Chamonix 13/14

Mohrn
2 inlägg
Mohrn 2 inlägg 5 år sedan | Senast ändrad Mohrn (5 år sedan)

Har boende klart för säsongen men inget jobb än, kommer inte ner förrens 6e Januari pga lite impulsivt beslut att åka ner och att jag sitter fast på mitt nuvarande jobb här hemma fram tills dess..

Hade varit kanoners om någon har några tips angående jobb, jag är väldigt flexibel och kan tänka mig precis vad som helst!

pwallberg
53 inlägg
pwallberg 53 inlägg 5 år sedan

Jobb är lättast att söka på plats men använd även FB-gruppen https://www.facebook.com/groups/chamonix.skibums/

Hittar du inget så skulle jag tipsa om att plugga på www://insted.se .. Jag gjorde det i somras och fick CSN som jag kunde leva gott på. Jag har för mig att de har en kurs som startar i mitten av Januari och man pluggar 3h per dag. Jag råkade att försova mig när det var bra väder, är lätt hänt så det blir mycket skidor med dem big_smile

bagge_87
173 inlägg
bagge_87 173 inlägg 5 år sedan

kör ner från växjö den 15.e december om nån vill åka med

vr-david
2 inlägg
vr-david 2 inlägg 5 år sedan

Tjenare

Jag ska ner och jobba som elektriker i 6 månader jag och åker ner den 12 januari.

Jag har åkt skidor hela mitt liv i norska och svenska fjällen men aldrig kommit längre söderut!!
Jag åker ner ensam och undrar om det finns några tips på vart man lättast hittar likasinnade.
Sjukt taggad på att se vad chamonix har att erbjuda!!

sqvarfordh
4 inlägg
sqvarfordh 4 inlägg 5 år sedan

Tjena! Jag och en kompis kör ner till Cham från Falkenberg den 28e dec om nån vill hänga på smile Skicka pm isf!

Ninawol
5 inlägg
Ninawol 5 inlägg 5 år sedan

Hej!

Jag säljer mitt säsongskort i chamonix. Kortet är egentligen personligt men bilden är en suddig närbild och skulle kunna vara vem som helst av kvinnligt kön (antagligen även manligt)!
Det är ett Chamonix Mt Blanc Unlimited kort dvs gäller på alla liftar inklusive italienska Courmayeur (ett måste! Fin åkning, grym mat och kaffe bara en timme från cham) samt Verbier.

Kortet kostar 1585 (15 000 svenska) nypris och jag säljer det inte tidigare än 10 februari.
Skicka ett mail på ninawolmesjo@gmail.com så kan vi diskutera ett pris!
/Nina

MatildaL
2 inlägg
MatildaL 2 inlägg 5 år sedan

Hej!
Jag är en 19-årig halv svensk halv fransk tjej som söker boende i Chamonix från och med mitten på februari till säsongens slut och skulle behöva lite tips om hur man enklast hittar ett boende, eller om någon redan har ett och behöver en person till att dela boende med så hör gärna av er!
Jag vet att jag är ute lite sent med det här, men det blev ett hastigt beslut. Uppskattar alla möjliga tips!

matilda.lucius@gmail.com

vr-david
2 inlägg
vr-david 2 inlägg 5 år sedan

Hej jag jobbar i Cham men behöver ha någon kvälls aktivitet. Jag har hört att det finns ett klättergym någonstans men jag har inte hittat det. Någon som har en aning om var och hur de funkar?? Skicka gärna ett svar i PM. // David

pwallberg
53 inlägg
pwallberg 53 inlägg 5 år sedan

Du kan join:a https://www.facebook.com/groups/chamonix.skibums/

Ca 700 pers i gruppen som kan svara på allt mellan himmel och jord big_smile

Logga in för att skriva i forumet
Bli medlem Logga in Logga in med Facebook