"Alpernas fetaste jobb" med Nortlander ?

utflykten
36 inlägg
utflykten 36 inlägg 5 år sedan

Citerar Morten Skaarup från Norlander.

Vi söker just nu två personer för en erfarenhet, som kommer göra dig till den mest omtalade i hela Alperna den här säsongen. Ja. Alla kommer vara avundsjuka. Men du kan ta det!

Ställ dig själv följande frågor:
1) Vad vill du helst – tillbringa din säsong i köket – eller på skidorna?
2) Vad vill du helst – spendera långa dagar på flygplatsen och ta emot gäster – eller ha kul med dina vänner i solen?
3) Vad vill du helst – gå upp tidigt och gå tidigt i säng för att orka jobba – eller festa hela natten?

Jag kan inte avslöja alla detaljer ännu, men bara du vet svaret på dessa frågor. Om svaret är köket, flygplatsen och tidigt i säng ska du inte ansöka.

Vi tanker ge dig möjligheten att spendera den bästa säsongen någonsin i Alperna. Det är upp till dig om du vill ta chansen.

Tror du oss inte? Gå in på http://ski.nortlander.se/wbsj/

Vad skulle detta kunna vara tro? Några idéer? Är jävligt nyfiken måste jag ju säga...

Svar

Heddious
1781 inlägg
Heddious 1781 inlägg 5 år sedan

Svårt att säga exakt, men gissningsvis har det något med event eller marknadsföring att göra. Kanske någon sorts ambulerande partypatrull eller något, vilket i och för sig verkar konstigt att lägga pengar på eftersom alpresenärer överlag är väldigt bra på att starta fester precis hur som helst.

smile

bummarbloggen.com | jag förstår inte ironi Citera
Toobien
45 inlägg
Toobien 45 inlägg 5 år sedan

kan tänka mig att det är som guide för "summitweek"-gästerna, dvs. typ bara studenter som är nere och krökar.

assr
462 inlägg
assr 462 inlägg 5 år sedan

hur ska man kombinera Festa hela natten med Tillbringa sin tid på skidorna?
hmmsadroll

Hans Citera
Jibberisch
1540 inlägg
Jibberisch 1540 inlägg 5 år sedan

assr :

hmmsadroll

Man får vara proffs helt enkelt. Proffs.

#MOTDETMODERNASKIDPEPPET Citera
Heddious
1781 inlägg

assr :

hmmsadroll

ja, det undrar jag med smile
kanske har spons av resorb och redbull?

Heddious
1781 inlägg

Jibberisch :

Man får vara proffs helt enkelt. Proffs.

Jag bara väntade på att du skulle dyka upp här smile
Fan, Jibberisch, ska du anta utmaningen? Tror det hade passat dig att härja runt sådär, haha.

la_grave
1780 inlägg
la_grave 1780 inlägg 5 år sedan

Låter det för bra för att vara sant osv.

Jibberisch
1540 inlägg
Jibberisch 1540 inlägg 5 år sedan | Senast ändrad Jibberisch (5 år sedan)

Hedda:
Man kommer så fort man kan där det är torrt vettu (ta den filmen om du kan!) Låter grymt, med en liten reservation, jag gillar generellt inte människor.

Plus att seriöst, påtvingat festande natt ut och natt in? Att vara i närheten av andra människor som till stor del blir förbannat osköna när fyllda med alkohol. Tillslut står man där å spottar tillbaka shotten i flaskan, får epilepsi av discokulans reflektioner och herpes i öronen av Dj:s aldrig avtagande bas.

Då är jag hellre på berget. Eller i disken. Eller vänder burgare. Burgare ställer inga dumma frågor. Skriker i falsett eller slickar mig i örat. Och på berget, på berget kan ingen höra mig skrika.

Det kräver en proffsig inställning.

Edit:
Men det är bara jag. Det finns ju folk som gillar det där. Då ska man väl köra.

la_grave:
Du säger det!

Carrofin
5 inlägg
Carrofin 5 inlägg 5 år sedan

Jag har sökt jobb hos dessa förut, och fått det men tackade nej då jag blev erbjuden annat jobb. Intervjun ja va på var seriös och det va jobb som reseledare. Mycket slitgöra och lite lön men vill man ha chansen att se alperna och få bra skidåkning så är det en bra idé. Det är ett danskt företag om jag inte kommer ihåg fel, en av intervjuarna va dansk. Så heads up på danskan!

Vad dom söker nu är svårt att veta. Ansökningen såg inte likadan ut då som den gör nu... Mitt förslag är att maila dom och få mer info om du är intresserad eller kolla deras hemsida och se om det står ngt om lediga jobb där.
good luck!

Carrofin Citera
FF
2068 inlägg
FF 2068 inlägg 5 år sedan

Det är väl förstås nån slags reiseleiter.. Aka jobba hela dagen och natten alla dagar, få nästintill inget betalt tack vare danskt ulands-kontrakt, betala massa pengar för att gå en "kurs" på försäsongen (där bara en bråkdel som deltar får jobb). Men, fan, jobbet säljs ju in snyggt så det blir säkert kul.

utflykten
36 inlägg
utflykten 36 inlägg 5 år sedan | Senast ändrad utflykten (5 år sedan)

https://fbcdn-sphotos-c-a.akamaihd.net/ … 0476_n.jpg

Detta lade Nortlander upp 21 juli. Flyga helikopter...? Dem skrev ju att de skulle lägga upp "ledtrådar" på sin facebook-sida.

Igel
160 inlägg
Igel 160 inlägg 5 år sedan

Det är garanterat som chef...minst tongue

Live 2 tell Citera
utflykten
36 inlägg

Fick veta från Nortlander att jobbet innebär att resa runt tiil 24 olika skidorter i alperna och ta pulsen på skidåkningen och after-skin och angöra vilken skidort som är "den bästa". De söker en tjej och en kille!

Corin
1178 inlägg
Corin 1178 inlägg 5 år sedan | Senast ändrad GOS (5 år sedan)

utflykten :

Fick veta från Nortlander att jobbet innebär att resa runt tiil 24 olika skidorter i alperna och ta pulsen på skidåkningen och after-skin och angöra vilken skidort som är "den bästa". De söker en tjej och en kille!

Verkar ju faktiskt inte asdåligt.

Edit:
Vid närmare eftertanke luktar det lite skumt ändå. Vad är anledningen till att de väljer att annonsera och anställa personer till ett sånt uppdrag. Jag kan ju tycka att just den biten, att åka runt och prova olika ställen, är en av anledningarna till varför någon från början skulle välja att starta ett bolag som Northlander. Eller, är deras idé just detta, att vi ska snacka om det här, och då får de publicitet?

livet är en semester Citera
utflykten
36 inlägg

GOS :

utflykten :

Verkar ju faktiskt inte asdåligt.

Edit:
Vid närmare eftertanke luktar det lite skumt ändå. Vad är anledningen till att de väljer att annonsera och anställa personer till ett sånt uppdrag. Jag kan ju tycka att just den biten, att åka runt och prova olika ställen, är en av anledningarna till varför någon från början skulle välja att starta ett bolag som Northlander. Eller, är deras idé just detta, att vi ska snacka om det här, och då får de publicitet?

Min tanke också. Och borde de inte välja någon ifrån företaget att utföra det uppdraget, en med lite erfarenhet, snarare än att göra jobbet som ett "lotteri"?

Hawk100
633 inlägg
Hawk100 633 inlägg 5 år sedan

Publicitet förståssssss.......

kaskelotten
0 inlägg
kaskelotten 0 inlägg 5 år sedan

Är det Någon som har jobbat som bartender för northlander? funderar på att söka men känns sådär ..

Kristoffer-R
0 inlägg
Kristoffer-R 0 inlägg 5 år sedan

Tjena!

Ansökningen öppnar imorgon klockan 12 på Facebook, vi skickar inte någon som redan jobbar på Nortlander för att få förstahandsinformation från våra kunder och inte vara partiska/ha förutfattade meningar om destinationer smile

Har ni frågor besvarar jag gärna här smile

För övrigt kan jag bjuda på smygpremiär av den officiella sidan om jobbet där ni hittar all info:

http://www.worldsbestsnowjob.com/

/Kristoffer, Nortlander

Sammmyboy
271 inlägg
Sammmyboy 271 inlägg 5 år sedan

Kristoffer-R :

Tjena!

Ansökningen öppnar imorgon klockan 12 på Facebook, vi skickar inte någon som redan jobbar på Nortlander för att få förstahandsinformation från våra kunder och inte vara partiska/ha förutfattade meningar om destinationer smile

Har ni frågor besvarar jag gärna här smile

För övrigt kan jag bjuda på smygpremiär av den officiella sidan om jobbet där ni hittar all info:

http://www.worldsbestsnowjob.com/

/Kristoffer, Nortlander

Varför ska jag publicera mitt ansikte på youtube för en jobb ansökan? Jag skickar mycket hellre ett välskrivet CV och kallas till en formell intervju på traditionellt sett.

"åhh vilken buzz kill, en sån kille kan inte festa" - Jo, men inte när jag jobbar...

Kristoffer-R
0 inlägg

Anledningen till att vi vill ha videor på youtube är att dom vi söker som en del av jobbet kommer ta massvis med bilder och videor under tiden som vi kommer använda. Att söka genom video är ett bra sätt att låta de som söker visa sina skills framför och bakom kameran wink

Sammmyboy
271 inlägg

Kristoffer-R :

Anledningen till att vi vill ha videor på youtube är att dom vi söker som en del av jobbet kommer ta massvis med bilder och videor under tiden som vi kommer använda. Att söka genom video är ett bra sätt att låta de som söker visa sina skills framför och bakom kameran wink

Vi får väl se utkomsten av det!

Jibberisch
1540 inlägg

- Åka frääscht puder varje dag, på nya orter. Men inga "lavinskillz" på listan över vad man bör besitta. Erfarenhet av stora berg?! Jag blir orolig, tänker ni skicka ungdomarna rakt ut i fördärvet?

Kristoffer-R
0 inlägg

Vi räknar med att vinnarna av detta är erfarna åkare, självklart kommer vi inte skicka ut några kids som inte kan åka skidor till områden där det är risk för laviner. Våra guider kommer ju dessutom finnas på destinationerna och välkomna dom smile

Jibberisch
1540 inlägg

Jag blir förbryllad. Och orolig.

1. Räknar med erfarna åkare? Om ansökningarna går ut på att lägga upp en skön video av sig själv. Med fokus på att visa att man trivs framför kameran, samt att visa att man är en skön filur som andra ska rösta på. Hur kan detta antagas? Alls? Jag menar i teorin kan vilken Big Brother-deltagare som helst charma till sig denna plats i paradiset?

2. Såvida jag lärt mig, är det alltid, alltid risk för laviner. Mer eller mindre.

Kristoffer-R
0 inlägg

Om jag känner våra fans rätt kommer de som visar häftiga videos på när de åker skidor/snowboard få flest likes, men det kommer ju även hållas intervjuer med de 10 bästa - de vi söker är ju sköna skidåkare och inga "big brother pajjasar" wink Men bra input om lavinfara, det är självklart något vi måste tänka på!

Jibberisch
1540 inlägg

Vidhåller att kunna åka "häftigt" nödvändigtvis inte behöver ha någonting att göra med kunskaper om säkerhet på ett berg.

Av ren nyfikenhet, kommer kandidaterna som väljs få träffa varandra innan? Tänker att personkemin blir lite avgörande här. Träffade på två Northlander resledare som hatade varandra förra året. Det var mycket fylla, svartsjuka och annat. Hon hade legat med honom, legat med en annan, han låg med henne, och en kompis eftersom hon hade legat med någon annan som inte var en kompis till honom. Sedan pratade han med en annan, som inte var okej, men hon åkte lift med en tredje.

De drack sprit koch försökte lösa saken framför gästerna. Lite som Big Brother. Men, men - hellre dom än jag antar jag. Allt jag säger är att det vore ju trist om den dynamiska duon spricker på första stoppet, på grund av att de är mänskliga.

Mitt tips till rekrytering blir följande:

Tag två stycken ingenjörer. De har ofta en helt annan syn på verkligheten än verkligheten i sig. Så om inte annat blir det hela lite som ett konstprojekt som vi, eftervärlden, kan ha någon sorts nytta av senare.

Jibberisch
1540 inlägg

Tillägg:

Behöver ni hjälp med intervjuer i vinter ställer jag gärna upp. Jag kan människor!!1

Sammmyboy
271 inlägg

Jibberisch :

Tillägg:

Behöver ni hjälp med intervjuer i vinter ställer jag gärna upp. Jag kan människor!!1

hahaha antar att livsbejakare inte faller under ingenjörer?

utflykten
36 inlägg

Detta jobbet känns oseriöst om det går ut på att få "likes" på videos? Jag känner mig i alla fall inte det minsta intresserad av jobbet längre.

Sammmyboy
271 inlägg

utflykten :

Detta jobbet känns oseriöst om det går ut på att få "likes" på videos? Jag känner mig i alla fall inte det minsta intresserad av jobbet längre.

Räkna in mig på den! Att lägga upp en häftig video på när jag lika gärna kunde ha brutit benet för att få ett jobb? Njaa

Att jag är häftig? Tacka fan för den, men på mina termer och absolut inte på Youtube eller liknande mediokert medium.

Det låter mer som en fåfänghets tävling där man lika gärna kan sitta och puta på läpparna och prata stockholmska-maximus och ha nån slags fejk-tan i fejjan och ett par puder lagg i bakgrunden, tala om hur man spenderat 10 tusen nere på stureP och att pappa betalar allt man någonsin velat ha.

Nä tacka vet jag skogshuggare/snöläggare - riktigt arbeten.

sharkattack
14 inlägg
sharkattack 14 inlägg 5 år sedan

Tanken är väl ändå god men tror inte den kommer hålla dessvärre. Ett bättre alternativ hade nog varit att låta två personer som redan känner varandra tävla ihop med en gemensam video. Blir ju otroligt mycket enklare att skapa bra och underhållande filmer om man redan känner varandra! Och som Jibberisch sa måste ju verkligen personkemin finnas, vilket inte är helt lätt att hitta med en främling.

Finns nog många duktiga filmskapare som gärna hade antagit den utmaningen. Tänk typ Julius och Björn här på FR.

Att jaga likes på Youtube är inget för mig hur som helst!

Och konceptet att åka puder varje dag och festa varje kväll finns ju bara i en drömvärld, tyvärr.

patr
97 inlägg
patr 97 inlägg 5 år sedan

Asså det är nog den oseriösaste jobbannons jag läst.

Hawk100
633 inlägg

Vad är de för j...a gnällande?!?!
Låter som om ni alla hellre sitter i kassan på Ica en hel vinter istället för att ta chansen till vad som verkar kunna bli en grym säsong i Alperna, och dessutom betald!!!! Jag fattar ingenting?!?!
Självklart vill Northlander få ut något av detta men jag kommer alla fall vara avundsjuk på de som får jobbet.
Ni andra får väl fortsätta sitta bakom era datorer och gnälla eller gneta ihop tillräckligt med stålar för att ha råd med en säsong med pasta och ketchup varje kväll, boende 8 personer i en 23 m2 studio på samma ort hela vintern.......

Sammmyboy
271 inlägg

Hawk100 :

Vad är de för j...a gnällande?!?!
Låter som om ni alla hellre sitter i kassan på Ica en hel vinter istället för att ta chansen till vad som verkar kunna bli en grym säsong i Alperna, och dessutom betald!!!! Jag fattar ingenting?!?!
Självklart vill Northlander få ut något av detta men jag kommer alla fall vara avundsjuk på de som får jobbet.
Ni andra får väl fortsätta sitta bakom era datorer och gnälla eller gneta ihop tillräckligt med stålar för att ha råd med en säsong med pasta och ketchup varje kväll, boende 8 personer i en 23 m2 studio på samma ort hela vintern.......

Ser framemot din video

henke_720
86 inlägg
henke_720 86 inlägg 5 år sedan

Bara man slipper ta hand om nortlanders alla reklamationer så får man vara nöjd...

http://zme.se/nortlander-skitours-rader … -facebook/

http://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/ … 919717.ece

http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id- … strig.html

http://www.expressen.se/nyheter/sonias- … n-mardrom/

...allt är från senaste säsongen, jag jobbar nog hellre för langely eller ucpa då...

Bedlam
200 inlägg
Bedlam 200 inlägg 5 år sedan

Va hände sen..?

Bedlam Citera
la_grave
1780 inlägg
la_grave 1780 inlägg 5 år sedan

Åker man till alperna, av alla ställen, för att festa har man nog inte knäppt pjäxan hela vägen upp.

J-L2A
39 inlägg
Hawk100
633 inlägg

Ungefär som kassan på Ica.......
Eller????

JCM
590 inlägg
JCM 590 inlägg 5 år sedan | Senast ändrad JCM (5 år sedan)

Bedlam :

Va hände sen..?

www.worldsbestblowjob.c*m

Logga in för att skriva i forumet
Bli medlem Logga in Logga in med Facebook