern i Val d´Isere, och känner att om jag skulle ramla ner på en säsong till gärna testar något nytt även om där va grymt bra! Åkte då ner med 3 polare som iår verkar banga, så tänkte höra mig för här om någon har lite bättre koll än mig på hur lätt/svårt det är att hitta boende och jobb på plats? Främst tänkt mig söka bar/nattklubbsjobb då det var det jag jobbade med i frankrike.

Så om det är några som söker fler till sin lägenhet/bilresa ner osv så hör av er, oklart vad jag skall göra i vinter så öppen för alla slags förslag, varför inte St Anton lixom wink

DavidPersson
212 inlägg
DavidPersson 212 inlägg 5 år sedan

Tjena!

Tänkte också göra säsong i Anton i vinter. Har gjort tre säsonger tidigare, men denna gången åker jag ner själv. Letar därför folk att bo med. Om det är någon som redan har hittat boende, och letar efter en till rommie så hör av er!

Lite kort om mig: Gillar att åka både puder och park, men kommer prioritera puder i vinter. Bor gärna med andra som är duktiga skidåkare, men inget krav! smile

Hartzell
2 inlägg
Hartzell 2 inlägg 5 år sedan

Tjenare!

Tobias Hartzell heter jag och har åkt skidor hela mitt liv. Passionen är puder men hänger en del i parken också.

Jag ska till St.Anton i 2-3 månader(jan-mars) och åker ner själv. Letar därför boende med glada människor. Om ni har extra plats så hör gärna av er!

Ha de / Tobias

nilsw
7 inlägg
nilsw 7 inlägg 5 år sedan

Tjenare, vi är två grabbar på 20år från västerås som ska spendera Januari till Mars nere i St Anton. Vi är ute efter nyfallet puder och blöta rundor på after skin.

Vi söker efter dig/er som är sugna på en kul upplevelse och som kan spendera tid både after skin och i pisten. Killar som tjejer bara att skriva i tråden eller dra iväg ett PM vid intresse.

patrricia
0 inlägg
patrricia 0 inlägg 5 år sedan | Senast ändrad patrricia (5 år sedan)

Hej!

Glad och trevlig tjej här på 18, snart 19 år, som vill säsonga! Min säsongspartner hoppade nyss av och jag letar därför efter några härliga människor att bo ihop med. Jag åker skidor och inte bräda, men det gör mig inget ifall du/ni hellre föredrar att åka bräda. Skidåkningen är självklart det jag åker ner för, men afterskin är något som jag inte heller tänker missa. Tanken är att jag ska försöka fixa jobb där nere, oh då helst som bartender i och med att jag är en nyutbildad sådan. Jag drar helst ner nu i december så att chansen för att få jobb är större, stannar sedan gärna hela säsongen. Någon som skulle kunna vara pigg på att bo ihop med mig? Tveka inte på att höra av er i så fall! smile

mandyy
1 inlägg
mandyy 1 inlägg 5 år sedan | Senast ändrad mandyy (5 år sedan)

Tjaa, är en 20 årig tjej från Götet som planerar att dra ner till St Anton i slutet av november. Åker i nuläget bara pist, men hoppas kunna ändra på det under säsongen och är såklart galet festsugen. Planerar att fixa jobb och boende på plats, men är det någon som har tips på billigt tillfälligt boende (med skönt folk?) för någon vecka under jobbsökandet??? Skulle uppskattas oerhört! Hör gärna av dig på PM tjej/kille om du söker en skön och lättsam roomie, kör förbi Gbg mot St Anton i slutet av november eller bara vill smida lite planer inför säsongen smile

Heddat
2 inlägg
Heddat 2 inlägg 5 år sedan

Hej allihopa!
Vi är två 19-åriga tjejer från Lund. Planen var att dra ner till St anton och ta skidlärarutbildningen, men tydligen så är nytt för i år att man behöver en examen i tyska vilket vi absolut inte har... Hade annars tänkt bo på skidlärarhuset men det sket sig ju som sagt så undrar om någon har boende med plats för två glada skidåkare? Isf antingen PM:a eller maila heddat@hotmail.com !! Vi har biljett ner i början av december, men kan anpassa oss och försöka något annat om det inte finns förrän senare smile

Empiz
8 inlägg
Empiz 8 inlägg 5 år sedan

Tjena!

Har en lägenhet i St. Anton (Siedlung Mooserkreuz 6) till uthyrning för fyra personer, 1 mars till 27 april. 15 minuter att gå till centrum och närmsta lift, 1 minut till skidbussen som går var tionde minut. Priset är 1625 euro per person för båda månaderna. Tar helst emot sällskap på 4 och inte en massa enstaka ihopplock, så snacka ihop er innan!

Hör av er, PM eller mail:
emil.hung.magnusson@gmail.com

JonathanWahlgren
35 inlägg
JonathanWahlgren 35 inlägg 5 år sedan

Tjena, är två grabbar ( 94 och 93a) som ska ner i Januari och skulle gärna hitta några att dela boende med. Skidor och puder som gäller, några dagar i parken skadar inte. Vi är båda bra skidåkare med tävlingserfarenheter i grunden som sedan flera år tillbaka har åkt bort från käpparna och ut i lössnön. Ni som bor med oss kommer garanterat få det jävligt kul med bra skidåkning.

Hör gärna av er, tar gärna emot tips om allt från jobb till bra stråk. Allt uppskattas!

FAhrle
3 inlägg
FAhrle 3 inlägg 5 år sedan | Senast ändrad FAhrle (5 år sedan)

Hej! Nu har jag anlänt i St Anton, bättre för tidigt än försent right wink) när kommer alla?

Lofjard
12 inlägg
Lofjard 12 inlägg 5 år sedan

Hejsan, Anton Lofjärd här! Är en skön och glad kille som tänkt ta mig ner själv denna säsongen! Är det någon som har en plats ledig någonstans?! Hade varit sjukt kul att få spendera en säsong i St. Anton! smile Alla tipps uppskattas! Ha det så bra cool

Dennismaliganis
2 inlägg
Dennismaliganis 2 inlägg 5 år sedan

21/11 kommer 5-6 glada helsingborgare!

FAhrle
3 inlägg
FAhrle 3 inlägg 5 år sedan

Dennismaliganis :

21/11 kommer 5-6 glada helsingborgare!

Härligt!!!

Lenrik
144 inlägg
Lenrik 144 inlägg 5 år sedan

Hej!
Vi har två platser över i vår 6-bäddslägenhet från slutet av november till slutet av december. Lägenheten ligger på moosekreutzweg och kostar 6100sek/person/mån.
Pm för mer info
/Hank

Benjamin_Roth
4 inlägg
Benjamin_Roth 4 inlägg 5 år sedan

Hej!
Söker tak över huvudet för två personer under 4-5 veckor jan/feb. Öppen för alla förslag! Målet är att åka så mycket skidor som möjligt under dessa veckor, vi planerar inte att jobba. Har ni plats? Hör av er!
/Benjamin

Eric-sanden
4 inlägg
Eric-sanden 4 inlägg 5 år sedan

Tjena!

Eric heter jag. 24 år från göteborg. Anländer den 2a dec till Anton med min vän Gavin från Irland. vi är båda två wakeboardåkare i grunden men lämnar snurrandet i hemma och kör helst utanför pisten när vi är på berget.

vi som alla andra letar ju självklart boende och då i de centralare delarna av stan. vi är medvetna om att det kostar mer och söker antingen 2 goa gubbar/tjejer att dela lägenhet med eller om någon råkar ha 2 platser över så får dem gärna höra av sig. vi är båda väldig easy going och jag lagar den godaste jävla köttfärsåsen du någonsin smakat

tomsig
2 inlägg
tomsig 2 inlägg 5 år sedan

Tja!

Jag och en polare, båda 94or, tänkte dra ner i januari och stanna till mars/april. Vi är två sociala och glada killar som letar efter några att bo med! Åkningen är första prio och vi är båda rutinerade åkare som klarar av det mesta! Vi tänkte jobba så mkt som behövs för att klara säsongen. Om någon har två platser över till ett boende eller bara vill leta boende tillsammans så skicka ett pm eller skriv till Tom Sigfridsson eller Axel Westerholm på fb!

/Tom

Challeman
8 inlägg
Challeman 8 inlägg 5 år sedan

Tja!
Jag och en kompis tänkte dra ner och känna på säsonglivet i Österrike! Vi är båda vana skidåkare men ingen av oss har säsongat tidigare. Vi har tittat en del på Bad Gastein men även en hel del i St Anton. Vi är ganska sent ute på det hela men finns det några själar ute i skidvärlden som söker rumskamrater så är vi båda i idel öra. Vi kommer att söka jobb på plats och vår största prioritet är ju självklart åkningen men även med en del fest! Vi båda är trevliga och sköna grabbar från Helsingborg som är väldigt lätta att ha att göra med! wink

Så är det någon/några där ute som saknar folk till boende eller rent av saknar boende helt och vill vara med i sökandet så var inte skraja för att slänga iväg ett PM!

Vi hörs! Om inte annat så ses vi i snön wink

dklahr
1 inlägg
dklahr 1 inlägg 5 år sedan

http://img11.imageshack.us/img11/3197/xcs0.jpg

ahagstroem
18 inlägg
ahagstroem 18 inlägg 5 år sedan

Hallådär alla glada säsongare !
här kommer en liten eftersläntare som undrar om det möjligtvis kan erbjudas tak över huvudet från och med januari och frammåt?

tacksam för svar

mvh alex

Olichor
189 inlägg
Olichor 189 inlägg 5 år sedan

Anlände igår, så nu ska vi ut och kika lite, kanske söka lite jobb!

Om någon vill ses och ta en bärs ikväll så hör av er!! wink

SandroLarsson
2 inlägg
SandroLarsson 2 inlägg 5 år sedan

Om några fortfarande är en plats över för en 20 årig göteborgare så hör av er. Letar efter boende för fullt och st Anton hade inte varit fel alls.

Charlotte0
3 inlägg
Charlotte0 3 inlägg 5 år sedan | Senast ändrad Charlotte0 (5 år sedan)

Hej!

Vi är 4 pers (22, 22, 24 och 26år) som söker boende i St Anton, typ 1feb till sista mars. Vi letar efter alla möjliga förslag så säg gärna till om ni behöver inneboende eller annat!

ala10cod@student.lu.se

smile

Sen, känner någon till House of Hans och har någon kontakt dit?

Tack!

Olichor
189 inlägg
Olichor 189 inlägg 5 år sedan

Vi fixar ev. ett boende för 4 pers i Anton.

Kommer finnas en plats ledig, så om någon är intresserad så hör av er! smile

Ashtraymofucku
635 inlägg
Ashtraymofucku 635 inlägg 5 år sedan

Vi är 4 goa grabbar som letar boende från 1a mars och framåt, helst bara mars ut men vi är flexibla!
Skicka ett pm lr släng ett mail till almrothjohan@hotmail.com om någon har nått!

Skidde
10 inlägg
Skidde 10 inlägg 5 år sedan

Söker boende för 1 person i anton från 25-26 dec nångång för minst hela januari! kört 1 säsong där innan.

deinemotter
1 inlägg
deinemotter 1 inlägg 5 år sedan | Senast ändrad deinemotter (5 år sedan)

Tjena!

2 dudes från Göteborg som söker boende i St Anton/jakob/pettneu för hela säsongen. Vi kommer eventuellt jobba lite men är mest här för att åka skidor. Vi bor nu tillfälligt i Pettneu. Hör gärna av er om ni har 2 platser över / om ni vill slå ihop er och söka tillsammans.

Ha det gött!
Oscar

linneac
5 inlägg
linneac 5 inlägg 5 år sedan

Tjenare mannar, ngn som har en säng för en för säsongen? Nere i anton nu bor på ett B&B men måste flytta ut i morgon. Jag erbjuder middagar som får er att häpna, ordningsam och en lätt person att ha att göra med. Hör av er om ni har en plats eller vet ngn som har. Ha en festlig kväll

Rwigren
1 inlägg
Rwigren 1 inlägg 5 år sedan

Tjenare!

Om det är nån som har en plats för en 19 årig grabb så hör gärna av er. Är nere i St. Anton nu men verkar inte hitta något vettigt boende.

Ha det fint!
Richard

Charlotte0
3 inlägg
Charlotte0 3 inlägg 5 år sedan

Hej!

Jag har ett centralt jättebra boende i St Anton för 1 (evt 2) personer som kommer stå ledigt i januari och april! Säg till om det är av intresse!

Maila: ala10cod@student.lu.se

Ses!

Goozen
7 inlägg
Goozen 7 inlägg 5 år sedan

Någon som har en säng över till en 19årig kille? PMa asap isåfall smile

Tidelius
10 inlägg
Tidelius 10 inlägg 5 år sedan

Tjena!

Jag och ett par kompisar letar efter lägenhet av något slag i St Antonområdet under februari, vi har mailat turistbyrån och kollat på deras hemsida men i stort sett allting är dyra hotell utan kök som man kan laga egen mat i.
Har ni något tips på var man kan leta för att hitta ett mer studentoptimerat boende?

Som det ser ut nu ligger det billigaste på något i stil med 470 spänn per natt per person, men det kanske inte alls är så dyrt som jag fått för mig.

Vill ni inte skriva i tråden får ni gärna maila på niklas.tidelius@gmail.com.

Stort tack på förhand!

tomsig
2 inlägg
tomsig 2 inlägg 5 år sedan

Tja!

Jag och min kompis har boende fram tills den 20e januari och behöver efter det någonstans att bo! Vi är 20 respektive 19 år och kan tänka oss var som helst runt st anton! Så om någon har två platser över och vill spara lite pengar så skicka gärna ett PM! smile

Hartzell
2 inlägg
Hartzell 2 inlägg 5 år sedan

Tjena!
Jag har en plats ledig från i början av mars tills säsongen tar slut! Rummet ligger i Sankt Jakob, 5 min med buss från Sankt Anton! Om någon letar boende då så hör av er! Ha de!

aklimamba
21 inlägg
aklimamba 21 inlägg 5 år sedan

Hej,

Kommer ned ensam, kompisen fick problem & var tvungen att stanna hemma. Åker hellre själv än inte alls, så den 25:e landar jag i Stanton. Söker ett gött gäng att åka med, kör själv bräda. Kommer att stanna i två veckor & ett delmål är att åka Valluga-Zuers. Första gången i Stanton så det vore fint med nya bekantskaper!

Född -77, så finns det några gubbar/gummor här - hör av er!

DavidPersson
212 inlägg
DavidPersson 212 inlägg 5 år sedan | Senast ändrad DavidPersson (5 år sedan)

Hej,

Har en ledig plats i ett boende 1-2 sista veckorna i mars och hela april för en person! Lägenheten ligger väldigt centralt i St. Anton och är nyrenoverad. Du bor tillsammans med 3 andra personer som jobbar som guider. PMa eller maila vid intresse!

Mail: david.j.persson@gmail.com

Bilder på lägenheten finns här: http://snesno.se/resmal/st-anton/lagenh … -busel.htm

Logga in för att skriva i forumet
Bli medlem Logga in Logga in med Facebook