The Wallisch Project - Vad säger ni?

bostrom
125 inlägg
bostrom 125 inlägg 5 år sedan | Senast ändrad axelmed (5 år sedan)

Som de flesta vet så kom "The Wallisch Project" ut idag, ett filmprojekt som från vad jag läst och sett hittils har tagit Wallisch och Kyle Decker en säsong, om inte mer att filma.

Med all hype som fanns inför att denna film skulle släppas, det vill säga med två trailers och massor av prat i "Wednesdays With Wallisch", så hade jag trots allt hoppats på mer, kanske något liknande Torstein Horgmos "Horgasm - A love story", där man faktist får följa med under 35 underhållande minuter av både roliga scener och bra snowboardåkning.

Men icke.

Det är med stor besvikelse som jag kollar klart på "The Wallisch Project", det tar 7 minuter och 29 sekunder tills eftertexterna börjar rulla, visst det var en väldigt bra filmad, bra klippt film men framförallt med fantastisk åkning av Wallisch som vanligt, men 7 minuter och 29 sekunder? Endast två minuter längre än den genomsnittliga längden på "Wednesdays With Wallisch", är det endast jag som känner mig besviken på hur projektet blev till slut? Bara jag som hade hoppats på att få se en minst 15+ minuters edit med åtminstonde lite snack och någon intervju?

Men detta är endast mina personliga tankar, och jag undrar vad ni andra freeridare tycker? Håller ni med mig eller tycker ni att jag är en idiot som inte vet vad jag pratar om? Vänligen kom med svar!

Peace.

Ps, för er som inte ännu har sett "The Wallisch Project" så finns den att köpa på iTunes, dock så anser jag att det är ganska ovärt. Kommer uppdatera här om det kommer ut en YouTube-video eller liknande.

ohshit Citera

Svar

Puderslaktarn
182 inlägg
Puderslaktarn 182 inlägg 5 år sedan

Grejen med projektet var ju att klippa ihop det bästa som wallish kunde leverera till ett stort segment istället för att ha spridit ut det mellan olika filmbolag som han gjort andra år, dvs ingen dokumentär som few words typ med massa intervjuver och dö-snack emellan. Ett "super segment" helt enkelt

bostrom
125 inlägg
bostrom 125 inlägg 5 år sedan

Puderslaktarn :

Grejen med projektet var ju att klippa ihop det bästa som wallish kunde leverera till ett stort segment istället för att ha spridit ut det mellan olika filmbolag som han gjort andra år, dvs ingen dokumentär som few words typ med massa intervjuver och dö-snack emellan. Ett "super segment" helt enkelt

Jo juste, kom på det nu, men fortfarande, man ser lika mycket skidåkning i hans onsdags avsnitt, det jag hade velat ha skulle vara något som var en bit längre, cirka 15-25 minuter, inte en dokumentär, men i allafall några intervjuer.
Tycker det var lite lamt med 1 månads hyper för endast cirka sju minuters åkning.

ohshit Citera
AbbeLidman
93 inlägg
AbbeLidman 93 inlägg 5 år sedan

Har inte sett den än, funderade på att köpa den igår men är glad att jag inte gjorde det, 9 minuter för 25 spänn är överdrivet.

spacepope
1042 inlägg
spacepope 1042 inlägg 5 år sedan

om man bortser från det första svaret är den här tråden väldigt väldigt retarded

spacepope
1042 inlägg

tycker typ du är en idiot som inte vet vad du pratar om, no office

bostrom
125 inlägg

spacepope :

Skulle du kunna förklara?

ohshit Citera
hyllengren
1196 inlägg
hyllengren 1196 inlägg 5 år sedan

Haha de va de märkligaste

spacepope
1042 inlägg

axelmed :

spacepope :

för att det du klagar på är själva poängen med hela projektet, du antyder ju att du har sett båda trailarna men jag föreslår att du tittar på denna; igen och lyssnar ordentligt på vad de faktiskt säger

bostrom
125 inlägg

spacepope :

axelmed :

spacepope :

för att det du klagar på är själva poängen med hela projektet, du antyder ju att du har sett båda trailarna men jag föreslår att du tittar på denna; igen och lyssnar ordentligt på vad de faktiskt säger

Jag hänvisar dig till ett av mina tidigare svar "Jo juste, kom på det nu, men fortfarande, man ser lika mycket skidåkning i hans onsdags avsnitt, det jag hade velat ha skulle vara något som var en bit längre, cirka 15-25 minuter, inte en dokumentär, men i allafall några intervjuer.
Tycker det var lite lamt med 1 månads hype för endast cirka sju minuters åkning."

ohshit Citera
spacepope
1042 inlägg

axelmed :

spacepope :

axelmed :

Jag hänvisar dig till ett av mina tidigare svar "Jo juste, kom på det nu, men fortfarande, man ser lika mycket skidåkning i hans onsdags avsnitt, det jag hade velat ha skulle vara något som var en bit längre, cirka 15-25 minuter, inte en dokumentär, men i allafall några intervjuer.
Tycker det var lite lamt med 1 månads hype för endast cirka sju minuters åkning."

så även fast du vet att det inte kommer vara en 15-25 minuters film med intervjuer så envisas du ändå med att hoppas på motsatsen?

Heddious
1781 inlägg
Heddious 1781 inlägg 5 år sedan

Jag gillade den, och inte bara för att edit-formatet passar perf när man behöver en stunds paus från jobbet smile

Några olika anledningar:

1. Bra musik. För mig som har svårt att hålla mig vaken till Believe för att jag somnar av för mycket reggae, och tycker det är tjatigt med hiphop i längden är Frankie Valli rena drömmen smile

2. Avsaknaden av prat är en skön omväxling. Hade alla edits och filmer varit superdokumentära hade det varit tråkigt, precis som det hade varit tråkigt om ingen någonsin sa något. Att det inte är något snack alls funkar den här gången, mycket för att det är bra klippt och växlar mellan bc/urban/park.

3. Behaglig klippning. Jag kan inte sätta fingret på varför, men tempot och filmningen tilltalar mig.

4. Ingenting är onödigt. Det är inga tricks/klipp som får mig att känna "meh". De har sållat, och det märks. Antingen är det grym åkning eller grym filmning, och inte sällan är det bådadera. De hade säkert kunnat göra en film som var en halvtimme lång, men då hade det kommit med "meh-material" och förmodligen krävts prat för att få det att funka.

Utifrån formatet och riktlinjerna som Tom & Kyle satte upp för projektet tycker jag de har lyckats bra, och jag kommer garanterat kolla på den fler gånger.
Sen får jag även känslan av att det är gjord med tanken att inte bara attrahera "corepubliken", dvs den ska vara intressant att kolla på även för någon som inte är superinbiten och har stenkoll på newschoolåkning. Det stör inte mig, men så är jag ingen parkåkare heller. smile

bummarbloggen.com | jag förstår inte ironi Citera
bostrom
125 inlägg

Heddious :

Jag gillade den, och inte bara för att edit-formatet passar perf när man behöver en stunds paus från jobbet smile

Några olika anledningar:

1. Bra musik. För mig som har svårt att hålla mig vaken till Believe för att jag somnar av för mycket reggae, och tycker det är tjatigt med hiphop i längden är Frankie Valli rena drömmen smile

2. Avsaknaden av prat är en skön omväxling. Hade alla edits och filmer varit superdokumentära hade det varit tråkigt, precis som det hade varit tråkigt om ingen någonsin sa något. Att det inte är något snack alls funkar den här gången, mycket för att det är bra klippt och växlar mellan bc/urban/park.

3. Behaglig klippning. Jag kan inte sätta fingret på varför, men tempot och filmningen tilltalar mig.

4. Ingenting är onödigt. Det är inga tricks/klipp som får mig att känna "meh". De har sållat, och det märks. Antingen är det grym åkning eller grym filmning, och inte sällan är det bådadera. De hade säkert kunnat göra en film som var en halvtimme lång, men då hade det kommit med "meh-material" och förmodligen krävts prat för att få det att funka.

Utifrån formatet och riktlinjerna som Tom & Kyle satte upp för projektet tycker jag de har lyckats bra, och jag kommer garanterat kolla på den fler gånger.
Sen får jag även känslan av att det är gjord med tanken att inte bara attrahera "corepubliken", dvs den ska vara intressant att kolla på även för någon som inte är superinbiten och har stenkoll på newschoolåkning. Det stör inte mig, men så är jag ingen parkåkare heller. smile

Sådanna svar vill man ha! Tack för din tid, kul att inte alla tycker som jag!

ohshit Citera

Logga in för att skriva i forumet
Bli medlem Logga in Logga in med Facebook