Sälen 13/14

mansnilsson
25 inlägg
mansnilsson 25 inlägg 5 år sedan

emiliam :

mansnilsson :

Hoppar även in i tråden. Jag och en polare åker upp i december och börjar jobba. Åker från Ystad-Skåne. smile
någon annan?smile

Vart ska ni jobba och med vad? smile

Exakt när vet vi inte, men i december någon gång. På gustavs grill och bar smile

emiliam
0 inlägg
emiliam 0 inlägg 5 år sedan

mansnilsson :

emiliam :

mansnilsson :

Hoppar även in i tråden. Jag och en polare åker upp i december och börjar jobba. Åker från Ystad-Skåne. smile
någon annan?smile

Vart ska ni jobba och med vad? smile

Exakt när vet vi inte, men i december någon gång. På gustavs grill och bar smile

Jaha okej! Då ses vi säkert då :-)

Rubbebubbe
29 inlägg
Rubbebubbe 29 inlägg 5 år sedan

Nu hemkommen från intervjudagarna och kan inte annat än säga att det var riktigt jävla kul! Trodde inte det var möjligt att bli mer motiverad och taggad än jag redan var, men jo dessa dagar bevisade motsatsen! Skönt folk överallt och grymt kul och spännande möten.
Ni som åker dit snart, jag lovar er en galet härlig visit!

Lycka till smile

Celleric
4 inlägg
Celleric 4 inlägg 5 år sedan

Dom ringde mig idag så jag kommer att jobba som liftvärd på Lindvallen! smile

johannalinnea
5 inlägg
johannalinnea 5 inlägg 5 år sedan

Dom ringde mig också så blir också liftvärd i lindvallen i vinter!! smile

emiliam
0 inlägg
emiliam 0 inlägg 5 år sedan

De blir jobb på experium för mig! Ses i vinter :-)

Jk
0 inlägg
Jk 0 inlägg 5 år sedan

Vad kul, grattis till er smile Mig har dom tyvärr inte ringt än. Telefonen är klistrad i handen.

hannanaslund
0 inlägg
hannanaslund 0 inlägg 5 år sedan | Senast ändrad hannanaslund (5 år sedan)

Hoppar också in här! Har fått jobb som liftvärd i Lindvallen. Någon mer? smile

AndreasPF
30 inlägg
AndreasPF 30 inlägg 5 år sedan

Har även jag fått jobb som liftvärd, dock på hundfjället! smile Kommer bli en grym vinter!!

Latrala
17 inlägg
Latrala 17 inlägg 5 år sedan

För min del blir det skidskola i tandådalen. Kan inte bli annat än en galet kul vinter! big_smile

Natglie
31 inlägg
Natglie 31 inlägg 5 år sedan

Åh, va kul för er smile jag väntar och väntar.

wonsboard
18 inlägg
wonsboard 18 inlägg 5 år sedan

Härligt för er som fått jobb, bra jobbat! big_smile

majah
9 inlägg
majah 9 inlägg 5 år sedan

Blir Lindvallen för min del också. Vi ses i vinter! smile

MariaSkoglund
10 inlägg
MariaSkoglund 10 inlägg 5 år sedan

ska jobba som skidlärare i tandådalen smile

Mariiia Citera
Rezzmus
66 inlägg
Rezzmus 66 inlägg 5 år sedan

amandabrorsson :

Jo det är klart! Tror det blir en rolig grej om inte annat. Cirka 70% av de som blir kallade till rekryteringen blir anställda smile

Det stämmer väl inte riktigt... förra året fick 45st jobb som liftvärdar i lindvallen av alla som sökte. Det va 50% nya till liften, men garanterar mer än 45 som sökte tjänsten. Så cirka 70% är en hög siffra med tanke på att det är efterfrågan som styr och inte att det alltid är en viss %

www.vimeo.com/rasmusmedia Citera
Latrala
17 inlägg

Rezzmus :

amandabrorsson :

Jo det är klart! Tror det blir en rolig grej om inte annat. Cirka 70% av de som blir kallade till rekryteringen blir anställda smile

Det stämmer väl inte riktigt... förra året fick 45st jobb som liftvärdar i lindvallen av alla som sökte. Det va 50% nya till liften, men garanterar mer än 45 som sökte tjänsten. Så cirka 70% är en hög siffra med tanke på att det är efterfrågan som styr och inte att det alltid är en viss %

Det var skistar som skrev 70% på hemsidan. Väl uppe på rekryteringen sa dem dock ca 50% (iaf till oss, men det kan säkert skilja mellan avdelningarna också). Men som du säger beror det ju på från år till år. Många återkommare = få första säsongare ^^

wonsboard
18 inlägg
wonsboard 18 inlägg 5 år sedan

Någon som vet ungefär när man får information om boende och utbildningen via nätet för liftvärd? big_smile

Natglie
31 inlägg

Wihoo!! Liftvärd i lindvallen big_smile

AndreasPF
30 inlägg
AndreasPF 30 inlägg 5 år sedan | Senast ändrad Andreaaass (5 år sedan)

Gött!! big_smile

M4rtin
12 inlägg
M4rtin 12 inlägg 5 år sedan

wonsboard :

Någon som vet ungefär när man får information om boende och utbildningen via nätet för liftvärd? big_smile

Du får reda på boende ungefär 1-2 veckor innan du kommer dit. Den viktigaste delen i utbildningen till liftvärd får du på plats. Vad du ska trycka på och allt sånt, ganska kort och intensiv inlärning.. men lätt om man hänger med.

Peace

lrosen
11 inlägg
lrosen 11 inlägg 5 år sedan

Woho! Fick jobb som liftvärd i Tandådalen! big_smile

LillEkenV
20 inlägg
LillEkenV 20 inlägg 5 år sedan

Liftvärd i Tandådalen, fan vad sjukt.

Jk
0 inlägg
Jk 0 inlägg 5 år sedan

LillEkenV :

Grattis smile Ringer dom fortfarande runt till folk? Eller fick du veta det tidigare?

LillEkenV
20 inlägg

Jk :

LillEkenV :

Grattis smile Ringer dom fortfarande runt till folk? Eller fick du veta det tidigare?

Ringde mig runt klockan nio idag smile Jag var inte uppe på rekryteringshelgen, så känns lite konstigt att de tog in mig smile

Jk
0 inlägg
Jk 0 inlägg 5 år sedan

LillEkenV :

Jk :

LillEkenV :

Ringde mig runt klockan nio idag smile Jag var inte uppe på rekryteringshelgen, så känns lite konstigt att de tog in mig smile

Kul smile Ja det låter ju lite konstigt. Du har inte jobbat där förut?

LillEkenV
20 inlägg

Jk :

LillEkenV :

Jk :

Kul smile Ja det låter ju lite konstigt. Du har inte jobbat där förut?

Nej, faktiskt inte smile

Latrala
17 inlägg

LillEkenV :

Jk :

LillEkenV :

LillEkenV, Åkte du aldrig upp alltså? Eller vad hände? Pratade du inte om hållplatser med bussen osv? :')

LillEkenV
20 inlägg

Latrala :

LillEkenV :

Jk :

LillEkenV, Åkte du aldrig upp alltså? Eller vad hände? Pratade du inte om hållplatser med bussen osv? :')

Jo, det stämmer! Men fick förhinder att åka upp, så kom aldrig iväg. smile

Latrala
17 inlägg

LillEkenV :

Latrala :

LillEkenV :

Jo, det stämmer! Men fick förhinder att åka upp, så kom aldrig iväg. smile

Jaså vad synd yikes Men oj vilken tur du hade ändå! big_smile Grattis så ses vi i vinter wink ^^ Aahkandetbarablidecembernu! :')

Natglie
31 inlägg

Så himla taggad! Igår läste jag igenom de bifogade bilagorna som man fått på mejlen. Det kommer bli så jävla kul big_smile längtar!

majah
9 inlägg
majah 9 inlägg 5 år sedan

Har inte fått något mail, skulle få i slutet av Oktober... Vad kunde man läsa om där då? smile

AndreasPF
30 inlägg
AndreasPF 30 inlägg 5 år sedan

Har inte heller fått mail men de är väl från avdelning till avdelning när man får dom, borde komma snart smile

v-larsson
1607 inlägg
v-larsson 1607 inlägg 5 år sedan

Nån som söker boende i Lindvallen?

go big or go to lindvallen Citera
mansnilsson
25 inlägg

Är det någon som vet om det finns något anständigt gym i Sälen? (Lindvallen) öppettider? Priser? Osv. Tacksam för svar om någon vet! smile

MariaSkoglund
10 inlägg
MariaSkoglund 10 inlägg 5 år sedan | Senast ändrad MariaSkoglund (5 år sedan)

mansnilsson :

Är det någon som vet om det finns något anständigt gym i Sälen? (Lindvallen) öppettider? Priser? Osv. Tacksam för svar om någon vet! smile

t.o.k.a på experium är helt okey! sen i sälen byn finns ett gym, där jag träna under förra säsongen. Rätt litet men billigt med bra maskiner smile!

Mariiia Citera
CarolisLimontas
130 inlägg
CarolisLimontas 130 inlägg 5 år sedan | Senast ändrad Carolis (5 år sedan)

gymmet på byn suger

MariaSkoglund
10 inlägg
MariaSkoglund 10 inlägg 5 år sedan

Carolis :

gymmet på byn suger

mjo, är inte tvärbäst. men om man vill gymma billigt funkar d

Mariiia Citera
mansnilsson
25 inlägg

MariaSkoglund :

mansnilsson :

t.o.k.a på experium är helt okey! sen i sälen byn finns ett gym, där jag träna under förra säsongen. Rätt litet men billigt med bra maskiner smile!

Aha okej, får nog prova på det på experium smile kör mest fria vikter och inte ett så stort fan av maskiner! Men tack för svar smile

semamoonwalker
27 inlägg
semamoonwalker 27 inlägg 5 år sedan

Hej!! big_smile
Vet att det är mest Skistar-snack här, men undrar ifall det är någon som ska jobba för IDP eller har jobbat där tidigare?! Har fått jobb genom dem!

BigMikee
2 inlägg
BigMikee 2 inlägg 5 år sedan

Tja!
Själv ska jag jobba på Högfjällshotellet, någon mer som ska det? smile

Logga in för att skriva i forumet
Bli medlem Logga in Logga in med Facebook